Grafikkorts köphjälp

Permalänk

Grafikkorts köphjälp

hejsan! mitt gamla grafikkort "brann" upp förra veckan. hittade ett gammalt i en låda och kör för tillfället med det.

För att beskriva. spelar wow.. och numera spelar jag med 6-7 fps konstant lagg.. inte roligt..

Så vad jag letar efter är ett billigt men bra grafikkort som passar till min dator som är relativt gammal vid detta laget.

Har en AMD athlon 2800+ med 2Gb ram.

kommer ihåg när jag upgraderade sist att killen sa till mig att det inte va "lönt" att köpa ett för häftigt grafikkort för att jag inte skulle kunna uttnytja det till fullo för min dators prestanda begränsar det ändå..

Så letar efter ett så billigt som möjligt men ändp bra som möjligt så klart..

och eftersom jag varken vet in eller ut vad gäller grafik kort i vad som e bra/dåligt så ber jag om hjälp.

vore tacksam för lite hjälp och länkar om möjligt..

Tack på förhand!

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Medlem

Ta ett 9500gt eller ati 4670 eller liknande kanske... Har du Pci-e eller agp?

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk

ehm. inte riktigt säker. hur ser jag det?

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk

då är det ett agp 8 jag ska ha. känner igen den..

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Medlem

hmm ja agp-kort är inte min starka sida dock, men vad hade du innan och vad haru för budget? 300kr-1000kr?

Nackdelen i att du ska köpa nytt agp gör ju så att det blir svårare att uppgradera senare då du måste ha ett nytt graffekort då också tex.. Så avgör vad som är vettigast... Köpa ett datasystem för ~5000kr eller fortsätta med "agpdator" som är förra generationen..

Men om du nu vill fortsätta använda din nuvarande dator så tror jag ett ATI 3650, 3850 tex skulle sitta bra i din dator... Men än en ggn: Agp är inte något jag vet nånting om egentligen!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k