Film- och skivbolag överklagar TPB-domen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Röstade idag...

Vad röstade du om?

Permalänk
Medlem

Själv klart överklagar även de om den ena sidan överklagar. Hade inte TPB-gänget överklagat så hade de inte heller överklagat. De överklagar för att möjligheten ska finnas att de ska kunna dömmas hårdare. Självklart.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vad röstade du om?

EU-valet. Man kan poströsta.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vad röstade du om?

To bring you up to speed...

Rösta Pirat i Eu valet

Nej tycker alla ska gå och rösta det är det enda sätt vi har att påverka.

OFF.

Boktips ögon öppnaren "1984" - Orwell

mina 5 öre...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

"The grabbing hands, grab all they can..."

Detta är ju helt absurt! De fick sjuka belopp i första ronden och då var domaren jävig, hur fan tänker dom att de ska lyckas mjölka mer pengar ur detta?!

Det där om tyskan som fick böta 100k, vi har ett riktigt sorgligt rättssystem som rankar ett barns liv mindre värt än stulna filmer

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Danowskys maffia får ut mer tid som de kan ta betalt för (för ingenting).

De har nu fixat så de får ytterligare en av "sina egna" domare i hovrätten.

Svenska rättsystemet är en kassakossa de kan mjölka mycket på. 30miljoner i MAFFIAAns kretsar är småpotatis.

Gäller vara att få sina kompisar som domare.

Härligt ruttet rättssystem där "fair trial" inte ens finns i vokabuläret.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Sweclockers består ju låt säga 80% som enbart laddar ner känns det som, inte konstigt att många har emot det så jävligt.

Tycker själv det är fel att företagen får sådan makt, många fildelare änvänder min identitet är kränkts och sådan skit. Men i själva verket så använder dem "min identitet är kränkt" för att få ladda ner film och spel.

Hel grejen är så jävla sjukt, att man inte vill betala för någon annans jobb antingen är del fel hos individen själv.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Man laddar väl ner för att systemet inte fungerar som man vill
Alla har inte råd att köpa en film för 2-300lr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Sweclockers består ju låt säga 80% som enbart laddar ner känns det som, inte konstigt att många har emot det så jävligt.

Tycker själv det är fel att företagen får sådan makt, många fildelare änvänder min identitet är kränkts och sådan skit. Men i själva verket så använder dem "min identitet är kränkt" för att få ladda ner film och spel.

Hel grejen är så jävla sjukt, att man inte vill betala för någon annans jobb antingen är del fel hos individen själv.

Man betalar bara när man tycker att jobbet är värt att betala för. Tyvärr erbjuder inte skivbolagen det vi är beredda att betala för. Därmed finns inget att betala för heller..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Så dom byter ut den jäviga domaren, mot en annan jävig? :?

This is getting better n better.. Dom kakkar i eget bo heehehh

Permalänk
Medlem

Bura in skivbolags gubbarna ist, de vill bara visa sin makt över oss, visa sin makt över det monopol de styr.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

I länder där folk för lägre straff för mord, våldtäckt, dråp än skattefusk och upphovsrättsbrott är länder inte jag vill bo i.

Usch.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTin
To bring you up to speed...

Rösta Pirat i Eu valet
OFF.

Boktips ögon öppnaren "1984" - Orwell

mina 5 öre...

Läser den nu- "Frihet är friheten att säga att två plus två är fyra. Om detta är givet, så följer allt annat därav."

EDIT: att utorrent ska sega ned forumet så värst

Permalänk
Medlem

rösta på piratparitet så våra politiker fattar nån gång att vi tänker inte låta några mediabolag i USA blanda sig i våran inrikespolitik och infiltrera vårat rättväsende och tala om för oss hur vi ska leva våra liv, att vi inte tänker låta oss behandlas som kriminella och övervakas som sådana. att i en demokrati är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. i en demokrati övervakar man inte sina medborgare. i en demokrati har man rätt till anonymitet.
låt våra politker få höra att FRA och IPRED hör hemma i en totalitär stat och inte i en demokrati.

Permalänk
Medlem

ett riktigt stort skämt är det.......... fy fan man blir bara arg. Som tur är har man inte köprt en cd på 8 år och filmer mindre än fingrarna man ha rpå händerna.

Det är heltkört för dom att mina pengar ska hanmna i deras plånböcker...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det verkar inte finnas en gräns vad dessa bolag kan tänkas göra, det är liksom DERAS fel att de förlorar pengar de borde ha anpassat priserna och börjat erbjuda tjänster för musik mycket tidigare.

Så för min del känns detta som att bolagen försöker få igen pengar på minskad
försäljning som faktiskt beror till stora delar på sin egen arrogans.

Nej fy fan för våra ytterst korkade inkompetenta politiker, PP ni har min röst i eu valet !!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Vrf skulle dom fly det blir någ värre då!

Kolla bara på OG's ledare som stack till Turkiet. Svergie kan inte göra ett pis förrän han kommer tillbaka till hit.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Kolla bara på OG's ledare som stack till Turkiet. Svergie kan inte göra ett pis förrän han kommer tillbaka till hit.

Ifall han håller sig borta i totalt 10 år och kommer tillbaka så kan man verkligen inte göra nånting allt läggs ner efter 10 år.

Permalänk
Medlem

Nu får det vara nog. Har inte laddat ner på ett bra tag men nu ska det bli ändring.

Permalänk
Medlem

Bojkott

Det är hög tid att bojkotta dessa penga sugande monster som håller på att ändra hela vårt demokratiska samhälle.
Får dom som dom vill blir snart internet ett textbaserat skit utan bilder och artiklar m.m. .
Nä, jag har slutat att köpa film och musikskivor bara för att dom skall få se på sina siffror när folk slutar att handla deras produkter. Dom verkar ju tro att alla deras filmer och låtar är det absolut bästa som finns bara för att man har laddat ner det, och tidigare har jag köpt det jag tyckt varit värt pengarna men nu e det slut på detta.
Bojkotta ALLT med film och musik så blir dom snart uppmärksammade om vad sjunkande försäljningssiffror betyder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Domaren i hovrätten är jävig.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/ihrfeldt-ny-pirate-bay-dom...

"Ihrfeldt har själv varit med i Svenska Föreningen för Upphovsrätt men är inte längre medlem."

"- Det är flera år sedan jag betalade någon medlemsavgift, säger Ihrfeldt till TT."

Skojar de eller?

Den här är ju rätt fin också: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/the-pirate-bay-nya-turer-i...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
Ifall han håller sig borta i totalt 10 år och kommer tillbaka så kan man verkligen inte göra nånting allt läggs ner efter 10 år.

Så kanske det tom är. Det är bara att skaffa sig medborgarskap i något annat land och hålla sig där i 10 år. Eller det kanske inte är bara och bara.

Det var ju ett tag som de tänkte köpa sitt egna land. Vad hände med den idén?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Dagens politik = Den med mest pengar får sin vilja igeom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m96
Man betalar bara när man tycker att jobbet är värt att betala för. Tyvärr erbjuder inte skivbolagen det vi är beredda att betala för. Därmed finns inget att betala för heller..

Ungefär så ja....
Om de började producera lite kvalitét och satsade på volymförsäljning istället för maximerad vinst per sålt ex så hade priserna gått ner och folk hade köpt mer i större utsträckning...men nej den ekvationen funkar inte för dem.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Så kanske det tom är. Det är bara att skaffa sig medborgarskap i något annat land och hålla sig där i 10 år. Eller det kanske inte är bara och bara.

Det var ju ett tag som de tänkte köpa sitt egna land. Vad hände med den idén?

Du behöver inte skaffa dig annat medborgarskap. Räcker med att du håller dig undan så länge preskriptionstiden varar.

* Två års preskriptionstid, för brott med straff ≤ 1 år,
* Fem års preskriptionstid, för brott med straff ≤ 2 år,
* Tio års preskriptionstid, för brott med straff ≤ 8 år,
* Femton års preskriptionstid, för brott med straff < livstid,
* Tjugofem års preskriptionstid, för brott med livstidsstraff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Kolla bara på OG's ledare som stack till Turkiet. Svergie kan inte göra ett pis förrän han kommer tillbaka till hit.

Jo, men han är en brottsling och mutar troligtvis en hel del där i Turkiet som oxå inte har någon utlämningsavtal med Sverige.

Killarna bakom The Pirate Bay anser sig inte göra något olagligt och är eller vill inte leva som en kriminell.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Musikälskare

PP har min röst!

Btw grabbar, hur poströstar man?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
PP har min röst!

Btw grabbar, hur poströstar man?

Det finns annars röstningslokaler som är öppna för förtidsröstning. Nu vet jag inte exakt var i Malmö du bor, men här är en käck lista som kan vara värd att titta på: http://www.val.se/val/ep2009/rostmottagning/fortidsrostning/k...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Sweclockers består ju låt säga 80% som enbart laddar ner känns det som, inte konstigt att många har emot det så jävligt.

Tycker själv det är fel att företagen får sådan makt, många fildelare änvänder min identitet är kränkts och sådan skit. Men i själva verket så använder dem "min identitet är kränkt" för att få ladda ner film och spel.

Hel grejen är så jävla sjukt, att man inte vill betala för någon annans jobb antingen är del fel hos individen själv.

Ser att du inte haft råd att införskaffa skolböcker,Om du drar ner Svenska 101 på nätet kanske sverige tjänar på det rent utav!
Du lär ju ha en fet lön att spendera på Mediamaffian.

Tar inte folk på allvar som inte ens kan stava rätt!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Jo, men han är en brottsling och mutar troligtvis en hel del där i Turkiet som oxå inte har någon utlämningsavtal med Sverige.

Killarna bakom The Pirate Bay anser sig inte göra något olagligt och är eller vill inte leva som en kriminell.

Men de har ju redan blivit dömda till brottet, därmed är de kriminella enligt svensk domstol vare sig de vill det eller inte.
Ska också rösta på PP btw.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

De överklagar bara för att få ut ett pressmeddelande. Om inte försvarssidan redan hade överklagat hade de aldrig gjort detta, eftersom den fällande domen var en seger för dem.