Snälla förklara för mig OCH min bror (ang. konsol vs. PC spel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Jag har alltid tyckt att PC har varit bättre än konsol för att PC kan ha mycket mer RAM.

Finns det några multiplayerspel med 64 spelare på Konsol?

Resistance 2 till PS3 har upp till 60 spelare i allafall.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

PC > Konsoll

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
PC > Konsoll

Den där behöver korrigeras

Konsoll(3): +3 folk, +1 alkohol, +2 internet, -2 stol, +2 fåtölj, +2 soffa
PC(4): -4 folk(utan LAN), +2 folk(med LAN), +3 internet, -1 alkohol, +2 stol, +1 fåtölj, +1 soffa

Sen är det bara att pussla ihop rätt system med rätt omständigheter

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Den där behöver korrigeras

Konsoll(3): +3 folk, +1 alkohol, +2 internet, -2 stol, +2 fåtölj, +2 soffa
PC(4): -4 folk(utan LAN), +2 folk(med LAN), +3 internet, -1 alkohol, +2 stol, +1 fåtölj, +1 soffa

Sen är det bara att pussla ihop rätt system med rätt omständigheter

+5 alkohol på PC .. vissa har dåliga vanor

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Resistance 2 till PS3 har upp till 60 spelare i allafall.

Och hur är view distance och anisotropiska filtreringen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Den där behöver korrigeras

Konsoll(3): +3 folk, +1 alkohol, +2 internet, -2 stol, +2 fåtölj, +2 soffa
PC(4): -4 folk(utan LAN), +2 folk(med LAN), +3 internet, -1 alkohol, +2 stol, +1 fåtölj, +1 soffa

Sen är det bara att pussla ihop rätt system med rätt omständigheter

PC: +Internet (sweclockers) +Photoshop +Word (skola) +Moddar till spel +Klockning +MUS +MUS +MUS -PRISET

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
snusk

mus? :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Dock så är nog det ultimata argumentet priset, bygg en dator för 2400 då mus ( handkontroll ) ska ingå, datorn ska även kunna kopplas in till en tv och kunna köra spel i HD upplösning laggfritt ( relativt visst smålaggar konsoler : / ) Det är ganska mycket du får för en Xbox ändå, och en PS3 kan ha Linux fast den är ju iofs dyrare.

Jag menar, det känns lite löjligt att ens jämföra men man kan ju göra så sjukt mycket mer med en dator än en konsol, dock så kan en konsol vara lite mera socialt om man är med kompisarna?

Men det är ju lite som att jämföra hårtorkar med mikrovågs ugnar, hårtorkarna kan värma men används till endast ett ändamål medan mikrovågs ugnarna är varmare och kan avnändas till mer fast är även också dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Failix
Dock så är nog det ultimata argumentet priset, bygg en dator för 2400 då mus ( handkontroll ) ska ingå, datorn ska även kunna kopplas in till en tv och kunna köra spel i HD upplösning laggfritt ( relativt visst smålaggar konsoler : / ) Det är ganska mycket du får för en Xbox ändå, och en PS3 kan ha Linux fast den är ju iofs dyrare.

Dock så kostar ju spelen vanligtvist mer på konsoll än på PC (här pratar vi om spel som precis kommit på marknaden) och då är frågan om det verkligen blir dyrare med ett PC som klarar av så mycket mer för några tusenlappar till.
Ett PS3 kostade väl runt 5000 kronor när det släpptes? Man kan få en riktigt bra dator för lite mer än så men samtidigt ökar möjligheterna mycket mer.
Sen är det inte så svårt att koppla en dator till en TV käre du

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Allt handlar om VAR man tycker om att spela, och VAD man tycker om att spela.

PC kommer ALLTID vara domminerande för RTS,MMO. Även FPS är antagligen större trots halo,gow osv.

Jag tycker om PC för det har dom bästa tävlingsinriktade spelen. Quake, Starcraft, WOW(ye), CS,WC3 m.m. Konsoll har väll Halo,GOW,SF4.

Konsoll för mig är avslappnings spelande.
PC är mera "hardcore" och seriöst för mig, därav föredrar jag PC framför konsoll iprincip alltid.

Jag spelar knappt några nya spel, köper nästan hellre nya spel.
Uppgraderar datorn kanske var 2-3:e år så dyrt är det inte direkt då jag ändå tycker det är kul att uppgradera den då för lite ny hårdvara m.m.

Nej PC kommer alltid ligga mig närmast tack vare tävlingsinriktade spel, spelar spel för att bli bättre oftast Har sjukt svårt att njuta av ett singelplayer spel då jag blir uttråkad som fan efter 1h.

Faktum är att PC är så mycket mer än bara spel, videoredigering, arbeta med photoshop, 3D osv. Det kräver också en bättre dator, kan du inte göra smärtfritt på en skitdator.
Så du får mycket mer än bara en speldator om du köper nya saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
För att få en jämförelse som betyder någonting så måste man jämföra en konsoll med en pc som fanns vid tiden konsollen släpptes ja. Enbart då får man ju fram hur bra eller dåligt konsollen presterade i jämförelse med motsvarande hårdvara i en PC. En modern PC jämfört med en gammal konsol är ju som sagt inte match.

Så ska man jämföra med målet att "bevisa" vilket som är bäst så måste ju jämförelsen göras på lika villkor, vilket betyder en PC från den tiden som konsollen släpptes, annars betyder itne jämförelsen någonting och det man då istället jämför är vilken av dem som är enklast att uppgradera, inte vilken som faktiskt är bättre (eftersom frågan om vilken som är bättre i gammal vs. ny alltid är ny)

Men samtidigt så kan man ju köpa en ny konsoll just nu. Visst, hårdvaran i den är 5 år gammal men konsollen är ny.

Kan man inte jämföra ett splitternytt grafikkort med en 3 år gammal GPU med ett splitternytt grafikkort med den senaste GPUn bara av den anledningen att nytt alltid kommer slå gamla saker?

Ifall någon idag påstår att konsoll är bättre än en PC både vad gäller hårdvaran och vad gäller den grafiska kvalitén på spel så måste du väl hålla med om att den personen är ute och cyklar?

För övrigt så skulle en riktig high-end PC kunna slå en konsoll även när konsollen är ny. Är ju bara frågan om vad man är beredd att betala.
En klockad Pentium D 955EE med 2 st 7800GTX 512MB i SLI och med 4GB DDR700 minne och två snabba raptor hårddiskar. En för XP och en för spel.
Visst man betalar en jävla massa men samtidigt så skulle den datorn ha presterat lika bra om inte bättre än ett xbox360.

Men jag håller med om att skillnaderna mellan PC och konsoll är stora.
Det är också priset.
Man får vad man betalar för.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men samtidigt så kan man ju köpa en ny konsoll just nu. Visst, hårdvaran i den är 5 år gammal men konsollen är ny.

Kan man inte jämföra ett splitternytt grafikkort med en 3 år gammal GPU med ett splitternytt grafikkort med den senaste GPUn bara av den anledningen att nytt alltid kommer slå gamla saker?

Ifall någon idag påstår att konsoll är bättre än en PC både vad gäller hårdvaran och vad gäller den grafiska kvalitén på spel så måste du väl hålla med om att den personen är ute och cyklar?

För övrigt så skulle en riktig high-end PC kunna slå en konsoll även när konsollen är ny. Är ju bara frågan om vad man är beredd att betala.
En klockad Pentium D 955EE med 2 st 7800GTX 512MB i SLI och med 4GB DDR700 minne och två snabba raptor hårddiskar. En för XP och en för spel.
Visst man betalar en jävla massa men samtidigt så skulle den datorn ha presterat lika bra om inte bättre än ett xbox360.

Men jag håller med om att skillnaderna mellan PC och konsoll är stora.
Det är också priset.
Man får vad man betalar för.

Att man köper någonting som inte är begagnat betyder ju inte att prylen är modern. Även om du köper en 5 år gammal konsoll som ny idag så är ju inte hårdvaran magiskt av dagens standard. Ändå skulle jag säga att majoriteten av mina spel till 360 är lika snygga eller snyggare samt flyter bättre än vad en modern dator för motsvarande pris kan prestera (med tanke på att bara ett grafikkort som kan leverera någonting värt att tala om kostar mer än halva konsollen). Detta säger dock mer om hur långlivad en konsoll är i jämförelse med en PC. Man kan liksom inte köpa en PC och förvänta sig att den i oförändrat skick fortfarande kör nya spel utan problem om 3-4 år.

Men ska man göra en ren prestanda-jämförlse så är ju gammal vs. ny inte rättvist. Det gäller ju också allt. Jag kan inte jämföra en 30 år gammal ford med en splirrans ny och sen klaga på att att utsläppen och effektiviteten hos den gamla är kassa även om det säkert går att leta upp en som stått orörd i dessa 30 år. Samma sak gäller precis alla andra typer av prylar jag kan komma på.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Så som du resonerar kan man inte resonera.

Vilken bil är bäst funktionsmässigt? En helt ny Volvo V70 eller en Volvo 140 från 1966?

Självklart är den nya bilen bättre i krocksäkerhetsynpunkt, vägegenskaper, teknikmässigt mm mm mm.
Men varför i hela världen skulle jag INTE kunna jämföra dessa två bilar bara för dom är olika gamla?

Det här är en kuggfråga. Volvo 140 kom inte förrän 1967.

Bra jämförelse dock.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Ska man dra skillnader så är det ju såhär , för en konsoll står hårdvaru utvecklingen still i 5 år då den släppts.
För PC utvecklas hårdvaran hela tiden , grafikkorts prestandan dubbleras typ varje år , för konsollerna tar det även en tid från att hårdvaran bestämts till maskinen kommer ut på marknaden och under denna tid hinner grejerna åldras.
Då xbox & ps3 kom var hårdvaran redan gammal & låg efter PC'ns prestanda <Insert borförklaring hur fet CELL processorn är som ingen lärt sig uttnyttja 100% ännu> och det försprånget ökar hela tiden tills nästa generation konsoller släpps.

JA man ska jämföra konsollernas NU med PC's nu eftersom det finns ju ingen nyare konsoll (hårdvaran är ju desamma) medan PC hela tiden förnyas.

Ska man ta en prisjämförelse så kommer ju PC alltid att vara dyrare då de inte tillverkar alla komponenter i lika stora serier som konsollerna , men du kan å andra sidan använda din pc till mycket mera vilket sprider ut priset lite mera (funktion vs pris) , har man en laptop så har man mobilitet också.

Där har man både fördelen och nackelen med konsollerna , de fryser hårdvaran mellan generationerna av konsoller .
Fördelen är att utvecklarna har samma hårdbvara att jobba mot , att det blir billigare att producera konsollerna då de tillverkats i tillräckligt stora volymer.
Nackdelen är att de kommer alltid ligga efter i prestanda , sedan finns det ju andra aspekter där konsollerna tyvärr blivit som PC , dvs patchhantering , buggar , uppdateringar uppdateringar.

För min egen del har jag efter testat PS3 cementerat min åsikt att konsoller är verkligen inget för mig , du betalar mer för PC men kan också göra så mycket mer med maskinen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Brukade ha samma debatter på 90-talet när andra kids menade att 8bits Nintendo spöade 486-PC...Inte speciellt rationell slutsats. Visst fan var Nintendo-spelen roliga men inte på något sätt tekniskt jämförbara.

Permalänk

nu har jag haft chansen att prova ps3 igen hos en kompis. Vi spelade Killzone2 och Call of duty4 (ett spel som jag har till datorn).

Och jag måste säga, tyvärr.. men jag är inte imponerad ett dugg.
Det kanske duger för vissa, men inte för mig av så många skäl.

Det jag gillar med pc-spel, är att man kan modifiera dem på alla möjliga sätt, som att göra olika ändringar för att påverka FPS och dylikt. Man kan "hacka" bort saker som introfilmer, och loggor som dyker upp i början av spelet. För att inte tala om de olika gratismoddarna som finns till PC-spel. Någon som spelat PoE2 modden till bf2?

Kill Zone 2 var dock roligt, men jag är säker på att det spelet skulle kunna göras om till PC-format. Det var inte så advancerad grafik tyckte jag.

lite åsikter om de senaste inläggen, t.ex. det senaste. Om mario spelen hade funnits till PC, så hade debatten dött direkt. Klart det hade fungerat på 486or.

Om jag skulle köpa en konsol idag, så skulle det helt klart bli Nintendo Wii. För det spelet erbjuder faktiskt något som PC datorer i skrivande stund inte kan erbjuda.

Då syftar jag självfallet på de rörelsekänsliga handkontrollerna. (nej, jag bryr mig inte att det finns även till ps3, det går inte att jämföra, ps3 spelen är knappast gjorda för den möjligheten.)

Det enda som jag gillar med ps3 är bluray spelaren. Annars ser jag faktiskt inte efter min erfarenhet vad som är så speciellt med ps3.

Men slutligen, så visst, om folk envisas med att ps3 är bättre, så säger jag "good for them". Jag fortsätter med min PC, och eventuellt köper en nintendo Wii.

(en fantasi och dröm för mig vore om Mario Galaxy och Twillight princess fanns till PC)

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk

Du får iaf mer prestanda per kr om du väljer en konsoll:D

Men jag tycker perosnligen oftast spelglädjen förstärks på en konsol. Kanske för man köper spelen till PS3:D

Permalänk

tjae.. hur får man bättre prestanda per krona? Du kan ju göra miljoner saker mer på en PC än på konsol. Och sluta snacka om prestanda, det är ju flera inlägg i den här tråden som avfärdar den tanken helt o hålet.

Jag har provat samma spel(Cod4) till ps3 och PC, och det blir faktiskt snyggare till PC, antagligen för att man kan ställa in högre grafikinställningar. Och det är skönare att köra med tangentbord när det gäller FPS spel. kanske en vanegrej, so what.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
tjae.. hur får man bättre prestanda per krona? Du kan ju göra miljoner saker mer på en PC än på konsol. Och sluta snacka om prestanda, det är ju flera inlägg i den här tråden som avfärdar den tanken helt o hålet.

Jag har provat samma spel(Cod4) till ps3 och PC, och det blir faktiskt snyggare till PC, antagligen för att man kan ställa in högre grafikinställningar. Och det är skönare att köra med tangentbord när det gäller FPS spel. kanske en vanegrej, so what.

mhm , blev helt fel när jag körde cod 5 betan på 360'n , kändes som att spela biljard med fötterna .

men vet att folk kan ha lika svårt med mus och tangentbord om de aldrig lirat fps på dator innan, har sett det med egna ögon

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

En sån här debatt går inte att göra. Det beror helt och hållet på vad du gillar för spel och spelstil, lirar själv både konsoll och PC men tycker dom har olika för- och nackdelar :]

Stäng tråd?

Permalänk

Jag håller med Lomm3n, smaken är som baken helt enkelt. Alla har en.
Även om jag tycker att ps3 har för få fördelar, men men.

Okey, okey... stäng tråd.. ville bara få sista ordet.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
har en kompis som har exakt samma inställning han påstår att "ååhhh ps3 utklassar pc med sin gryyyymma processor osv"

han går inte heller att övertyga D:

Det värsta är att din kompis har rätt. CPUs till PC bygger på en 20 år föråldrad teknik (cisc) som vi hade kunnat byta ut i slutet av 80-talet och idag hade vi haft mer än 400ggr snabbare CPUs för knappt en tiondel av priset, mjukvaran hade blivit lättare att tillverka och allt varit mycket stabilare.

När playstation släpptes 1995 med sin 33mhz risc cpu var det inte många PCs som hängde med även om tekniken daterades så långt bak som 1991 som addon till snes. PCs motsvarighet en Intel Pentium Pro på 200mhz var inte mycket att hurra för, innan dom blev bestyckade med 3dfx.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Pimpim666, jag undrar.
har du Hört talas om ps2 och n64 emulatorer till PC? om PC hade haft så dåliga processorer så hade de inte funnit emulatorer till PC för konsolerna.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
Pimpim666, jag undrar.
har du Hört talas om ps2 och n64 emulatorer till PC? om PC hade haft så dåliga processorer så hade de inte funnit emulatorer till PC för konsolerna.

/facepalm

Leta upp en Playstation emulator från 1995
När du inte hittar en kan du komma tillbaka hit och be om förlåtelse.

btw Jesus älskar dig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

jag skrev inget om playstation emulatior...

skrev faktiskt ps2 emulator.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
jag skrev inget om playstation emulatior...

skrev faktiskt ps2 emulator.

Vill verkligen inte vara otrevlig men det fanns ingen vetting PS2 emulator från 2000 som fungerar (kan inte komma på en enda innan 2006). Knappt någon som fungerar felfritt idag. Närmast kommer PCSX2 som inte släpptes för allt för länge sedan.
Att det finns emulatorer till just konsolerna bevisar ju inget annat än att utvecklingen går framåt och inte bakåt.

Det som skulle bevisa något var om det hade funnits ute en PS3 emulator redan 2007 till PC. Då hade man lungt kunna säga att PC gått förbi konsolerna i teknologi, och då hade du inte gjort bort dig totalt.

Du borde läsa mitt förra inlägg lite bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det värsta är att din kompis har rätt. CPUs till PC bygger på en 20 år föråldrad teknik (cisc) som vi hade kunnat byta ut i slutet av 80-talet och idag hade vi haft mer än 400ggr snabbare CPUs för knappt en tiondel av priset, mjukvaran hade blivit lättare att tillverka och allt varit mycket stabilare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
Pimpim666, jag undrar.
har du Hört talas om ps2 och n64 emulatorer till PC? om PC hade haft så dåliga processorer så hade de inte funnit emulatorer till PC för konsolerna.

Vet du vad som krävs av PC:n för att köra dem? Jämfört med en riktig PS2:a?

Just det... tänk efter innan.

Konsolerna kommer ALLTID att vara överlägsna när det gäller just SPEL. Eller förresten... det lär väl ändras nu när konsolerna blir mer än bara SPELkonsoler.

Permalänk

Actually jag vet, och jag kan säga att n64 emulator funkar jättebra till o med till min netbook(!!)

(Vill inte vara otrevlig)

ända tråkiga är väl att det inte går att köra AA på netbooken, inbyggda grafikkortet har inte stöd för det. Men... me tanke på att ps2 och n64 konsolerna inte har kantutjämning så kvittar jämförelsen.

(Jag vill inte heller vara otrevlig föresten)

jag har INTE testat ps2 emulator eller ps2 konsolen. men.. jag tröstar mig med den argumenterande tanken att man iaf KAN spela ps2 o n64 spel på PC, och inte tvärtom.

(jag vill verkligen inte vara otrevlig.)

Om man nu tittar på konsoler, så tycker jag att Wii utklassar både ps2 o ps3. Roligare spel helt enkelt. Men det är ju en smaksak.

(för att fortsätta inte vara otrevlig)
så vill jag begrava stridsyxan och säga. Great ni vinner, ps3 och ps2 är bättre än PC, precis som ni säger.

men för mina behov, som att skriva o jobba på datorn, så duger inte ps3. Att man inte kan modifera spel, för att ta bort onödiga intron o loggor i början av spelet.

Småsaker, som kanske ni inte bekymmrar er om. Kantutjämning o annat tjafs. MEN, som ni säger... ps3 har MYCKET bättre processor o annat. yeah.. verkligen en toppen maskin för spelentusiaster. O inte nog med det, man kan titta på bluray filmer oxå. en makalös maskin. Den klarar av så mycket, den konsolen. Förstår bara inte varför den inte klarar av kantutjämning. Jag gissar, att när de tillverkade ps3an, så tänkte sig skaparna, äsch.. sånt bryr sig väl ingen om.

SKÄMT åt sido.. snälla... titta bara på jämförelsebilder av samma spel, de finns överallt på nätet, till o med några i den här tråden.
Xbox, ps3 är helt klart underlägsna... förstår inte varför man ens försöker försvara den.

men, som sagt.. man vill ju inte vara otrevligt...

visst fan är ps3 bättre... för att.. ja.. ni säger det, så det måste ju vara så.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem

Här http://www.gamespot.com/features/6202552/index.html
artikel där dom visar Diverse spels utseende på Xbox ps3 och PC och PC är en Solklar vinnare

och PC kommer då alltid enligt mig vara överlägset när det gäller spel fram tills att konsolerna får Riktigt stöd för mus :> efter som det är det konsolerna saknar jag kan ha Joystick gamepad och ratt till min PC men jag kan fan inte spela något förutom ut3 med mus på en konsol.

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
en ting e säkert, MYCKET roligare att spela på konsoll en pc. du kan sitta bak och relaxa medan du spelar konsoll. lite svårt när du måste trycka trynet mot skärmen och ha händerna på tangenten och musen...

Öh.... du kan om du inte vet koppla in datorn till ex tv'n eller projektorn

Har själv kopplat in datorn till projektorn och kört nintendo punch out 8 bitars på 120" och relaxade i soffan

Hur ballt som helst

Och med trådlöst gamepad så är marginalen inte särskilt står från konsoll