Nya Geforce GTX 295 på bild

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
Nämen säger du det?
Den är ju _MYCKET_ mindre än rv770 kärnan
(ironi)

Fan Sverige - USA spelade Ishockey på ett GT200 har jag hört

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
DEn är alles för dyrt.Stanna på ATI.Mvh......Klaus

StA.vNi.Ng.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B00gieman
för dyrt kort för pengarna!

Förklara hur du tänkte nu...

Permalänk

tycker det e dags att dom börjar sänka priset på 295an

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Varför kan dom inte leda ut all värme ut genom PCI-plåten..!?
Nu kommer halva kortets värme skyfflas "bakåt" och in i chassit.. väl?
Lite bättre än dubbelmackan, men fortfarande lite bakåtsträvande..?

du menar alltså med en radial fläkt längst in mot datorn?
som blåser mot PCI plåten.

det blir ojämna temperaturer...men har du ngåot bra förslag så vore det kul att höra.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk

börjar bli mycket jobb för kyl-industrin ! nya gpuer varje månad nu i ett år?

Öppnade ett GTX260 för rengöring (mycket damm på 7-8 mån som bromsar luftflödet "helt"), bytte även kylpasta på GPU, vilket monster det var, fast porrigt Gör gärna ett smycke av det när det gått sönder

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
du menar alltså med en radial fläkt längst in mot datorn?
som blåser mot PCI plåten.

det blir ojämna temperaturer...men har du ngåot bra förslag så vore det kul att höra.

Varför inte en fläkt längst in, och sedan ytterligare en (med ett luftintag) mellan kärnorna? Det borde väl rimligen gå att optimera de båda fläktarnas prestanda så att båda kärnorna får samma kyleffekt?

Alternativt kanske det skulle gå att dela upp grafikkortets volym mellan de båda kylflänsarna på längden istället för på bredden? Är inte heatpipes tillräckligt effektiva för att det inte ska göra någon större skillnad?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Den äldre gtx 295 är en dubblemakka med två pcb's med en gpu på vardera. Inte den bästa lösningen. Min pissar varm luft och dricker ström.

Iof undra om dubblemakkorna blir billigare nu, för quad sli.

Det är bara 1000kr mellan 4870x2 och gtx 295, inte så mycket mer om man vill få det bästa.

3 st GTX 285 spöar 2 st GTX 295, men varför inte vänta till GT300?
Då får du DX11 och snabbare än GTX 295, det ska jag göra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Varför kör de inte bara 2 gig istället?

Kör du seriöst med den riggen i sign?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

8 GPUer i ett system ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Kör du seriöst med den riggen i sign?

Har för mig att Pentium II låg som lägst på 233Mhz och då borde det vara en inte bara gammal men också omöjlig rigg.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Har för mig att Pentium II låg som lägst på 233Mhz och då borde det vara en inte bara gammal men också omöjlig rigg.

Man kan väl minska FSB:n ioförsig? Men verkar inte så trevligt

Permalänk
Avstängd

Åhh???
Konstigt att dom vill kontra med en överklockad variant:))
INTE:))Nvidia får sluta lipa och släppa nåt bättre helt enkelt:))
Och jag har kört med ett nvidia 8800GTS kort så sluta lipa mer please som ni alltid gör:-)
MvH albanen:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Åhh???
Konstigt att dom vill kontra med en överklockad variant:))
INTE:))Nvidia får sluta lipa och släppa nåt bättre helt enkelt:))
Och jag har kört med ett nvidia 8800GTS kort så sluta lipa mer please som ni alltid gör:-)
MvH albanen:)

Jag håller med, nVidia måste göra nytt

Permalänk
Medlem

Ehum asus p6t7 supercomputer eller vad den nu hette 7st pci-e x16. Hehe 2*7=14 st gpuer ha begär nejdå kanske man faktiskt skulle behöva mer än 1k watt

Lägg till en i7 965 24gig ram och några ssd vet inte om jag faktiskt skulle vilja ha den datorn va fasen kan man använda rn sån till kanske man kan få igång harpan på den kanske måste sälja morsan&farsans.hus men vad gör man inte för att kunna spela harpan

Ps smartidiot89 HAHA

Skulle dock behöva en liten upgradering p4 3ghz 1 gig ram ati 1950xt 160 gig hdd ( ca 5ar gammal lite seg ibland vd diverse spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Fan Sverige - USA spelade Ishockey på ett GT200 har jag hört

hehe

Permalänk
Medlem

undra var dom fick den där designen ifrån

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Känns dock lite onödigt att betala så mycket då kort med stöd för Directx11 borde komma relativt snart.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Känns dock lite onödigt att betala så mycket då kort med stöd för Directx11 borde komma relativt snart.

Inte så säkert då DX11 korten kan bli försenade till vinter/hösten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
undra var dom fick den där designen ifrån

Troligen från Gigabyte 6600GT dual, Gigabyte 3D1 6800GT, Asus 7800GT Dual och kanske också från Voodoo 2 och Voodoo 5 5500. Var tror du de fick designen ifrån?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse

Troligen från Gigabyte 6600GT dual, Gigabyte 3D1 6800GT, Asus 7800GT Dual och kanske också från Voodoo 2 och Voodoo 5 5500. Var tror du de fick designen ifrån?

ATI

Permalänk

Många säger att det här kortet kommer bli varmare än den gamla dubbelmackan, dessutom kommer temperaturen variera mellan varje kärna med den här nya kassa lösningen.
Så dem gjorde en bra produkt sämre med denna uppdatering.

Permalänk

Blackbird_CaD_:

Varför skulle de kylas olika? Samma fläkt pressar lika varm luft genom två likadana kylflänsar.

Dock är det ju inte så optimalt att en del av luften återcirkuleras i chassit. All varm luft ska UT.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Blackbird_CaD_:

Varför skulle de kylas olika? Samma fläkt pressar lika varm luft genom två likadana kylflänsar.

Dock är det ju inte så optimalt att en del av luften återcirkuleras i chassit. All varm luft ska UT.

Det är inte samma fläkt, faktiskt hela kylningen skiljer sig ganska mycket.

Permalänk

Var kanske inte så tydlig, var en fråga ang. det du skrev om att temperaturen skulle variera mellan kärnorna.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
och ha två såna i sli

SLi stödjer upp till 4 GPU:er

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

men fan va dyrt, 5000 spänn är ju fortfarande helt för mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Var kanske inte så tydlig, var en fråga ang. det du skrev om att temperaturen skulle variera mellan kärnorna.

Aha okej, jag vet faktiskt inte.. det är bara nåt jag har läst..
Det har ju förstås med att göra hur fläkten kyler kärnorna.

Permalänk
Medlem

varför är alla så skeptiska till designen av kylningen?
en fläkt som står och blåser rakt ner på några flänsar får ju bara luften att stå still. den här däremot skulle jag kunna tänka mig får luftflödet väldigt bra över kärnorna med den stora fläkten och designen.
att dom inte har hål på baksidan kan ju dock vara en liten miss.

mina två ören

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

hmm undra om man kan ha en sån där i quad-sli med den gamla modellen av 295 som jag har? eller måste man köpa ett till "gammalt" kort?

man behöver väl inte ha två kort från samma tillverkare för att köra sli eller måste man det? kan jag t.ex. köpa ett asus och koppla ihop med mitt gigabyte?

Visa signatur

P6T, i7, gtx295, 12gb ram, en massa disk, x10 projektor, lite kameror (5dmk2, 85/1.2, m.m). Mb pro i7 & lite annat crap.

Permalänk
Medlem

ser helt okej ut!

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beetle
hmm undra om man kan ha en sån där i quad-sli med den gamla modellen av 295 som jag har? eller måste man köpa ett till "gammalt" kort?

man behöver väl inte ha två kort från samma tillverkare för att köra sli eller måste man det? kan jag t.ex. köpa ett asus och koppla ihop med mitt gigabyte?

Nej korten måste inte vara från samma tillverkare, det kan t.ex. vara ett Asus och ett Gigabyte