Permalänk

Förstår inte folk som kan klaga på 3D Realms. De har ju gjort det alla gamers vill att en spelproducent ska göra, förbättra sig och inte släppa ett spel förens de är riktigt nöjda.. dock kanske alla gamers nu inser vad det betyder... att man aldrig kan släppa något spel...

Våra omättliga gamer munnar går inte att mätta i dagens samhälle, det är för mycket hype och information så inget spel någonsin kan leva upp till någons förväntningar, ja om det inte är ett helt nytt spel som inte ger ut några preview ex till speltidningar eller sidor så att ingen har några som helst förväntningar på det..

Skulle hela 3D Realms-går-i-graven vara ett PR stunt så är det nog det mest genomtänkta sedan Valve hotade alla speljournalister innan de skulle ge ut Half-life 2. Det går inte att låta folk veta vad man håller på med för då blir det bara besvikna kunder hur man än vrider och vänder på det i slutändan.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Döp om tråden till Duke is Alive! 3D Realms har inte stängt ned, bara teamet som jobbade med Duke Nukem Forever, men de ska ändå göra klart spelet (om de får pengar) verkar det som

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32797

EDIT: Ok, det hade visst nämnts

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Tja Diablo 2 blev ju ganska bra tycker jag så det går att släppa spel när de är färdiga men det kräver ju att man är bra på att både producera och skapa spel. Problemet med DNF verkar ju vara att de inte klarade av att få det färdigt innan de måste göra om det för att det hann bli omodernt. Det låter som om de antingen inte hade tillräckligt med resurser för hålla på att göra om och polera spelet hela tiden eller att de på grund av bristfällig styrning eller fel personer på fel plats inte kunde arbeta bra.

Vem ansvarar för skaffa fram resurser(folk, pengar, lokaler, redskap) för projekt när det gäller spel?
- Producenten, med hjälp av avtal knutna till distributörer och andra investerare.

Vem ansvarar för kliva in och styra upp det om projektledaren inte kan få projektet att fungera tillräckligt bra?
- Producenten, eftersom de är uppdragsgivaren för projektet.

Deras programmerare kanske vägrar använda någonting annat än notepad och en hex-editor som arbetsredskap eller så har de sparkat alla som kunde något, men utan att ha närmare insyn i DNF's utveckling så går det väl inte att göra någonting annat än att klaga på 3D Realms för att DNF inte är klart ännu.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Duke is dead...

Duke är ju mer levande nu än vad han någonsin varit på 13(?) år!

Haha, klockrent