Windows 7 får högre pris

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fearnox
W7 borde vara gratis för dom som köpt vista.

Men antar att microsoft ändå tycker att det är konstigt att folk piratkopierar deras os?

Ja tycket också det borde vara gratis till dom som köpt Vista.

Permalänk
Medlem

Alla ni som talar om att 'ladda ner' eller piratkopiera W7 för att 'protestera' mot det höga priset: Det är inte en protest, och det har ingen effekt. Tvärtom: Ni kommer fortfarande bidra till att driva upp priset på Windows.

Om ni kör en piratkopierad Windows, är ni fortfarande en del av världen som kretsar kring Microsoft. Eftersom ni ändå köper windowsprogram, eller åtminstone påverkar andra (släktingar) att göra det, rekommenderar program att köpa in till jobbet, osv., helt enkelt för att ni inte kör ett annat operativsystem och därmed är potentiella kunder för en programmakare eller hårdvarutillverkare, driver ni vidare efterfrågan på windows och windowsprogram.

Genom att det bara finns ett riktigt spritt operativsystem - Windows - har programmakarna inte direkt någon anledning att skriva program för nåt annat än Windows. Varje program som bara skrivs för Windows, driver i sin tur upp efterfrågan på just Windows, eftersom blotta mängden program och spel som finns till Windows, och som skrivs för Windows, bidrar till att folk väljer Windows.

Som ett enkelt exempel: Antag att nästan alla spel skulle komma _bara_ för Linux, hur många av er skulle fortfarande köra Windows? Kanske inte alla skulle byta, men garanterat rätt många, och detta helt utan att ändra något i operativsystemen.

Så... Vill ni protestera på riktigt ska ni gå över till nåt helt annat operativsystem - må det vara MacOS, Linux, BSD, OpenSolaris, AmigaOS eller vad som helst. Det viktiga är att ni därmed slutar driva upp efterfrågan på Windows 7 och Windowsprogram i allmänhet, utan flyttar efterfrågan på program till det nya operativsystemet.

Om tillräckligt många gör det (och det verkar räcka med en på hundra för att Microsoft ska bli byxis, om man får tro Steve Ballmers uttalanden om Linux), kommer Microsoft bli tvungna att sänka priset för att behålla marknadsandelarna och därmed fortsätta vara en attraktiv plattform för horden av progamvarutillverkare som enbart gör Windowsprogram. Förlorar man marknadsandelarna 'på riktigt', kommer fler och fler programvarutillverkare bli intresserade av att skriva program för annat än Windows, vilket kommer leda till ytterligare förlorade marknadsandelar, och så vidare i en spiral av olika drivande händelser, ända tills Microsoft ändrar strategi.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Känns som att de sätter prislappen så hög för att kompensera för floppen med vista. Min personliga uppfattning är att de gjorde mycket grovjobb där som de nu slippar till i W7. Därför får då win7 betala lite för vista... Men rena spekulationer.

Permalänk
Medlem

Skulle välja 9.04 om jag fick
.Det ät ett jävla bra os

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

De priser som visas är väl de som är tänkta för retail versionerna. Bygger man ihop en sjyst dator som håller ett tag så lär man kunna köpa en OEM istället och komma lindrigare undan.

Permalänk
Medlem

Dell flaggar för en prishöjning och skyller på att det är operativsystemet som orsakar prishöjningen.

Lågt Dell, lägre än glocalnet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Men kommer inte Microsoft fortfarande hålla sin deal med att befintliga Windows Vista ägare kommer, med rätt kriteria, kunna uppgradera sig till Windows 7, gratis?

Något annat vore ju att verkligen tumma på förstroendet Microsoft fått totalt utsoppat i och med Vista.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
Ja tycket också det borde vara gratis till dom som köpt Vista.

Alltså, hur tänker folk?
Det finns ingen form av intelligens i sådana uttalanden. Skulle Win2000 vara gratis bara för att ME var en flopp? Dessutom är det ju inget större fel på Vista, det är bara lite för avancerat och microsoftifierat för den som inte vill lämna XP. Minns att det var ett jädra gnäll på Vista för att "det tog upp en massa minne" och att indexeringen gjorde datorn tung.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag antar att du inte läst och förstått varför hög efterfrågan leder till högre pris.
Hög efterfrågan innebär att det blir ont om det och fler kunder konkurrerar med varandra om att köpa en vara.

Hela tanken går ut på att krama fram så mycket pengar som möjligt. Det är så allt fungerar i vårt samhälle, vissa av oss stormtrivs andra tycker det är orättvist.

Om jag skapar ett program och jag beräknar försäljningssiffrorna till följande:
1kr: 110 sålda
50kr: 125 sålda
100kr: 100 sålda
200kr: 75 sålda
500kr: 5 sålda

Vad borde jag ta för mitt program? Är jag ond som vill maximera min vinst/minimera min förlust? Tillgång är som du säger inte en faktor när varan är i digital form. Men efterfrågan stiger och sjunker fortfarande i förhållande till priset och det är det man får grunda sin prissättning på.

Permalänk
Medlem

Ta en 100-lapp .. sen så säljer du 1000 st minst

Ja, vi får avvakta en slurk & se vad det slutgiltiga priset landar .. annars så får vi sitta & spekulera oss less... och kasta paj så armarna lossnar

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Inaktiv

Det trista är ju att även som 100% Linuxanvändare kommer det drabba mig (oss), eftersom det är så otroligt dålgit utbud på nya datorer utan medföljande operativsystem :S Högre pris på Windows = (oftast) högre pris på en dator som man ändå tänker köra Linux på. Usch.

Bah. Är man poweruser kan man köra Arch. Är man normalanvändare kan man köra Ubuntu. Har man netbook bör man verkligen prova Moblin v2. Moblin är (om än inte riktigt färdigt, och fortfarande ganska tomt på features) ett otroligt intressant operativsystem

Permalänk

max 1395kr(OEM) för min del, då jag sitter på Vista B (som jag även betalt för)
Blir det högre pris, så slopar jag nog datorspel som intresse och helt går över till Ubuntu.
Det är som med TV... När det värsta abstinensen har släppt klarar man sig utan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Eftersom W7 faktiskt inofficellt är en fix av Vista, borde du då inte för en gångs skull stå på piratkopierarnas sida?

Piratkopieringen kanske inte är "moraliskt" rätt, men det är knappast mer fel än det som MS precis gjort med priset.

Det är som o sälja en halv glass, och sen säga att för att köpa den andra halvan får du betala dubbla priset.

Du fick en glass, hur den sedan smakar är irrelevant. Smakar det illa så får du klaga. Eller menar du att du tänker gå tillbaka till samma glassförsäljare efter 4 - 5 år och kräva på en ny glass helt gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Du fick en glass, hur den sedan smakar är irrelevant. Smakar det illa så får du klaga. Eller menar du att du tänker gå tillbaka till samma glassförsäljare efter 4 - 5 år och kräva på en ny glass helt gratis.

Hur den smakar är verkligen inte irrelevant.

Med Vista blev man lovad en uppgradering ifrån XP, det här kan ju inte varit 100% sant om man kollar på hur många som än idag sitter kvar på XP?

Visst fick man en uppgradering, men knappast en vacker sådan, knappast vad man hade väntat sig.

Finns bara ett ord för det. Lurad.

MS borde kompensera sina kunder med sänkt pris på W7 samt gratis utgåva till de som betalat för Vista.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Hur den smakar är verkligen inte irrelevant.

Med Vista blev man lovad en uppgradering ifrån XP, det här kan ju inte varit 100% sant om man kollar på hur många som än idag sitter kvar på XP?

Visst fick man en uppgradering, men knappast en vacker sådan, knappast vad man hade väntat sig.

Finns bara ett ord för det. Lurad.

MS borde kompensera sina kunder med sänkt pris på W7 samt gratis utgåva till de som betalat för Vista.

Ingen har blivit lurad. Att man känner sig lurad är en annan sak! Jag känner mig lurad varje gång jag måste köpa något som någon annan laddat hem gratis.

De som köpt Vista har fått ett funktionsdugligt OS - MS är inte skyldigt dessa människor något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Dell flaggar för en prishöjning och skyller på att det är operativsystemet som orsakar prishöjningen.

Lågt Dell, lägre än glocalnet.

Inget är lägre än ... glocalnet! O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ja, men dom tänker väll att Vista inte var någon hit så folk kanske betalar extra för något som är bättre.
Nej det ser ut som att jag går till Linux och skippar Windows helt, kan inte speciellt mycket om Linux (Ubuntu) men det är väll aldrig försent att lära sig.

Jo, precis. Men det är ju svineri. Vista sög. Med Win7 är de back on track igen, och för det ska de höja priset... Viste borde varit såhär från början.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Inte med att chefen har höjd priserna på drickorna, mini pizzan och den enkla mat portionen med 100%. Så bojkottar jag sälvklart prishöjningar med samma skatt utan högre lön.

Och efter denna nyhet säger jag bara: FOR THE WAREZ!!!

Permalänk
Medlem

bara inte ultimate versionen blir för dyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
En intressant utveckling där är Intels information om Moblin skrivbordet: http://arstechnica.com/open-source/reviews/2009/05/hands-on-i...

Det ser ut att faktiskt vara den första helt genomtänkta lösningen för netbooks. Det blir något att bita i för MS.

Jag orkade inte ta mig igenom precis allt, bara första sidan, men det där ser ju grymt ut! wow! Riktigt spännande! Hoppas det kommer ut en "final"-version snart. Varje gång jag ser sånt känns Windows mer och mer förlegat. Dags att tänka utanför ramarna.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nja, det är ju inte direkt någon avancerad tanke så den har nog redan tänkts många gånger även där. Problemet är snaare att det inte är helt lätt att hitta det optimala priset och att detta inte nödvändigtvis behöver vara så lågt. Att dela ut windows gratis skulle förmodligen ge maximal spridning och eliminera piratkopiering, men man skulle inte tjäna några pengar på försäljning och att sätta priset orimligt högt skulle, då ingen skulle ha råd att köpa, inte heller vara något önskvärt alternativ. Optimum ligger någonstans mellan dessa och jag är övertygad om att microsofts horder av ekonomer är bättre lämpade att beräkna detta än någon här.

Påstår inte att min idé är genialisk.
Bara att stora företag är rigida och att fler kockar inte gör bättre soppa.
Ta bara de stora mediebolagen.
Man får ju anta att torrent-tekniken är död och onödig sålänge det inte gäller linux eller warez eftersom inget företag vill använda det.
De verkar föredra en serverbaserad distribution.
Vad gäller priset så får vi tänka oss att ekonomer inte är några genier de heller.
Kom ihåg riksbanken som först höjer räntan i början av en lågkonjunktur och sen sänker nån månad senare och skyller på felaktigt skoprisindex?
Med undersökningar kan de få vilka resultat som helst.
"Skulle du kunna betala 10 000kr för ditt OS ifall de enda alternativen inte klarade av de program du dagligen använder?"
Vad skulle man svara där? Nej?
"Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett bättre OS?"
Samma sak där. Nej?
Svaren säger inget om det slutgiltiga resultatet i handeln.
Kom ihåg Xbox första priset var ju så vansinnigt högt att ingen ville köpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Alltså, hur tänker folk?
Det finns ingen form av intelligens i sådana uttalanden. Skulle Win2000 vara gratis bara för att ME var en flopp? Dessutom är det ju inget större fel på Vista, det är bara lite för avancerat och microsoftifierat för den som inte vill lämna XP. Minns att det var ett jädra gnäll på Vista för att "det tog upp en massa minne" och att indexeringen gjorde datorn tung.

Tror de tänker såhär.
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1
Windows Vista = NT 6.0 (de lovade massa förbättringar över XP men sköt sig i foten)
Windows 7 = NT 6.1 (notera versionsnummret.)
Det svider att få betala fullpris för en uppgradering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Hela tanken går ut på att krama fram så mycket pengar som möjligt. Det är så allt fungerar i vårt samhälle, vissa av oss stormtrivs andra tycker det är orättvist.

Om jag skapar ett program och jag beräknar försäljningssiffrorna till följande:
1kr: 110 sålda
50kr: 125 sålda
100kr: 100 sålda
200kr: 75 sålda
500kr: 5 sålda

Vad borde jag ta för mitt program? Är jag ond som vill maximera min vinst/minimera min förlust? Tillgång är som du säger inte en faktor när varan är i digital form. Men efterfrågan stiger och sjunker fortfarande i förhållande till priset och det är det man får grunda sin prissättning på.

Problemet är att det är en beräkning. T.ex. hur då får att fler människor köper om du säljer för 50kr än för 1kr. Det krävs rätt bra underlag för det.

Men du har rätt i att jag stör mig på såna saker.
Ett par jeans som kostar 25kr att tillverka i asien. 5 kronor att importerade de i containern. Säljs för 700-1400 i handeln för att det är ett plagg som är "inne" och det är en "märkesvara".

Det är den åsikten som gynnar piratkopieringen, särskilt inom media som exempel.
Man har kommit fram till att varje låt som säljs ger mest pengar om de kostar ca 10kr. Problemet är att hade de kostat 2kr så hade man kunnat skapa en "feeding frenzy". Folk hade köpt för mer än de tänkt sig eftersom de upplever att de får mer.

Med ett ruskigt lågt pris på Windows, säg 10% av dagens så hade jag köpt iallafall 3 licenser. Skiter sig nån installation nån gång så skulle också sannolikheten vara större att jag köpte en ny för att testa med en nyare version.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Wine finns, tanka bara unstable version istället för stable och de flesta spelen kommer funka klockrent annars kan du köra crossover

{ Wine 1.1.21 Released }
http://www.winehq.org/

Det här är så sorgligt. Jag älskar Linux och kör det. Men man ska fan inte säga att Wine kommer kunna ersätta Windows i gaming. Det är sämst. Prestandan suger, spelen supportas om de släpptes för kanske 1-2 år sedan. Det funkar inte. Har testat Cedega, samma grej där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Några begränsningar har jag faktiskt inte märkt till. Jag använder datorn till att spela spel ser film/serier/gametrailers msn, chat program osv det mesta kan man säga och jag har då inte märkt att jag måste stå ut med begränsningar eller liknande. Source fungerar fint för mig utan problem, Company of Heroes, Left4Dead Crysis, gamla hederliga Age of Empire 2 osv osv

Så jag tycker inte att du ska vara orolig över att det kommer att sakna nånting.
Driver fungerar vits vad jag så vet. Inga driver har jag få fått problem med. RivaTuner funkar super duper med 185.85 bara att skriva in version så kan man överklocka. Aja jag är nöjd.

Men varför är det gratis och vad skiljer det från den versionen man kommer få betala över 1000 kr för när det kommer ut?

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Men varför är det gratis och vad skiljer det från den versionen man kommer få betala över 1000 kr för när det kommer ut?

Mvh
Isak

Den stora skillnaden är att gratisversionen lägger av och slutar funka när den riktiga kommer.

EDIT: det är gratis också för att folk ska fastna i det.
Varför är det första knarket gratis men nästa fix kostar pengar?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Alla ni som talar om att 'ladda ner' eller piratkopiera W7 för att 'protestera' mot det höga priset: Det är inte en protest, och det har ingen effekt. Tvärtom: Ni kommer fortfarande bidra till att driva upp priset på Windows.

Om ni kör en piratkopierad Windows, är ni fortfarande en del av världen som kretsar kring Microsoft. Eftersom ni ändå köper windowsprogram, eller åtminstone påverkar andra (släktingar) att göra det, rekommenderar program att köpa in till jobbet, osv., helt enkelt för att ni inte kör ett annat operativsystem och därmed är potentiella kunder för en programmakare eller hårdvarutillverkare, driver ni vidare efterfrågan på windows och windowsprogram.

Genom att det bara finns ett riktigt spritt operativsystem - Windows - har programmakarna inte direkt någon anledning att skriva program för nåt annat än Windows. Varje program som bara skrivs för Windows, driver i sin tur upp efterfrågan på just Windows, eftersom blotta mängden program och spel som finns till Windows, och som skrivs för Windows, bidrar till att folk väljer Windows.

Som ett enkelt exempel: Antag att nästan alla spel skulle komma _bara_ för Linux, hur många av er skulle fortfarande köra Windows? Kanske inte alla skulle byta, men garanterat rätt många, och detta helt utan att ändra något i operativsystemen.

Så... Vill ni protestera på riktigt ska ni gå över till nåt helt annat operativsystem - må det vara MacOS, Linux, BSD, OpenSolaris, AmigaOS eller vad som helst. Det viktiga är att ni därmed slutar driva upp efterfrågan på Windows 7 och Windowsprogram i allmänhet, utan flyttar efterfrågan på program till det nya operativsystemet.

Om tillräckligt många gör det (och det verkar räcka med en på hundra för att Microsoft ska bli byxis, om man får tro Steve Ballmers uttalanden om Linux), kommer Microsoft bli tvungna att sänka priset för att behålla marknadsandelarna och därmed fortsätta vara en attraktiv plattform för horden av progamvarutillverkare som enbart gör Windowsprogram. Förlorar man marknadsandelarna 'på riktigt', kommer fler och fler programvarutillverkare bli intresserade av att skriva program för annat än Windows, vilket kommer leda till ytterligare förlorade marknadsandelar, och så vidare i en spiral av olika drivande händelser, ända tills Microsoft ändrar strategi.

Håller fullständigt med, mycket bra skrivet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ws0d
Det här är så sorgligt. Jag älskar Linux och kör det. Men man ska fan inte säga att Wine kommer kunna ersätta Windows i gaming. Det är sämst. Prestandan suger, spelen supportas om de släpptes för kanske 1-2 år sedan. Det funkar inte. Har testat Cedega, samma grej där.

Helt rätt. Visst händer det ibland att det funkar utan problem från release (Doom III) och det finns mycket som funkar relativt smärtfritt (Source) och många program inte alls är några riktiga problem med, men att folk säger att nästan ALLT funkar HELT utan problem får bara folk att byta till Linux, prova det, bli missnöjda och aldrig med vilja prova Linux.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Hur den smakar är verkligen inte irrelevant.

Med Vista blev man lovad en uppgradering ifrån XP, det här kan ju inte varit 100% sant om man kollar på hur många som än idag sitter kvar på XP?

Visst fick man en uppgradering, men knappast en vacker sådan, knappast vad man hade väntat sig.

Finns bara ett ord för det. Lurad.

MS borde kompensera sina kunder med sänkt pris på W7 samt gratis utgåva till de som betalat för Vista.

De flesta av oss är vanemänniskor som inte klarar av att en inställning har bytt plats. Fanns ju åtskilliga inlägg här på sweclockers där personer sade sig testat vista i upp till 20 minuter innan de återinstallerade XP för att aldrig mer köra Vista igen.

Personligen tycker jag vista var överlägset XP redan vid releasen. De få brister som fanns uppvägdes med råge av alla fördelar.

Att en viss viss populär hårdvarutillverkare blev tagen på sängen av att microsoft släppt ett nytt operativsystem, och inte ens 1½ år efter releasen hade lyckats skapa drivrutiner som gav mer än grundläggande funktionalitet ska man inte skylla microsoft för. Samma sak har nämligen upprepats varenda gång microsoft släppt ett nytt operativsystem. men det var så länge sen sist att knappt någon minns det. Med lite tätare släpp så kanske folk lär sig och slutar köpa deras produkter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att priset kommer att hindra spridningen av Windows 7; snarare tvärtom. Den *legala* spridningen kanske hämmas, men det är ju en annan femma.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag tror inte att priset kommer att hindra spridningen av Windows 7; snarare tvärtom. Den *legala* spridningen kanske hämmas, men det är ju en annan femma.

Jag har tänkt på det också. MS måste ha en jävligt bra plan i bakhuvudet med tanke på att de har släppt RC gratis till alla och om inte det är en bra grund att gå ifrån när det gäller en piratversion så vet inte jag.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Så länge folk är dumma nog att sponsra microsoft så kommer dem alltid ha dominans på OS marknaden och kan sätta vilka priser dem vill. Det finns massor med alternativ som funkar bra, och ju mer som kommer att använda alternativen ju bättre kommer de att fungera.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig, får det ändå gratis genom Academic Alliance.