Är mitt grafikkort integrerat eller inte? Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Är mitt grafikkort integrerat eller inte? Tacksam för svar.

Hej,
jag spelar i regel bara på playstation, men tänkte nu ladda hem The path till pc. Bland systemkraven stod det att spelet inte stöder integrerade grafikkort. Hur vet jag om mitt är det eller inte?

Här är (klicka på egenskaper) specifikationerna på min dator.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=393132

Har googlat men inte hittat något svar jag begriper, så jag vore tacksam om någon ville reda ut det här.

/J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Kollade lite på den...

Grafikkort
Dedikerat grafikminne Ja
Dedikerat betyder att det är ett icke inbyggt graffe

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Aug 2007

Re: Är mitt grafikkort integrerat eller inte? Tacksam för svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnfl
Hej,
jag spelar i regel bara på playstation, men tänkte nu ladda hem The path till pc. Bland systemkraven stod det att spelet inte stöder integrerade grafikkort. Hur vet jag om mitt är det eller inte?

Här är (klicka på egenskaper) specifikationerna på min dator.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=393132

Har googlat men inte hittat något svar jag begriper, så jag vore tacksam om någon ville reda ut det här.

/J

Enhetshanteraren visar bildskärmskort i BIOS också, så kan du ju googla vad det är för något.

Högerklicka Den Här Datorn, Hantera, Enhetshanteraren, bildskärmskort. Chances are att det står NVIDIA bla bla eller ATI Mobility bla bla el dyl, då är det inte integrerat utan istället gullimys.

EDIT: Låter det stå kvar för att det ser kul ut... Men jag har verkligen ingen aning om vad jag menade med BIOS haha. Glöm det, det ska givetvis stå "Enhetshanteraren visar bildskärmskort".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Grafik
• Grafikkortets namn - ATI Mobility Radeon™ HD 3430
• Totalt grafikminne
- Totalt tillgängligt grafikminne på ca 1510 MB• med särskilt GDDR3-videominne på 256 MB

http://www.webhallen.com/prod.php?id=94882

Asus P9X79 | Xeon 2680v2@3.5Ghz | X61 Kraken | 16gb Corsair Dominator | 2x Intel 520 240gb RAID0 | ASUS Xonar Essence STX | R9 Nano

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Tack för alla svar. Alltså är det inte integrerat och därmed bara att köra. Grymt!

Ha det fint!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

litet tips bara, det går jättelätt att kolla om kort är integrerade eller inte beroende på hur kontakten sitter på baksidan av datorn.

Sitter kontakten på samma plåt som alla usb, parallel, seriell oxv kontakter är det integrerat.
Sitter kontakten däremot på en egen plåt lite längre ner på datorn så är grafikkortet dedikerat.

Edit: Såg nu att det var en laptop.
På laptops är grafiken i princip alltid inbyggda, däremot varierar de i kvalitet och vilket minne de använder...

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Ok,
har inte köpt det än, men betyder ditt (anton_mjor) svar att det är integrerat och alltså inte stöds..? Om i princip alla laptops har integrerade är väl mitt också det? Det stod på specifikationskraven: "256 MB Radeon or Geforce videocard of at least x6xxx type. Integrated videocards are not supported".

Nu blev jag förvirrad igen. Kan jag spela det på min dator eller inte? Vad tror ni?