Club 3D GF 285 och olika 6pin PCIe kontakter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Club 3D GF 285 och olika 6pin PCIe kontakter?

Jag har införskaffat en ny dator och när jag idag skulle ihopkoppla komponenterna dyker det upp ett litet problem:

PCIe-kontakten från mitt nätagg passar inte någon av de två motsvarande på grafikkortet...
Pinnen i fråga är den i mitten på "övre" raden.
Pinnen i fråga är på nätagget fyrkantig, medans hålet på grafikkortet har fasade kanter. Och nej, jag har inte vänt den fel.
Kablarna har samma färg som referensfärgerna jag har sett för PCIe-ström-kontakterna, tre svarta i övre raden, tre gula i undre.

Så frågan jag har är om någon råkat ut för detta tidigare, och vad jag ska göra för att fixa det...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Säker på att det är PCI-E kontakten och inte den andra som man stoppar på grafikkortet?

Eller så har ni försökt mata kontakten upp&ner.

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Säker på att det är PCI-E kontakten och inte den andra som man stoppar på grafikkortet?

Eller så har ni försökt mata kontakten upp&ner.

Jag är inte säker på något mer än att enda "stiftet" som inte passade var just det jag nämnde, och eftersom fasningarna på de andra stiften stämmer så tror jag inte jag försökt sätta det upp och ned. Om det är kortet eller nätagget det är fel på vet jag inte, men tyder ju på kortet. Dock var jag lite osäker på om det fanns flera standarder bland 6-pins kontakterna...

Jag vet inte om grafikkortet använder någon egen standard, men det står inget i deras manualer som tyder på det (det står snarare specifikt att det ska använda två 6pins PCIe kontakter och inget annat) och följde ingen adapter med grafikkortet jag kan titta på heller.