Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Företagsnamn.

Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Det finns ju klassiska exempel på hur man kan göra namnet mera intressant:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Re: Företagsnamn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

Första som dök upp i mitt huvud:
Umeå -> Norrland -> Norrlands-el -> elektricitet -> ljus -> Norrlandsljus -> Norrsken -> Norrskensel?

Kanske inte det mest orginella eller ens så roligt överlag, men värre finns ju.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Hmm.. belga, du har något där. Men det lät lite klurigt, dock fick jag en idé där.. NorrEL ..?

NorrEL .. NorrEL .. ja, låter ju inte helt åt helvete.. men de tål att funderas på, och fler förslag lär väl komma. Finns då inget NorrEL här uppe vad jag vet, ska kolla med bolagsverket.

Elgot, hahahhah! Satte mig med kaffekoppen, va bara ogjort att jag målat skärmen med kaffe.. lol!

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2002

Affärsdata ger följande träffar på sökordet "Norrel":

FÖRENINGEN NORRELEN KRISTIANSTAD 838201-7815 Norr-El i Täby Installationsaktiebolag VALLENTUNA 556215-2388

Edit: Nu ljög jag. De där träffarna är de enda jag tyckte var relevanta. De övriga hade namn som började med "Norreljungs" och "Norrelunds".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

El-Tommy?

Om det gäller även datanätverk, och inte bara vanlig 240v-kabeldragning så kanske något i stil med Umenet [Ume-nät] eller något annat klatshigt vore på sin plats?

Lycka till!

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

Umel

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

ålidhems gangster-el

: P : P ::P

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
El-Tommy?

Om det gäller även datanätverk, och inte bara vanlig 240v-kabeldragning så kanske något i stil med Umenet [Ume-nät] eller något annat klatshigt vore på sin plats?

Lycka till!

El Tommy kan ju vara ett alternativ annars. Då har han ju ett perfekt tema för hela företagtet också. Kan trycka upp annonser som ser ut som klassiska Wanted-posters, ha på sig sombrero vid installationer och ha en sexig latino-sekreterare. Glöm inte börja odla mustachen snart så den hinner växa till sig ordentligt innan du startar.