Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Företagsnamn.

Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Det finns ju klassiska exempel på hur man kan göra namnet mera intressant:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Re: Företagsnamn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

Första som dök upp i mitt huvud:
Umeå -> Norrland -> Norrlands-el -> elektricitet -> ljus -> Norrlandsljus -> Norrsken -> Norrskensel?

Kanske inte det mest orginella eller ens så roligt överlag, men värre finns ju.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Hmm.. belga, du har något där. Men det lät lite klurigt, dock fick jag en idé där.. NorrEL ..?