Skivbolagen går på webbhotell

Permalänk
Avstängd

IFPI är ett gäng jävla tyranner..precis som USA..Tråkiga är att sverige är bara en liten del i avföringen efter tyrannen och har inget att säga till om..bara att lyda annars betyder det krig.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Det går väl inte att dra någon till domstol för medhjälp till medhjälp

Webbhotellets ISP borde också dömas för medhjälp till medhjälp till medhjälp till upphovsrättsbrott

Om IFPI anser att Torrentbytes bryter mot lagen får dom väl lämna in en polisanmälan. Att ge sig på webbhotellet verkar ju lite märkligt.

Permalänk
Medlem

Dom enda som får fördelar i denna otroligt stora röra är dom som sysslar med barnporr, som att slänga en smoke grenade som varar i ett par månader.

Permalänk
Avstängd

Dom kan aldrig stoppa det, zipCD fungerade ju skit bra för 8-10år sen.
100Kr per skiva med en massa spel eller program, ju fler skivor ju billigare.

Själv köpte jag 50st spel till PS1 för dryga 900kr, sådan listor cirkulera på arbetsplattser och skolor, ibland på annonsplansch i ICA.

Nej, dom är bara dumma och jagar alla.

Om det inte blir stopp nu, vad härnäst?
Stämma tillverkarna av DVD/CD skivor?
USB minnes tillverkarna?
Hårddisk tillverkarna?
MicroSoft för att musik, filmer och annat går att spela upp i Windows och även kopiera filer samt skicka dessa med e-mail..

Kanske stämma oss för att vi ser deras filmer och lyssnar på deras musik?

Men en sak, var det inte jäv i rättegången mot TPB?
rättvisan är korrupt i sverige vet jag sen lång tid tillbaka.

Fast TorrentBytes kan ta och tugga skit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir rädd för den här utvecklingen. Dom vill ju för fan reglera internet nu också. Det här skrämmer skiten ur mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
Nej nej.. all traffiking är vägverkets ansvar.. Så när vi upptäcker brott eller liknande så stänger vi av den vägen.

Låter väl som en bra ide??

Händer att man gör faktiskt:)
Fast kanske mer av säkerhetsskäl...

Som sagt, Torrentleech finns ju fortfarande:)

Permalänk
Medlem

hahahahha

the new world order FTW!!

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Stäm internet,

Absolut! Vi stämmer Al Gore!

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

1984....

Det är allt jag tänker säga ^^..

Äh vem bryr sig om vi får ett super övervakningssamhälle imorgon?

Jag menar den stora europeiska fascismen dog ut för typ 60 år sen, någon gång måste den ju komma tillbaka?

Permalänk
Medlem

Dom använder pirater som ursäkt för att övervaka hela samhället... friheten dör mer o mer men mig kommer dom då få känna av ifall det blir värre...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
När kommer dom börja hyra hitmans eller skapa sin egna polis enhet?

Som i filmen Robocop. där staten har outsource:at poliskåren till företaget OCP.

Polisen AB kommer det heta snart. som måste gå med vinst glöm inte det.

Se om Robocop om det var länge sedan ni såg den. Ni kommer fatta att det är dit vi är på väg, till en värld där företag äger ALLT och människan inte är värd skit. Vi måste stoppa den här sjuka utvecklingen.

DÖD ÅT UPPHOVSRÄTTEN patent och allt vad immateriella rättigheter heter! det är en jävla frimuraridé som kommer ifrån girighet och inget annat. då de där jävla gubbarna för hundratals år sen inte hade lust att dela med sig av sin teknologi valde dom att skydda den (på den tiden fick de nöja sig med hemlighetsmakeri som vapen) istället för att dela med sig till resten av mänskligheten. det är deras äckliga arv vi ser idag.

Se vad patent gör med mjukvaruindustrin. Hur många patent bryter inte bara sweclockers hemsida mot egentligen? tusentals???

immateriella rättigheter är det som håller 3e världen i shack. De sitter på enorma materiella resurser så för att vi skall kunna suga ut dom här i västvärlden har vi kommit på immateriella rättigheter detta kombinerat med att västvärlden sett till att få 3e världen i skuld har gjort att de inte har kunnat utvecklas snabbare än vad västvärlden vill. Sen dör dom som flugor när läkemedelsbolag inte släpper sina patent på bromsmediciner mm. sen är det knappt några företag som bryr sig om att ta fram vaccin då de mer gärna säljer dyra tabletter som man måste ta varje dag resten av sitt liv.

kolla vad Monsanto håller på med! helt sjukt hur de stämmer bönder och får dom att ta självmord bara för att monsantos patenterade gener hamnat på deras åkrar..

Att det går att ta patent på en gen är helt otroligt. om ett företag till exempel skulle hitta ett blodprov på mig och sen hittar nån unik gen som är bra till nått så kan de sen äga rättigheterna till MIN gen som finns i mina celler. om det finns nån som inte tycker detta är sjukt måste ha nån slags mental störning.

till alla giriga skitstövlar:

- om du inte vill att din idé ska spridas som kom inte på den då om du inte klarar av att se den spridas. bara för att du har kommit på nått bra så betyder det inte att du och sen kanske dina barnbarn ska kunna suga ut hela mänsklighet!

Upphovsrätt, Patent och Immateriella rättigheter påskyndar inte utvecklingen utan DE BROMSAR DEN.

Permalänk
Medlem

tänk er en som åker dit o för fildelning o sitter i fängelse, dom sitter o berättar vad dom gjort.

ena säger nä ja klippte till en snubbe på krogen o fick 3 månader,

andra ja våldtog en och fick 1år

tredje ja mördade en snubbe o fick 2år

fjärde ja tankade ner en låt från internet o fick livstid...

alla backar undan o säger WOW farlig kille de där,

e de så vårat system ska se ut eller?

har inte köpt något förutom spel sedans ja fick bredband, har fått allting gratis via vänner och ja ni vet var.

Legalisera fildelning,
och föresten SKIT NER ER IFPI

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
text

http://www.youtube.com/watch?v=5L5w3nzrbts
Började direkt tänka på det där klippet. Surrealistiskt, men kanske inte så långt bort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
"Era jävla äckel!", "Dra åt helvete och gör nån nytta förfan!"

Du tog orden ur mun på mig. +1

Det jag skulle vilja säga är redan sagt av många andra här redan.

Permalänk
Medlem

Va ni trodde det väl inte det var en engångsgrej med cirkusen runt TPB grabbar?

De fick bara så jävla blodad tand som det bara går...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Absolut! Vi stämmer Al Gore!

<3

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Herregud, har de inte insett att de inte kommer lyckas?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Men då kan de ju lika gärna stämma intel, cisco m.m för deras produkter kan ju användas till upphovsrättsbrott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martandersson
Men då kan de ju lika gärna stämma intel, cisco m.m för deras produkter kan ju användas till upphovsrättsbrott.

Precis så tänkte jag.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Misstänker starkt att de inte har något att komma med mot webbhotellen, men vågar du som webbhotell ta chansen. De hoppas ju på att i alla fall några tycker det är enklare att stänga ner sidan än att riskera fängelse och miljon belopp i böter även om riskenatt bli dömd är extremt liten. Med tanke på att i mina ögon osannolika domar redan har fallit, läs TPB dommen.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Så det är olagligt med tillhandahållande av tillhandahållande av tillhandahållande också tycker dom?

ISP->Tracker->P2P Användare

Hur många steg skall vi gå på den här skalan?

Är vi alla brottslingar som tillhandahåller någon tjänst över huvud taget?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Heeeelt otroligt!

Nu handlar det om medhjälp till medhjälp av brott?

Jävlar dom skulle kunna stämma hela jävla världen om dom så ville.

Lägger vi till några medhjälp till medhjälp till medhjälp kan vi stämma varenda människa på planeten!

Ska vi visa våran åsikt om detta gäller det att rösta på Piratpartiet!

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Visserligen är det inte en trevlig utveckling som man läser om.

Men det görs ganska långsökta och patetiska jämnförelser i denna tråd.
Ett evigt gnällande i inlägg efter inlägg.

Och tramset med folk som säger "Neeeej jag tänker minsan inte köpa film eller musik för mina pengar ska dom inte få ... bla bla bla".

Det får en att fnissa rätt ordentligt.
Om ni tänker med den sandlåde mentaliteten så kan ni lika gärna kasta ut TV:n också och låta bli att betala TV-licens.

Det börjar bli för många "gnäll om IPRED" trådar. Ha en tråd och håll på och för er hysteri i den istället för att översvämma forumet med massa skräp överallt.

Det är ganska störande när man ska läsa av inläggs RSS-feeden och det var 5:e inlägg dyker upp en tråd med "IPRED ... <valfri punchline> ?".

Det är liksom ingen nyhet. Jag tror folk på forumet är medveten om IPRED och The Piratebay fallet som dessutom överklagats och inte fått sista käglan att falla.

Lite vårstädning kanske vore på sin plats i forumet.

Vill ni inte köpa musik och film ??? fine... gör inte det då.
Vi andra som vill göra det och göra rätt för oss fortsätter med det.

Men sluta för tusan att spamma forumet med dessa meninglösa trådar som redan finns i ett antal.

Tack och hej leverpastej!

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreaper

Vad ska det bli av världen? Världsdiktatur nästa?

'

Det är precis dit vi är på väg. New World Order...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det här har gått alldeles för långt. Jag pysslar inte med olaglig fildelning, men det har inget med saken att göra, det här handlar om principer.

Normalt skulle jag aldrig ens fundera på att rösta på Piratpartiet, men den här gången kommer det att bli så. Jag struntar i vad de bedriver för politik i övrigt, det enda jag är intresserad av är att visa missnöje, en markering.

Jag hoppas verkligen att de får en stor andel röster så att det får effekt. Det lär bli ett one-hit-wonder, men det räcker förhoppningsvis för att få upp ögonen hos vissa andra partier.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Fy fan vilken idioti. Om något är det ju dessa människor som borde låsas in, dom påverkar ju den skapande och fria människan.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Är det någon annan vars tankar vandrar mot EVE online och hela det "företags" tänket? skönt det blir när Ica Maxi brigaden rullar upp med Hummrar på uppfarten och vill ha licens pengar för recept som jag snott från mina grannars kokbok :>

Permalänk
Medlem

Jag blir bara så uppgiven...Finns verkligen inget man kan göra, förutom att rösta på piratpartiet...och sen då? Nej, de kommer inte ha någon talan iaf. Jag fattar inte hur politiker kan stifta sådana här lagar när absolut inte en enda person är tillfrågad om vad hon tycker!?

Jävla äckellobbyister hela tiden, allt i denna världen är ju korrupt! Köpter politiker så att de ska kunna köra med sina maffiafasoner. Verkar som att ingen annan bryr sig än oss intresserade dock. För dåligt!

Har noll förtroende för samhället nu, och folk tror att vi lever i en demokrati! I helvete att vi gör. Jag vill att folket ska ha inflytande på varje lag som går igenom. Okej, "vi" har valt politkerna som sitter vid makten, men vad kan vi göra för att påverka efter detta när de tar helt tokiga beslut? Inte ett skit.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kanske borde släppa lös Mijailo Mijailovic på någon retaderad politiker.

Permalänk
Medlem

Haha, medhjälp till medhjälp till upphovsrättsbrott?
Va i HELVETE.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00