Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Varberg
Registrerad
Okt 2003

Hjälp med topframe

Hej!
Vi har en hemsida till vår kennel http://lovemix.se

Jag använder Dreamweaver 8.

Nu har jag gjort en "bild" som jag lagt in i topframe. Dessvärre är bilden högre än topframe så det är bara den översta texten "Kennel Lovemix" som visas och inte hela bilden som även har en undre rad med texten "uppfödning av Kooikerhondje och Border Collie"

Hur gör man för att göra topframe "högre" så hela bilden syns?

Tacksam för svar på min något otydliga fråga.

Våga fråga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i din garderob
Registrerad
Sep 2007

I index.html står

<frameset rows="80,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0"> <frame src="topframe.html" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" title="topFrame" /> <frameset rows="*" cols="156,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0"> <frame src="leftframe.html" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" title="leftFrame" /> <frame src="mainframe.html" name="mainFrame" id="mainFrame" title="mainFrame" /> </frameset> </frameset>

Lägg märke till den första raden: <frameset rows="80,*" ...>. Denna rad definierar förhållandet mellan top-framen och det som finns under. topframens höjd är för tillfället 80, testa att ändra till 120.

Bilanaloger är som Volvo — varenda svenne kör med dem

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Varberg
Registrerad
Okt 2003

Tusen tack för ditt tips teknocide, det var lösningen på mitt problem. Gissa om jag är glad nu. Tack igen.

Våga fråga!