Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Nostalgi, Era Gamla ShowUP

Skapa denna tråd för er gamla programerare som vill visa sina äldre coola coder som alldrig har släppts.....

Jag själv gick igenom mina gamla archive och hitta en hel del av nostalgi, och fick mig denna tanke att skriva här...Ni andra kanske vill visa era gamla koder för mig/oss....Jag tycker sånt är skit kul....

Jag själv har inte programmerat så mycket på pc(x86), utan mer på c-64/amiga på den gamla tiden...men kunde såklart inte prova lite på pc ändå...Det blev en del små saker, men inte mycker mer.....

Jag bidrar med lite smått gammalt skit, men ändå små skoj...

OLDSchoolMemories.exe

Bara att installera till en tom mapp och köra....Tryck "ESC" för att avsluta dem..
De flesta har en dålig timing och körs för fort...Men tanke på de gamla goda tiden jag satt med en K6-2 på 400mhz...så ville man ha all kraft som möjligt...:) Då gjorde man inga spärrar...

Dessa kräver minst DirektX 6.1a för att löra...

Hoppas ni kommer med lite gamla bidrag.. Ska bli kul att få se....

EDIT: När det gäller mp3 spelarna så finns det en bug...Den visar inte just *.mp3 i listan...Det är för att API'et gäller för win98 och visas inte rätt över xp eller senare....(MS gilla inte mp3 just då vid den tiden)...Men det är bara att byta ext namn från mp3 till asf,ogg eller annat...kärnan kommer känna av filen ändå var det än är...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Vilken trevlig idé. Skulle leta upp det äldsta jag skrivit men då kom jag på att det log på en 3.5" diskett. Aja ville ge den en chans att fungera men oj då... inte många diskettstationer i mina datorer idag

Men blev så sugen att få tag på innehållet att jag ska posta hem disketten till min gamle mor så hon kan testa i någon serverbörk där hemma ^^

Be back om ett par dagar förhoppningsvis med lite Qbasic kod att visa upp.

Laters