9800GTX+ / drivrutiner som startar om

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004

9800GTX+ / drivrutiner som startar om

Tjolahopp! Har nog inte postat i den här forumdelen... typ... någonsin förr, så here goes.

Köpte en ny dator häromdagen, redigt kraftpaket ärligt talat. Om det hade funkat som det borde.

Nu råkar det vara så att jag provade att lira WoW och fick usel framerate, så jag experimenterade en hel del och visst blev det bättre när jag drog ner det rejält, men fortfarande inte bra.

Så då tänkte jag testa om det bara är WoW som av någon anledning får mitt grafikkort att dampa och installerade futuremarks senaste benchmark samt crysis demo. Visade sig att de inte funkade så bra heller utan kraschade båda två när drivrutinerna kraschar och startas om.

Så nu försöker jag lösa det här.

Har installerat senaste drivisarna från gigabytes webbsida (försökte installera de från nvidias webb men då blev allt bara svart och jag var tvungen att återställa de tidigare).

Tänkte försöka flasha biosen på gfx-kortet men jag vet ärligt talat inte hur fan jag ska gå tillväga så det är kanske ingen bra idé

Specc:

Core i7 920
gigabyte GF 9800GTX+
Thermaltake 750W
3 x DDR3 2GBB 1333MHz

Kör Vista Home Premium SP1 (64-bit)

Några förslag?

EDIT:

Om någon undrar så hjälpte det att flasha om gfxbiosen från version 10 till 12. Det fick åtminstone bort problemet med att drivrutinen startar om.