Grafikstörningar i SketchUp (?!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Grafikstörningar i SketchUp (?!)

Hejhopp

Är totalnååb på SketchUp och sitter och flummar lite på en modell till en gäststuga (följer ritningar som redan finns skissade med mått på papper).

Men jag har problem med "grundläggande" färger, kolla bara på bilderna.
Är rätt säker på att det inte ska vara såhär!

Det jag har gjort är att jag har bytt färg på väggpanelerna och lister osv fler gånger. Först hade jag den bruna färgen, sen den gula. Den bruna ligger kvar och spökar och kommer fram i vissa vinklar. Ganska buggat..?

Varför blir det såhär? Kan det vara Crossfire?
Det blir jäkligt segt att orbita runt och zooma i Sketchup efter att
man satt färg på något. Vad kan det bero på?

(Edit: fixade motsträviga bilder..)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där solen aldrig skiner
Registrerad
Sep 2002

Nu var det ett tag sedan jag använde SketchUP (flera år sedan) men kan man inte ställa om programmet skall använda DirectX eller OpenGL? Har nämligen haft liknande fenomen i andra CAD-program men då har jag bytt till OpenGL så har det fungerat felfritt.

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Nu var det ett tag sedan jag använde SketchUP (flera år sedan) men kan man inte ställa om programmet skall använda DirectX eller OpenGL? Har nämligen haft liknande fenomen i andra CAD-program men då har jag bytt till OpenGL så har det fungerat felfritt.

Det kan jag kasnke kolla upp. Har noll koll på hur programmet eg funkar dock (Y)

edit: jag kanske borde testa med bara ett grafikkort?