Ny typ av kundvagn, universitetsprojekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Maj 2004

Ny typ av kundvagn, universitetsprojekt

I kursen Utvecklingsmetodik vid LTH har vi utvecklat en kundvagn utrustad med en sits. Tanken är att personer av olika anldeningar kan använda den för sätta sig ner och vila. Vi skulle vara tacksamma om du svarade på en kort undersökning rörande våran produkt.
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=WBUFVrX2WNkapgqK0ofrPg_...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Har svarat på undersökningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Jag är rätt säker på att den där redan finns. Det finns helt klart utan sittplats och jag är tämligen säker på att jag sett sådana med hylla också. Känns över lag inte sådär särkilt innovativt.

Sen måste jag ifrågasätta hela grund-designen. Hela tanken med sådan där vagn är att det skall gå att lasta mycket på den. Er sittplats blockerar dock hela sektionen mellan handtagen vilket gör att mycket av denna funktionalitet går förlorad. Fortfarande gott om utrymme att lasta till exempel väskor på, men en bordsskiva eller liknande blir svår att få på.

Svarade på undersökningen dock

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

Jag svarade på undersökningen

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Bara jag som fastnade för hur cool skissen var?

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Jag hoppas det är en broms på sitsen, dvs kroppsvikten gör att någon liten spak spänner sig och bromsar vagnen. Lite jobbigt om man måste sita och hålla i bromsen på handtaget hela tiden..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2006

Svarat, men var ingen direkt produkt för mig.
Men alltid bra med respons till ert projekt

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | Asus GTX 1070 | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | Samsung EVO 500GB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

De va inte mycket som skiljde sig mot en konventionell vagn direkt, näe lite bättre får ni nog fundera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Kul ide. Men har ni tänkt på att det är omöjligt att lasta lite större, höga saker på den då sitsen kommer vara i vägen då.
Som t.ex när man köper 3-4 garderobsstommar på ikea.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Tycker undersökningen var så kass så svarar här istället, det är en bra ide vid flygplatser tror jag, men i vanliga butiker (typ ICA Maxi etc) tror jag den är värdelös.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002

Det finns ju redan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Svar till estoves om tog bort sitt inlägg

Är det en sån du menar?

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Det fattas ju mugghållare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Svar till estoves om tog bort sitt inlägg

Är det en sån du menar?

http://i22.photobucket.com/albums/b302/look4gina/SNC00966.jpg...

Tog inte bort inlägget.
Killen har korspostat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Det finns ju redan.

Jag är inte helt uppmärksam idag märker jag.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2006

min första tanke var en serie jag läste i Metro för nått år sen.
Elvis ser hur folk går framåtlutade med IKEAvagnen och skrattar, tar en själv och märker att han sparkar på vagnen hela tiden.
nästa bild går han framåtlutad och andra tittar på honom.

alltså: förläng handtagen så man kan gå normalt. behöver du testa det i verkligheten så besök närmsta IKEAaffär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

spontant känns det som att det är äldre som behöver sittplats, och då blir den låga lasthöjden inte speciellt bra.

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
min första tanke var en serie jag läste i Metro för nått år sen.
Elvis ser hur folk går framåtlutade med IKEAvagnen och skrattar, tar en själv och märker att han sparkar på vagnen hela tiden.
nästa bild går han framåtlutad och andra tittar på honom.

alltså: förläng handtagen så man kan gå normalt. behöver du testa det i verkligheten så besök närmsta IKEAaffär.

Ikea har gjort det på sina nya vagnar, de handtagen är snett vinklade bakåt.
Så nu slipper man gå och sparka in i vagnen hela tiden.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Nov 2005

Svarade

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

*trådar sammanslagna*

Det är INTE tillåtet att posta trådar om samma ämne i olika delar av forumet.

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||