Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

EUparlaments valet.

Finns det någon sida med en snabb överblick på det vi röstar för? Tex. Socialdemokraterna kommer att jobba med dessa frågor osv.

Jag är själv inte så insatt i politiken men vill ändå rösta och undrar då vart jag kan ta reda på sådan information.

Tack på förhand!

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Tackar, precis vad jag letade efter

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Med tanke på den relativt hårda vänstervinkel som Sverige generellt har så kommer det ju inte märkas i enskilda frågor någon större skillnad. Socialdemokrater och moderater röstar relativt lika. Det är snarare så att det är framförallt i de situationer där man arbetar i grupp med andra länder och kommer fram till olika slags frågeställningar att ta upp som enskilda partier kan trycka på de frågor de känner är viktiga.

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"