Geforce gtx 260 problem?

Permalänk
Medlem

Geforce gtx 260 problem?

Jag spelar bilspelet Dirt och den funkar finfint ett litet tag men sedan krachar den, Bilden stannar upp och en massa röda tecken syns över hela skärmen.

Jag har klockat min processor men värmen på den stiger inte över 60 grader och inga problem under hårdtester ( gjort under 12 timmar).

Jag gissar att grafikkortet blir varmt.... finns det nått sätt att mäta grafikkortets hetta som men processorn (Coretemp t.ex )??

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i7-9700K, HyperX Fury 2133MHz 32GB, ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC

Permalänk
Medlem

hardwaremonitor visar temps på GPU. Jag körde grid med ett av mina gtx260, det blev inte alls varmt.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

RivaTuner är väldigt bra. Där kan du kolla och logga temps, och även styra fläkten i grafikkortskylaren.

Om det överhettar - vilket det låter som att det gör, så brukar det dock vara något problem någonstans. Massor av damm i kylaren brukar vara en ganska vanlig anledning.

Permalänk
Medlem