Ett inkopmatibelt bildskärmskort har inaktiverats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2007

Ett inkopmatibelt bildskärmskort har inaktiverats.

När jag kom hem idag så märkte jag att bildskärmen inte slog igång.

Efter en omstart så fungerade skärmen igen, men jag märkte att CrossfireX funktionen inte var ibockad, och jag bockade i den igen och klickade på ok, då kom denna ruta upp:

"Ett inkopmatibelt bildskärmskort har inaktiverats.
Minst ett bildskärmskort på datorn har inaktiverats eftersom drivrutinen inte är
kompatibel med drivrutinen för vga kortet."

Och jag kan nu inte få igång CrossfireX funktionen igen.
Efter att ha sett på felrutan som ploppar upp nere till höger som en bubbla i min Vista 64 bit med drivrutinen 9.4, så går det ena kortet på högvarv enda tills jag har startat om datorn igen.

Så, allt fungerade igår, och i morse var det inga problem heller, korten fungerar separat i båda kortplatserna, spelar ingen roll om jag tar bort en crossfire brygga heller, och omstarter fungerar inte heller.

Jag har testat att ominstallera drivrutinen 2 gånger (Och ja, jag har använt driver sweeper och tagit bort allt.)

Men inget hjälper, så vad kan ha hänt, och hur kan jag åtgärda det hela, har nått gått sönder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2007

Ingen som har någon ide?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

§4
* Tråd låst *

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.