Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2008

Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Tjenare på er alla!

Nu är det så att det börjar dra ihop sig till Projektarbete i skolan.
Jag går en Teknisk utbildning och skall hålla mig inom ämnet.

Har dock idé frossa och skulle vara glad över lite roliga tips på tänkvärda förslag!

Cheeers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Bygg en rörförstärkare, dom e fräcka.
bygg en matris klocka.
Htpc
Coilgun / rail gun (om du får för lärarna)

finns massor med roliga saker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Anordna ett LAN ^^

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Re: Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Tjenare på er alla!

Nu är det så att det börjar dra ihop sig till Projektarbete i skolan.
Jag går en Teknisk utbildning och skall hålla mig inom ämnet.

Har dock idé frossa och skulle vara glad över lite roliga tips på tänkvärda förslag!

Cheeers!

Några kompisar byggde en svävare, kan la va skojj?

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2004

Gör en karta till ett spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
H
Registrerad
Feb 2005

Jag byggde ett par Högtalare

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007

Jag skrev om vapen. Inga större problem, kunde det mesta sen innan. Det jobbigaste var dock att hitta källor till allt man skrev.

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Jag byggde ett par Högtalare

Fick mig att tänka på högtalare av trasiga hårddiskar. Det vet jag att jag har sett.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2008

Köp lego mindstorm och bygg en robot och programmera den. Googla lite på lego mindstorm.

Eller gör projektuppgift i programmering. Eller om matematik, RSA chiffer t.ex.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Gör något vars projektrapport är något du gärna visar upp i cv:t senare

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2008

Tackar för alla svar, bra tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

Jag och en kompis gjorde ett spel i C++ med hjälp av biblioteket SDL för grafik och input samt BASS för ljud.

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Själv anordnade jag ett LAN med några polare. En annan gjorde en elgitarr från scratch.
Sen beror det lite på vilken slags teknik du är intresserad av. Nån gjorde en husritning och en modell av det.
Undersökning av barns teknikintresse.
Rusta upp en bil, behöver inte vara hela kanske motorrummet eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jan 2004

Det viktiga är att du gör någonting praktiskt. Ett riktigt dåligt bygge av t.ex en elgitarr som tagit 3 timmar väger många gånger tyngre än 50 sidor välskriven gitarrhistoria. La kanske 5-6 timmar på mitt vilket ledde till ett solklart mvg.

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2007

Bygg ett chassi och lägg ut det på galleriet

Halleluja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Bygg ett chassi och lägg ut det på galleriet

Det gjorde jag och CLD, se länken i min sign. Galleri kommer nån gång

P8Z77-V | I7 3770K @ 4,6 GHz | Corsair H100 | MSI GTX 1070 | 32 GB 1866 MHz | FSP 750w | Vertex 4 256 GB | WD 2 TB | P280
Dubbelchassit: Tråden Galleriet Folding: 3 st GTX 970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Bygg en rörförstärkare, dom e fräcka.
bygg en matris klocka.
Htpc
Coilgun / rail gun (om du får för lärarna)

finns massor med roliga saker.

Coilgun / rail gun <= I did! Det var kul! Iofs. sköt den inte projektilen framåt, hehe, men det blev en jävla smäll när condingarna laddades ur! Kortslöt 6kV, PANG!

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005

Jag åkte till berlin med mina polare, filmade skiten, redigerade och lämnade sedan in. Fick VG iaf. Och det var riktigt roligt, hälften fest, hälften jobb ungefär

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i eeeeen tunna
Registrerad
Okt 2002

Var vaken så länge din kropp klarar och studera de medicinska och psykologiska effekterna.

Om du klarar två dygn har du 48p av 100 avklarade i ett smack.

Vill du det kan du ju knyta an till lanpartyn och beskriva effekterna av det.

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Byggde en chipamp.. riktigt kul!

http://minhembio.com/Johanryden/75589/