Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Fast i ME1 så spenderades nästan all tid i uppdragen.
Nu i ME2 så spenderar du tiden på småspel och att snacka skit.

ME1 hade mer innehåll om du inte räknar 20 timmar dokusåpa snack som ett bra innehåll som i ME2.

en snack simulator är jag inte intresserad av

Just det som är bra med Biowares spel och varför jag gillar Dragon Age mer än Mass Effect
Storyn/"allt snack" och allt som skedde under konversationerna var mer intressant än striderna/utforska i Mass Effect

Hittills av vad jag spelat av ME2 så verkar striderna en aningen förbättrade samtidigt som menyerna är mer fördummande
Inget inv och inget avancerade "skilltree" att välja :/

"Mineral Scan" är heller inte det bästa spelet har att erbjuda

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Fast i ME1 så spenderades nästan all tid i uppdragen.
Nu i ME2 så spenderar du tiden på småspel och att snacka skit.

ME1 hade mer innehåll om du inte räknar 20 timmar dokusåpa snack som ett bra innehåll som i ME2.

en snack simulator är jag inte intresserad av

Nä ja gjorde inte så mkt mer än huvudstoryn i 2:an, förutom då om man räknar me att göra alla karaktärer lojala:P Sprang väl runt o köpte lite grejs o så me kanske. Ja hållr på o spela igenom det en andra gång nu för att göra lite andra val o se vad konsekvenserna blir den här gången, o nu pratar ja runde betydligt mer med folk som bara står bredvid o inte har me huvudstoryn o göra. Så lär nog vara mer speltid nu.

Fast finns garanterat mkt i ettan jag missat, så de kan ju ha mer innehåll, de vet ja ju inte, har som sagt inte gjort allt Men 2:an e ju knappast kort, åt helsike mkt längre än övriga single-player spel på markanden. Så ja e nöjd

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

första genomspelningen klar,

21 tim 30 min tog det.

Valde att spränga skiten, och Tali, miranda och Legion dog sad face, hehe.
Tänkte spela igenom en gång till som soldier och female, och välja lite andra val jag gjorde, så man har två alternativ i trean
Sjukt bra spel dock!

Dold text

EDIT: För er som påstod att jag hade fel, jag bara sa vad de själva sagt.
Casey Hudson,
http://www.gametrailers.com/video/ces-10-mass-effect/60754
"Mass Effect 2 is really a stand-alone game, you don't have to had played the first one. But it is also part of a trilogy"
Det är de första han säger i intervjun

Det var allt jag menade med mitt inlägg.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Fast i ME1 så spenderades nästan all tid i uppdragen.
Nu i ME2 så spenderar du tiden på småspel och att snacka skit.

ME1 hade mer innehåll om du inte räknar 20 timmar dokusåpa snack som ett bra innehåll som i ME2.

en snack simulator är jag inte intresserad av

Låter som om du borde hålla dig till FPS spel, som Wolfenstein och Halo...

Det du kallar "snack simulator" är ju det enda (nåja, nästan) som skiljer Mass Effect 2 från en ordinär dussin FPS spel, som Halo...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har klarat igenom det nu.. en gång.. inga av mina

karaktärer dog Tog mig 32H timmar att klara av spelet.. och då gjorde jag klart alla uppdragen, utforskade alla planeter och galaxer. Samt hade alla lojala utom Jack.. som började bråka med Miranda.. sen lyckades jag aldrig få tillräckligt med poäng för att övertala tillbaka henne.. Ändå gjorde jag alla uppdrag och fick alltid massa paragon points.. med lyckades aldrig få tillräckligt ändå.. jävla svår övertala människa.. Man får väl stå på hennes sida nästa gång

Dold text

Så nu tänkte jag klara ut det igen.. hade ju tagit bort min save fil från 1:an.. så tänkte klara ut det igen sen klara av 2:an igen.. funderar på att vara ond och tjej denna gången.. bara för att få ännu mer skillnad

Permalänk
Medlem

En fråga! Ni som räddade The Counsil i ME1 hur tas ni emot av befolkningen i Citadellet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

EDIT: För er som påstod att jag hade fel, jag bara sa vad de själva sagt.
Casey Hudson,
http://www.gametrailers.com/video/ces-10-mass-effect/60754
"Mass Effect 2 is really a stand-alone game, you don't have to had played the first one. But it is also part of a trilogy"
Det är de första han säger i intervjun

Det var allt jag menade med mitt inlägg.

Jo, men när du skrev fristående så tar man ju det som att du menade att 2:an inte har något med första att göra. Blev bara lite missförstånd.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
En fråga! Ni som räddade The Counsil i ME1 hur tas ni emot av befolkningen i Citadellet?

Jo, men när du skrev fristående så tar man ju det som att du menade att 2:an inte har något med första att göra. Blev bara lite missförstånd.

Så sant så

Därför jag vill klargöra vad jag menade, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Tog mig 24h att köra igenom spelet, o då gjorde ja inte alla sidouppdragen, men några iaf. Första Mass effect tog 16h, även där körde jag mest huvudstoryn. Ska säga att ja stressade mig inte igenom nått av spelen.

Så jag tycker inte de va kortare iaf

Tvåan tog 20:34 för mig att spela.
Ettan tog, sist jag spelade den 33:10.

Då har jag spelat igenom alla uppdrag (som jag hittat) i både 1 (inkl. bring down the sky) och 2 (inkl. all downloadable content, har collectors ed av 2:an).

Så för min del så är det klart att 2:an är betydligt kortare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Tvåan tog 20:34 för mig att spela.
Ettan tog, sist jag spelade den 33:10.

Då har jag spelat igenom alla uppdrag (som jag hittat) i både 1 (inkl. bring down the sky) och 2 (inkl. all downloadable content, har collectors ed av 2:an).

Så för min del så är det klart att 2:an är betydligt kortare...

Spelade du igenom precis Allt på drygt 20h?

De, va, snabbt.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Spelade du igenom precis Allt på drygt 20h?

De, va, snabbt.

Japp, alla missions jag hittade, inkl. alla karaktärers bakgrunds uppdrag (så de blir lojala)

Finns säkert några uppdrag som jag missade, jag kollade inte igenom alla planeter, så de kan hända att det finns några planeter med "anomalies" som jag missat.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen extremt långsam i jämförelse med andra ser jag här. 47h tog det innan jag blev klar med main quest, och då har jag inte scannat alla planeter heller. Har mineraler i överflöd, så jag antar att det har tagit upp mycket tid. Tyckte det var rogivande att samla

Permalänk
Medlem

Varför ha bråttom? Spelet är ju underbart.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Varför ha bråttom? Spelet är ju underbart.

Visst, spelet är bra, men man kan ju spela om det igen... Har spelat igenom 1:an 5 ggr. 3 ggr på min förra dator, sedan ytterligare 2 ggr på nya, så att jag skulle ha ett par save games att importera till 2an...

Permalänk

Vet inte om det diskuterats tidigare och jag hittar ingen info: Finns det någon som helst möjlighet att importera saves från ME1 på 360 till ME2 på PC? Förmodligen inte men man kan ju fråga.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Vet inte om det diskuterats tidigare och jag hittar ingen info: Finns det någon som helst möjlighet att importera saves från ME1 på 360 till ME2 på PC? Förmodligen inte men man kan ju fråga.

Svaret är nej på den frågan dessvärre.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Måste jag köra mass effect 1 för att njuta av mass effect 2

Hej!

Jag har ingen lust att sitta och spela igenom mass effect 1 innan jag kan sätta tänderna i 2:an. Men jag märkte på introt och första uppdraget till 2:an att man blev inkastad lite väl hastigt i handlingen och när man inte kört 1:an så är det inte så lätt att förstå allt. Finns det någon bra resume om vad som hänt i mass effect 1, så man kan komma in i handlingen lite lättare när man nu börjar spela 2:an?

/Henrik

Permalänk
Medlem

Re: Måste jag köra mass effect 1 för att njuta av mass effect 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

Jag har ingen lust att sitta och spela igenom mass effect 1 innan jag kan sätta tänderna i 2:an. Men jag märkte på introt och första uppdraget till 2:an att man blev inkastad lite väl hastigt i handlingen och när man inte kört 1:an så är det inte så lätt att förstå allt. Finns det någon bra resume om vad som hänt i mass effect 1, så man kan komma in i handlingen lite lättare när man nu börjar spela 2:an?

/Henrik

Du kan ju alltid läsa här under rubriken "Plot"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_effect

Eller kolla på en genomspelning på youtube...

Men varför INTE köra ettan om du ändå skall köra 2:an?
Finns ingen bra anledning att inte göra det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fan man är ju fortfarande helt euforisk så här efter att jag klarat spelet igårkväll. Fick även

No one left behind

Dold text

achivement
Klockade in på 41 timmar. Fast då gjorde jag allt jag bara kunde hitta. Alla loyality missions och max uppgraderat Normandy, osv. Men vilket slut alltså, vill ha ME3 nu!

Körde med min vangurad som jag importerade från ME1. Måste säga att jag använde knappt hagelbössan då den var helt värdelös om man inte var inom en armslängds avstånd. Då hade man lika gärna kunna använda en ev. bajonett känns det som...

Nu blir det en runda till med en Infiltrator

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Fan man är ju fortfarande helt euforisk så här efter att jag klarat spelet igårkväll. Fick även

No one left behind

Dold text

achivement
Klockade in på 41 timmar. Fast då gjorde jag allt jag bara kunde hitta. Alla loyality missions och max uppgraderat Normandy, osv. Men vilket slut alltså, vill ha ME3 nu!

Körde med min vangurad som jag importerade från ME1. Måste säga att jag använde knappt hagelbössan då den var helt värdelös om man inte var inom en armslängds avstånd. Då hade man lika gärna kunna använda en ev. bajonett känns det som...

Nu blir det en runda till med en Infiltrator

Samma här klarade det för 10Min sedan... Samma achievement som du, gjorde också ALLT som gick att göra inklusive FÖR mycket probing...

Female Paragon Adept level 60 import från 1:an som blev 30 i 2:an.
59 Timmar stannade klockan på.

Vilket spel, vilket spel...

3:an eller intressanta DLC:s NU!

ps: M-22a Eviscerator haglet som släpptes via Cerberus network här i veckan har väl längre räckvidd än vanliga hagel? Kanske vore något att titta på?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Var jag den enda personen som tyckte om sakerna som "var dåliga" i ettan?

Jag gillade att man fick många vapen, det var roligt att gå igenom vapen och jämföra för att bygga en starkare karaktär

Jag hade inget emot hiss-resorna, mycket hellre hiss än att instant-teleporteras till ställen.

Det känns B att dom tog bort så många saker att lägga points på när man levlade. Shooter-noobs kan gå iväg tycker jag. gråt över det här istället: http://www.aofroobs.com/skillchart.htm?sid=9cfd9dab55ec97c4ca...

Varför tog dom bort weapon selection med f1,f2,f3 etc?

Varför i hela friden har de tagit bort dubbelklick? Man måste först välja "save 1" sedan trycka på en till knapp "save", helt otroligt..

VARFÖR valde dom att sätta use/cover/sprint på samma förbannade knapp när ett tangentbord har nog med knappar (sist jag kollade iaf)

Varför har jag inget inventory? Jag trodde jag spelade ett rpg.

Varför är inte Journal bindad till J? Vem var personen som kom på idén att nå Journal via ESC, total avsaknad av respekt för PC-användare.

Dessutom, Varför är journal updates och andra GUI-element så extremt feta? Jag sitter in på en konsol. Jag tyckte bioware kunde gjort bättre än en direkt konsolportning

Jag ogillar cerberus-tjejen, vad gör hon här egentligen? Hon passar inte in, hon har alltid ett äckligt flin som bryter hela seriousness-mooden. Dessutom har hon en dialekt som skär igenom allting annat.

Vehicle-sektionerna i ettan hade jag absolut inga problem med'

Jag var även tvungen researcha ME2 i en timma eller två innan jag kunde börja spela på riktigt, sjukt äckliga musinställningar vare.

Jag var tvungen stänga av mouse dampening, mouse smoothening, sänka sens med 80% samt ändra sens i dialogvalen

Vad var felet med overheating? Jag tyckte det var aschill att inte behöva reloada och samla ammo.

Varför ta bort rpg-element från ett rpg? Dom som klagade på ettan kan gå och spela gears of war for all I care.

Jag hoppade direkt in i 2an efter ha klara ut 1an. Jag blev djupt besviken när dom fuckat upp kontrollerna så mycket. First impression var inte bra heller, dom där robotarna i början såg ut som leksaker och min pistol låter som att den kommer direkt ut star wars...

jag när jag spelar mass effect http://www.youtube.com/watch?v=GcG6xt5-iwQ

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det är väl pengarna som styr.... de har väl hoppats att när de gjorde ME2 till ett shooter spel, om än ett TPS och inte ett FPS, så kommer det att tilltala fler spelare... FPS genren har ju varit väldigt populär senaste åren ...

Permalänk
SpelClockers

@Mo0rbid

Fan så skönt att inte alla har blivit lurade av "uber" uppföljaren.
Håller med dig på alla punkter.

Hur folk kan tycka att 2:an är en förbättring när de har spelat 1:an är ett mysterie.

Permalänk

Sällar mig också till dom som gillade ettan bättre än tvåan. Vad jag störde mig mest på var hur lite mainstory det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle

Hur folk kan tycka att 2:an är en förbättring när de har spelat 1:an är ett mysterie.

Ja alla tycker vi olika

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tur man inte kör på PC för på konsoll känns ME2 mycket bra. Hade dock gärna haft kvar hissarna.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag håller med om några av dom vanligaste klagomålen, ammo, brist på inventory, sämre mainstory än ettan.

Men jag tycker att karaktärerna är bättre i tvåan (minus för att Liara inte är med mera dock...), Platserna man besöker i både huvudstoryn och via "N7" uppdrag är snyggare och mera intressanta, Scanning vs MAKO grinding är lika tråkigt så det går på ett ut.

Jag håller nog ettan som lite starkare i slutändan, men bägge spelen är ändå med på min top-5 lista.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

ME2 är ju mellan-akten så det är inte så konstigt att mainstoryn inte når lika högt som ME1.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ~9 timmar av ME2 nu. Jag är besviken, det enda jag gör är att åka runt och rekryterar folk >_> Vad är vitsen med så många squad members när jag endå bara använder 2.

Även, i 1an ville jag verkligen komma åt Saren och the Geth. I 2an känns det mer som att man blir indragen i någon annans problem.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag har spelat ~9 timmar av ME2 nu. Jag är besviken, det enda jag gör är att åka runt och rekryterar folk >_> Vad är vitsen med så många squad members när jag endå bara använder 2.

Det förstår du i det helt fantastiska avslutet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag hoppade direkt in i 2an efter ha klara ut 1an. Jag blev djupt besviken när dom fuckat upp kontrollerna så mycket. First impression var inte bra heller, dom där robotarna i början såg ut som leksaker och min pistol låter som att den kommer direkt ut star wars...

Håller med dig om det mesta och hade nästan exakt samma upplevelse, spelade igenom ME1 dagarna innan ME2 vilket gjorde det väldigt lätt att jämföra.

Här är inlägget jag skrev efter jag spelat igenom ME2.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=983...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |