Är det här hårdvarufel?

Permalänk
Medlem

Är det här hårdvarufel?

Kolla på det här:

http://www.algonet.se/~gustafl/temp/messy.png

Helt plötsligt en dag var det sådär. Massor av såna där artefakter eller vad man kallar det, lite överallt i Windows, men också under uppstart. Kör Windows XP SP3 och hårdvaran syns i signaturen.

Är det dags att köpa nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Verkar ju onekligen så. Uppträder punkterna alltid på samma ställen? I så fall kanske det kan vara skärmen som spökar. Om du har möjlighet, testa med ett annat grafikkort och se om det hjälper.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Nä, det är helt olika ställen. Det blir till exempel lite olika mönster bara jag uppdaterar en webbsida. Dessutom är det ständigt såna där streck runt muspekaren. Under uppstart är det bland annat lite större blåa kvadrater i ett glest rutmönster. Så skärmen tror jag är okej.

Funderar nu på hur jag ska göra... Köpa ett nytt AGP-kort, eller satsa på ett PCIe-kort och därmed en helt ny dator? Finns det AGP-kort som är avgjort bättre än mitt och passar i en liten barebone?

Permalänk
Medlem

värme problem eller så är kortet helt enkelt döende. Köra på nytt agp i nuläget är inte bland det smartaste.

Permalänk
Medlem

Brukar se ut vid döende minne, och andra bekymmer, med grafikkortet. Som andra redan sagt...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.