Permalänk

Aha, skall testa att slita ur batteriet när jag kör nätbundet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Röd Tjur
Tydligen ett känt problem det där med fläkten, tar man ut batteriet är den tyst. läs på notebookreview.
Kanske ett senare bios fixar detta. vet ej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob1975se
Fläkten arbetar konstant när datorn är ansluten till vägguttaget, så fort man drar ur strömsladden slutar den och jobbar enbart när man utför saker som är tyngre. Jag hittar inga inställningar för att kunna justera detta. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att 2CD-varianterna kommer att kosta? Och när tror ni att de kommer att börja komma in på lagrena? På prisjakt finns 13.3"-modellen för kring 7000. Hittade den här som fanns i lager på dustin http://www.dustinhome.se/pd_5010317420.aspx för 12 000, men då har den en bättre processor.

Permalänk
Avstängd

haha macbookpriser för en acer

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Vad är detta för intressant skapelse?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475582

Finns dock ej i lager hos någon ännu, men ändå...

Vad tror ni? Denna har en 1,3 GHz Core 2 Duo.... borde ju vara bättre än en 1,4 GHz Core 2 Solo... eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakjar
Vad är detta för intressant skapelse?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475582

Finns dock ej i lager hos någon ännu, men ändå...

Vad tror ni? Denna har en 1,3 GHz Core 2 Duo.... borde ju vara bättre än en 1,4 GHz Core 2 Solo... eller?

Den lär ju vara överlägset snabbare i alla multitrådade applikationer.. Lite sämre batteritid får man räkna med, SU4100 har 10W TDP mot 5.5W för SU3500.

Den finns ute i Kina så förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan den dyker upp här.. bildbevis:

Permalänk
Medlem

Frågan är dock om man orkar vänta på 1810tz modellen istället för att bara köpa 1810t.. Hade velat ha ett exakt leveransdatum för 1810tz, då hade det känts bättre att vänta.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Frågan är dock om man orkar vänta på 1810tz modellen istället för att bara köpa 1810t.. Hade velat ha ett exakt leveransdatum för 1810tz, då hade det känts bättre att vänta.

Butikerna som har den listad säger runt åttonde september, jag väntar själv på den
Var på mediamarkt idag och de hade en klon av den inne, en packard bell med den enkelkärniga processorn su3500. Fick klämma och torrköra lite i windows och habegäret är max nu. Känns som en netbook med nästan notebookprestanda och lagom pris. Skärmen såg helt ok ut med klara färger och bra ljus. Härligt med 1366*768 på en 11,6", det känns som värsta full-hd
Väntar dock tills den dubbelkärniga modellen kommer i lager, känns inte riktigt 2009 med enkelkärnig processor.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Butikerna som har den listad säger runt åttonde september, jag väntar själv på den
Var på mediamarkt idag och de hade en klon av den inne, en packard bell med den enkelkärniga processorn su3500. Fick klämma och torrköra lite i windows och habegäret är max nu. Känns som en netbook med nästan notebookprestanda och lagom pris. Skärmen såg helt ok ut med klara färger och bra ljus. Härligt med 1366*768 på en 11,6", det känns som värsta full-hd
Väntar dock tills den dubbelkärniga modellen kommer i lager, känns inte riktigt 2009 med enkelkärnig processor.

Den åttonde september låter ändå lovande! Ja, det är skitsmidigt med en 11,6" som ändå har lite mer kräm än en netbook men samtidigt bra batteritid. Tror det blir precis lagom med den upplösningen och kommer inte alls kännas så liten som en 10" netbook hade gjort. Sen att man får en uppgradering till windows 7 sen är inte helt illa heller.

Men till den åttonde ska jag nog vänta iaf och se ifall där kommer in någon dubbelkärnig modell. Hoppas inte batteritiden blir för lidande bara, men det tror jag knappt. Man använder ju inte hela kraften när man kör på batteriet.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Den åttonde september låter ändå lovande! Ja, det är skitsmidigt med en 11,6" som ändå har lite mer kräm än en netbook men samtidigt bra batteritid. Tror det blir precis lagom med den upplösningen och kommer inte alls kännas så liten som en 10" netbook hade gjort. Sen att man får en uppgradering till windows 7 sen är inte helt illa heller.

Men till den åttonde ska jag nog vänta iaf och se ifall där kommer in någon dubbelkärnig modell. Hoppas inte batteritiden blir för lidande bara, men det tror jag knappt. Man använder ju inte hela kraften när man kör på batteriet.

Helt klart värt väntan, kommer reta mig på att inte kunna köra hd på youtube.
Win7-ppgradering är också en stark faktor, en ssd på det så är saken biff

Skiljer 4,5w på de två processorna så jag tror inte det blir någon större skillnad på batteritiden.

Hoppas den kommer i butik tidigare än de skriver

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag måste vänta på mina csn-pengar ändå så det är lugna puckar

Visa signatur

Permalänk

Det verkar komma 2 versioner en i oktober och en i september. Jag skulle vilja veta den exakta skillnaden. Vet att en av dom har bluetooth men hur är det med inbyggd 3g.

Ställde lite frågor ang. 1810t modellen för ett par dar sen. Skulle gärna vilja ha svar på dom.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475581
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=474447

Så om nån vet. Ge mig gärna svar på vad som skiljer dessa åt.

Permalänk
Medlem

kan säga att jag har en 1810t och är riktigt nöjd. Tycker att allt flyter på bra och känns som att processorn är tillräcklig för mina ändamål (plugg samt film). För er inte vill vänta på tz versionen så gå å köp!

Fråga er innan vad ni behöver den extra kärnan till? Ifall ni verkligen tror att ni behöver den så go for it, annars ere bara bortkastade pengar.
Nackdelen som jag förstått det med en extra kärna innebär högre effekt = mer värme = högre fläktljud. Annars ere väl bara fördelar? (vet inte om det blir ngn speciell skillnad i tidsprestanda)

Permalänk

en undran någon som vet hur dessa funkar med linux?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Var på mediamarkt idag och de hade en klon av den inne, en packard bell med den enkelkärniga processorn su3500.

Intressant, jag tycker Packard Bell har snyggare design än Acer själva så jag skulle nog föredra deras klon om allt annat är samma.
Vad hade den för pris och vilken MM handlar det om?
[Edit] Och vad hette modellen? Hittar inget på prisjakt...

/Johannes

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Intressant, jag tycker Packard Bell har snyggare design än Acer själva så jag skulle nog föredra deras klon om allt annat är samma.
Vad hade den för pris och vilken MM handlar det om?

/Johannes

Jag var på MM i Malmö och där var den helt ny-inkommen, de hade inte ens fått upp den på hyllorna. Såg den mest av slump bland de andra kartongerna så jag bad dem packa upp den.
Priset är 5990 för den enkelkärniga modellen och specen var vad jag vet samma som för Acer´s modell med skillnaden att PB har 320GB hårddisk.
Vet inte om det är Bluetooth på Acer men PB hade det inte.

Edit: Måste säga att jag blev imponerad av skärmen, 1366*768 på 11,6" är perfekt. Vet dock inte hur svärtan är, väldigt ljust i butiken så omöjligt att kolla det tyvärr. Färger var dock klara och fina och bilden kändes så där härligt "krispig" som det gör ibland

Edit2: PB´n finns inte på prisjakt än, letade själv efter den igår utan resultat. Verkar finnas en annan modell med en AMD-cpu men inte den med intel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det inte bara på prisjakt den inte finns, har googlat på "Packard Bell 11.6 CULV" osv utan resultat. Så det är ett riktigt scoop du har där
Men den lär vara identisk med den Gatway (som också ägs av Acer) som nu säljs i nordamerika:
http://www.engadget.com/2009/08/23/gateways-11-6-inch-ec1803h...

/Johannes

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det inte bara på prisjakt den inte finns, har googlat på "Packard Bell 11.6 CULV" osv utan resultat. Så det är ett riktigt scoop du har där
Men den lär vara identisk med den Gatway (som också ägs av Acer) som nu säljs i nordamerika:
http://www.engadget.com/2009/08/23/gateways-11-6-inch-ec1803h...

/Johannes

Ser likadan ut iaf, de kromade "gångjärnen" kommer jag ihåg för de ger datorn den där husvagnskänslan man annars skulle sakna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten.. Jag antar att du inte kollade batteriet, men Gateways version har tydligen bara 4400mAh i stället för 5600mAh som i 1810T. Så se upp för det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Förresten.. Jag antar att du inte kollade batteriet, men Gateways version har tydligen bara 4400mAh i stället för 5600mAh som i 1810T. Så se upp för det.

Jag ska ha Acer´s modell om jag köper en så det är nog lugnt.
Undra om det skiljer i bloatware mellan PB och Acer, någon som vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klämde också på den där PBn här om dagen på Media Markt, men ocskå på en 3810t. Jag vet iaf nu att en 11.6" variant är i minsta laget, 13.3" känns bra mycket mera allround.

Då återstår bara att vänta på vidare info om ev c2d till 3810t(z?) Eller den asus modellen som ilstallione postade en tråd om nyligen. Asus UL30 tror jag om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Har en undring angående modellen med integrerat grafikkort (Intel 4500MHD). Tror ni det finns en kortplats över för att kanske köpa till en grafikkort sen? Eller det kanske inte är möjligt när det kommer till laptops....

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inbyggt 3g. Timeline 1810t?

Någon som vet om denna modell har inbyggt 3g modem?

Eller om det finns nån annan modell av timeline 11.6" med inbyggd 3g.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475581

Acer Aspire Timeline 1810TZ-413G32n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakjar
Lite småkul tråd

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=399929

..Och för dom som missat det, 140 sidor (and counting) om 1410/1810T/1810TZ:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=401647

Permalänk
Medlem

Hör väl inte helt till ämnet, men dock en snackis om Timeline!

Hallå! Jag har ett problem som många säkert skulle anse delikat. Min gamla laptop krashade i helgen. Den var köpt på en elektronikkedja och deras försäkring hade följt med. Gick o visa dom datorn och fick till svar att troligen kommer du att få en ny. Då affären är ganska liten hade de ett begränsat utbud inne i affären. Men han föreslog en Acer AS5810TG (1.4 GHz, 4Gb ram, HD4330, HDMI etc) som ersättning. Har inte fått klart att jag ska få den men det lutar väl åt det.
Det tråkiga i detta var att jag inte bryr mig det minsta om portabilitet då laptopen fungerar som min hemmadator och flyttas sällan (men man vill ju ha möjligheten). Mina gamla laptop var en C2D dual core på 1.7 GHz, så det känns ju som ett nedköp att gå ner till 1.4GHz single - eller vad tror ni?

Någon som är intresserad av att köpa om jag inte kan få en som är mer vad jag vill ha, om datorn inte håller måttet.
/Blygarn

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem

Acer 1810TZ finns nu listad hos Inet!

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-timeline-181...

Dock står det 29 dagar till de får in den på postorder och butikslagret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Acer 1810TZ finns nu listad hos Inet!

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-timeline-181...

Dock står det 29 dagar till de får in den på postorder och butikslagret.

Citat:

Bluetooth Ja

Gött att se

Har förresten lagt upp Packard Bells variant på prisjakt, inga priser än eftersom den ju bara verkar finnas på Mediamarkt..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=479898

Permalänk
Medlem
Citat:

Gött att se

Har förresten lagt upp Packard Bells variant på prisjakt, inga priser än eftersom den ju bara verkar finnas på Mediamarkt..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=479898

OffT: Hur lägger man upp saker på prisjakt? Har aldrig fattat hur man gör...

OnT: Jag är väldigt intresserad av en 3810T då jag inte vill ha någonting mindre än 13tum, är det någon som testat Ytube HD med SSD och Win7 x64 med SU3500 och 4500HD?
Är det någon som vet någon som testat detta?
Jag lästa nämligen någonstans att man kan få bättre Flash prestanda genom att använda sig utav SSD?

Jag måste säga att detta är det bästa som hänt den bärbara marknaden på länge med dessa strömsnåla men ändå inte så dyra processorer.

En annan fråga är ju hur AMDs Propus processor på 45nm som ska släppas ganska snart har jag för mig kommer att prestera? Kanske är värt att vänta på AMDs svar innan man köper en sån här ULV, det känns ju som det integrerade hd4200 borde slå intels integrerade 4500hd.
Hoppas att AMDs nya kommer vara bättre än de som sitter i HPs DV2 serie, de verkar dra mycket ström, bli varma och inte alls bra att multitaska med, sen att de lanserats i vad jag tycker känns som en väldigt dålig dator gör ju inte saken bättre... Touchpaden på HPs nya är ju ett skämt...

Sorry för OffT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datoriserad
OffT: Hur lägger man upp saker på prisjakt? Har aldrig fattat hur man gör..

Berättigad fråga, det är verkligen inte självklart. Man går in på Minhembio (!) till sitt galleri, lägg till produkt, skriv in namn och om den inte hittas får man möjlighet att skapa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Berättigad fråga, det är verkligen inte självklart. Man går in på Minhembio (!) till sitt galleri, lägg till produkt, skriv in namn och om den inte hittas får man möjlighet att skapa den.

Ok, nej det var verkligen inte självklart, tack för att du berättade hur man gjorde!
Jag håller på att läsa tråden du tipsade om och det är sjukt jobbigt att läsa trådar på forum som är 20+ sidor långa, så mycket sållande av onödiga poster man inte vill läsa, tur att AutoPager finns dock