Permalänk
Medlem

Misstag?(GTX 260)

Hej allihopa, beställde äntligen delar till en stationär igår men det blev lite stressigt och råkade då (eftersom min kära mor undrade varför jag tog en billigare variant) byta från detta XFX till detta ASUS . Gjorde jag nu ett stort misstag eller?

Jag hade ju tidigare letat runt här som galen efter info om vilket av alla GTX 260 som var det bästa, men eftersom det skulle ta för lång tid till nästa tillfälle jag kunde beställa hann jag inte skriva en tråd och fråga om detta.
Men jag har planer på att köra SLI sedan så kan ju ta ett bättre då att använda som preliminärt kort, eller?

Tycker man borde ha en klistrad tråd om vilka märken man ska ta på olika grafikkorts modeller.

Tack för svar:D

Permalänk
Medlem

Den ända skillnaden är att XFX kortet är billigare och 2 spel kommer med ( FARCRY2 och Mirror's Edge)

Permalänk

Egentligen har du inte gjrot något fel. Du gick bara 250 kronor och 2 spel back
Båda korten är likvärdiga och är av samma version av GTX260. Prestandamässigt är det ingen skillnad, men XFX:t hade även köpt dig en flarra ryskt!

Permalänk
Medlem

XFX kortet är ju både billigare och högre klockat samt att det medföljer några spel, så ja det kan man väl kalla ett misstag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lite smaksak också antar ja, jag föredrar asus framför xfx iaf, helt klart

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Re: Misstag?(GTX 260)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av simbane
Hej allihopa, beställde äntligen delar till en stationär igår men det blev lite stressigt och råkade då (eftersom min kära mor undrade varför jag tog en billigare variant) byta från detta XFX till detta ASUS . Gjorde jag nu ett stort misstag eller?

Jag hade ju tidigare letat runt här som galen efter info om vilket av alla GTX 260 som var det bästa, men eftersom det skulle ta för lång tid till nästa tillfälle jag kunde beställa hann jag inte skriva en tråd och fråga om detta.
Men jag har planer på att köra SLI sedan så kan ju ta ett bättre då att använda som preliminärt kort, eller?

Tycker man borde ha en klistrad tråd om vilka märken man ska ta på olika grafikkorts modeller.

Tack för svar:D

asus har ett år längre garanti, och är ett bättre "märke" imo fast i grund och botten är det väl exakt samma kort... fast om två år är korten ganska värdelösa hoppas jag om inte utvecklingen stannar av helt

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2