Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Acer 1810TZ finns nu listad hos Inet!

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-timeline-181...

Dock står det 29 dagar till de får in den på postorder och butikslagret.

Frågade Inet om man kan få den med 3G och fick detta svar:

Citat:

kommer utan 3G-modem och i dagsläget vill inte Acer berätta för oss när de tänker släppa versioner med 3G av sina Timelinedatorer. Men kan tänka mig att det kan komma till julhandeln eller efter årsskiftet.

Datorn jag vill ha verkar inte finnas: max 13" och 1,5 kg, minst 1280x720, Bluetooth och 3G till ett pris under 12.000.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0bbe
Frågade Inet om man kan få den med 3G och fick detta svar:

Datorn jag vill ha verkar inte finnas: max 13" och 1,5 kg, minst 1280x720, Bluetooth och 3G till ett pris under 12.000.

Verkar som att det kommer en 3G-modell av 1810 iaf, diskuteras på notebookreview.

Listad hos någon polsk(?) butik:

http://perifer.ekatalog.biz/zbozi/aceras1810tz-413g25n11-6cle...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv

Fan, jag var så inne på att köpa Nokiadatorn, den har ju allt... Men det är frågan. Är det stor skillnad i prestanda mellan den enkelkärniga i en Timeline, och en Atom?

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända trevliga saker med priserna oxå
4995:- för 1810T (Onoff) och 5990:- för 1810TZ (Dustin, beräknad leverans 11/9)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Nu börjar det hända trevliga saker med priserna oxå
4995:- för 1810T (Onoff) och 5990:- för 1810TZ (Dustin, beräknad leverans 11/9)

Börjar ju nästan undra vad som händer, de konkurerar ju med sig själva... Frågan är om man inte skulle skita i dubbel kärna och köpa en över disk på onoff direkt, det är ju nästan oförskämt billigt?
Iofs skönt med bluetooth som verkar saknas, tänkte köra telenors 59kr bredband i luren och dela ut till datorn via BT.
Dustin brukar inte vara de mest aggressiva på priset, inet borde ju snart kontra tycker man... 5500kr för 1810TZ känns inte helt omöjligt nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj vad är det som har hänt med priserna :O. Och det över loppet av ett dygn! Ser lovande ut nu

Blir nog förmodligen 1810TZ modellen ändå, hade ju redan planerat budgeten efter den

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

3G

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Iofs skönt med bluetooth som verkar saknas, tänkte köra telenors 59kr bredband i luren och dela ut till datorn via BT.

Nu måste jag visa min bristfälliga kunskaper om 3G men funkar det lika bra att köra via BT och telefonen som att köpa en separat 3G dongle? Just nu är det bara avsaknaden av 3G som får mig att tveka något...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0bbe
Nu måste jag visa min bristfälliga kunskaper om 3G men funkar det lika bra att köra via BT och telefonen som att köpa en separat 3G dongle? Just nu är det bara avsaknaden av 3G som får mig att tveka något...

Antar att det funkar i princip lika bra. Lite krångligare kanske - och eventuellt måste du kombinera ditt existerande abonnemang med ett för surf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Antar att det funkar i princip lika bra. Lite krångligare kanske - och eventuellt måste du kombinera ditt existerande abonnemang med ett för surf.

...så kan man förstås inte ringa samtidigt som man surfar?

Permalänk

Någon som vet om någon svensk butik får in 3810 med C2D och HD4330?
Har letat men hittar bara 3810 med core solo och HD4330...varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
Någon som vet om någon svensk butik får in 3810 med C2D och HD4330?
Har letat men hittar bara 3810 med core solo och HD4330...varför?

Jag tror att det är för att om de sätter i två komponenter som är mer effekthungriga än i grundmodellen så blir batteritiden för mycket lidande kanske?

Om de skulle släppa en modell med både c2d och hd4330 så borde den heta 3810TGZ eller något liknande och någon sådan har inte jag lyckats hitta iaf...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeW
@mel0dy

Här är något kanske:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494764

Det där är en med TZ beteckningen och det som verkar unikt för de är att de har dubbelkärniga processorer, den saknar beteckningen G som hittils har stått för HD4330.

EDIT: Det ska väl sägas att detta är spekulationer jag kommer med då det inte finns något officiellt uttalande från Acer, utan att TZ modellerna finns listade i vissa butiker som har släppt specifikationer på de också.

Permalänk
Medlem

1810t eller tz?

Nu står jag i valet o kvalet, vänta på en tz eller slå till nu på en t...

Om båda fanns ute nu så skulle det utan tvekan bli en tz, det som gör mig osäker är den dåliga informationen om tz modellen. Tror ni att release datumet11/9 stämmer?? Jag har även läst motstridiga uppgifter om tz använder ddr3 eller inte. Om den gör det, då förmodar jag att det går att köpa snabbare minne typ ddr3 1600.

Finns det fler fördelar än snabbare processor och DDR3?

Det jag framför allt ska använda datorn till är surfning, office, strömma film till ps3'an.

Tror ni att man kommer att märka stor skillnad mellan dessa datorer för dessa uppgifter?

Ha det bra
Adam

Permalänk

De har en 3810 med C2D och HD4330, finns i tyskland: http://www.notebook.de/acer-aspire-3810tg-944g50n-mit-intel-c...
Och de anger fortfarande 8h batteritid, vilket borde vara lite väl optimistiskt...
Frågan är om någon svensk butik har planer på att ta in den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
De har en 3810 med C2D och HD4330, finns i tyskland: http://www.notebook.de/acer-aspire-3810tg-944g50n-mit-intel-c...
Och de anger fortfarande 8h batteritid, vilket borde vara lite väl optimistiskt...
Frågan är om någon svensk butik har planer på att ta in den?

Intressant att de kör med TG beteckningen när den har både bättre grafikkort och c2d, man tycker ju att om de ska vara konsekventa så ska de köra med TGZ men men...
Det känns ju ganska troligt att denna modell finns, den finns listade hos ett antal affärer, de flesta från Tyskland.
Google

Permalänk
Medlem

Start av timline som "nätverksPC"

Hej,

Ni som redan har skaffat er en Timeline.

Hustrun är intresserad av en med 11 eller 13 tums skärm för att ersätta nuvarande 3 kg bb som fungerar som bb och stationär.

Idag har den bb en form av dockningsstation där den startas med ett knapptryck på denna. Dvs hon har separat tangentbord, skärm och mus och den bb står en hållare under bordet.

Går det att fixa samma lösningen med Timeline, eller måste man ta fram den och öppna locket för att starta upp den, och stänga av den på samma sätt?

Den kanske går ned autoslepp automatiskt när man stänger ihop den, om så, går denna funktion i så fall att ta bort (vis av erfarenheten från förra gången vi letade) ?

Mvh

Cat

Permalänk
Medlem

1810t modellen finns för 5k hos onoff nu. jag köpte min där tidigare för 6k men de har prisgaranti under en månad så fick tillbaka 1 tusen. Tips för er som köpt 1810t på onoff.

Permalänk
Medlem

Väntar på att 1810TZ ska dyka upp, så får man se vad som händer med priserna på respektive modeller. Kan tänka mig en 1810T om den hamnar lite närmare 4k annars känns 1000kr extra för en core, bt och ev. DDR3 stöd värt.

Är det någon som kan bekräfta att 1810TZ i sverige kommer ha DDR3 stöd? Den ända reviewen jag läst (kinesisk) hade DDR2 men Dustin säger ju DDR3 och Acers luddiga hemsida säger att Timeline har DDR3.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Både Inet och Dustin har flyttat sina leveransdatum till nästa vecka på 1810TZ. Man börjar bli lite orolig, tänk så skjuter de upp det igen? Jag vill inte vänta mycket längre!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Både Inet och Dustin har flyttat sina leveransdatum till nästa vecka på 1810TZ. Man börjar bli lite orolig, tänk så skjuter de upp det igen? Jag vill inte vänta mycket längre!

Kollade med en på inet och tydligen anländer den deras lager måndag/tisdag enligt honom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woho! Blir en beställning på måndag då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir inte förvånad om vi får vänta en vecka till.. men nästa vecka vore trevligt.

Sen skulle jag inte ha något emot att få välja färg heller

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Blir inte förvånad om vi får vänta en vecka till.. men nästa vecka vore trevligt.

Sen skulle jag inte ha något emot att få välja färg heller

NAJ det får inte hända! Färg tycker jag nästan kan kvitta, men det såg ut som att dustin till en början hade den röda versionen, iaf vad man såg på bilden. Fast nu är den svart.

Visa signatur

Permalänk

Den röda var faktiskt snygg. Jag mailade dustin och frågade men dom sa att det är silver dom får hem.

Permalänk
Medlem

Tycker också den röda är snygg, verkar dock som att ingen kommer ha den i lager

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det samma prestanda på 1810tz och 3810tz? Vad jag kan se är det samma processor, minne busshastigheter? har 1810tz blåtand?

Permalänk
Medlem

1810tz har bt. Ang. prestandan bör den va ganska lika ja.

Visa signatur

Permalänk

Synd den inte har inbyggt 3g så hade man sluppit dongeln.

Permalänk
Hedersmedlem

jag har precis köpt 1810t. Måste ha den till studier så jag kan inte vänta en vecka. Dessutom passade jag på när onoff sålde dessa för 4995:-.

Men nu undrar jag en sak. Går det att uppgradera processorn till dessa när datorn inte hänger med längre? Jag klarar mig bra på procsessorkraften för tillfället. Tickar på som en klocka, men misstänker att singelkärna kommer kännas lite trött om två år...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck