Defense Grid: The Awakening (Tower Defense) 4,75€ Steam

Permalänk

Defense Grid: The Awakening (Tower Defense) 4,75€ Steam

Som titeln säger; Tower Defense spelet Defense Grid: The Awakening kostar nu enbart 4,75€ på Steam. Men passa på, priset gäller bara till och med onsdag 13/5.

Det är alltså bara dryga 50kr. Och det finns ett demo att testa innan du köper.

Riktigt roligt Tower Defense spel måste jag säga. Och väldigt prisvärt @ 50kr!

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

Håller med! Det e farligt roligt det där...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

hur är det med tornen finns det många olika sorter och hur varierande är banorna? kan man köra mot varandra eller e det single player?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Jag har bara spelat Story mode än så länge, men det finns en del game modes, har inte kollat ännu dock. Vet inte om det finns multiplayer, men det finns ett leaderboard där man tävlar i score.

I story mode verkar det vara minst 15 levels eller så, kanske mer. Ny bana för varje. Vissa banor har bestämda vägar fienderna går, andra har de alternativ, och man kan blocka dom (så länge man inte blockar utvägen totalt, då går de igenom). Andra banor så kan man nästan bygga en labyrint för fienderna att gå igenom.

Oftast ska dom till ens "Power Cores" som man har 24 av, och ta med sig dem tillbaka där de kom ifrån. Förlorar man alla dör man. Dödar man en alien som bär på en (vissa kan bära på fler) så börjar powercore'en långsamt floata tillbaka till där den var. Men ibland har de en start ingång och en exit utgång.

Det finns uppåt en 10+ torn, där varje torn har 3 uppgraderingar. Första banorna i story mode får man typ tillgång till ett nytt torn varje level.
Finns allt från Gun torn som skjuter snabbt mot ett target i taget, land eller luft, till Tesla torn som laddar upp sin charge och skadar mer ju längre den laddat, till Command tornet som ökar mängden resurser man får för kills i dess radie + visar osynliga aliens.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Blev riktigt besviken på detta. Jag älskar TD's och det är i princip det enda jag spelar. Hade höga förväntningar på denna men det går ju så sakta och så kan man bara placera tornen på vissa bestämda ställen. Nja den föll mig inte alls i smaken tyvärr får jag återgå till att spela Green

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Köpte detta när de va nytt och har fått alla achievements utom en
"Master Strategist - Earn a gold medal on all Challenge modes." saknar jag..

Riktigt kul spel för övrigt!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Håller du inne "F" så går allt snabbare.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Håller du inne "F" så går allt snabbare.

måste man hålla inne?

skulle vara fint att minst dubbla speeden permanent

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Du menar som att göra det svårare eller skönare?

Jag tycker det funkar rätt bra att hålla inne F när man behöver det, när jag bygger torn och planerar vill jag gärna köra på vanliga hastigheten.

Kunde varit najs med en toggle i stället kanske.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

vad e green?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
vad e green?

Green TD. En karta i WC3. Utgår jag från.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
vad e green?

Japp det är Green TD i wc3 som jag syftar på. Ruskigt rolig TD enligt mig

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Det finns ju redan flera hundra tower defence banor i Warcraft 3. Så vad är det för mening med detta spelet? Tröttnar man på en tower defence så kan man alltid spela en annan i wc3 ;P .. tycker detta känns onödigt

Permalänk

De flesta towerdefense moddar/banor jag lirat har ingen känsla för balans och känns väldigt opolerade. Finns några pärlor, men det är trenden IMO.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Lirat en del nu och måste säga att spelet är jäkligt kul när man kommit in i det. Är på den andra av de låsta banorna och det är första banan som är riktigt jäkla svår.