Köpa nytt grafikkort men vilket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2005

Köpa nytt grafikkort men vilket

Tjena alla sweclocrs.

Sitter idag på ett 8800GTS alpha dog edition 512mb med en AMD X2 AM2 6000+
För tillfället så funkar min prolle till dom spelen jag oftast spelar så som NHL 09,FIFA 09,GH3,CS,CSS,GTAIV,TopSpin2 men grafikkortet är såklart lite åldrat och orkar inte pressa MAX i alla spel, och nu för tiden när det finns så J**lar mycket olika grafikkort hit och dit så blir man ju lite undrande om vad man ska köpa för kort nu när man vill byta.

Jag sätter en budget på 2000 kronor och inte en spänn mer pga av snålhet =P

om någon kan ge bra tips på det grovaste kortet för den slanten skulle det vara schöst.

Trevlig kväll och helg på er alla!

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Okt 2008

Är själv precis mitt i akten på att byta kort och jag funderar seriöst på att prova 2 x HD4770 kort. Kanske är något för dig om du nu kan köra crossfire.

Två sånna kort hamnar på ca 2000:-
Finns en artikel om dom här på sweclockers http://www.sweclockers.com/artikel/6173-amd_radeon_hd_4770

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ånge
Registrerad
Dec 2008

"Fidelis Ad Mortem"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Jo, XFX 260+ är det bästa kortet för de pengarna. Inte riktigt dubbelt så snabbt som ditt nuvarande, men inte långt ifrån.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackorc
Är själv precis mitt i akten på att byta kort och jag funderar seriöst på att prova 2 x HD4770 kort. Kanske är något för dig om du nu kan köra crossfire.

Två sånna kort hamnar på ca 2000:-
Finns en artikel om dom här på sweclockers http://www.sweclockers.com/artikel/6173-amd_radeon_hd_4770

Glömde tyvärr nämna att jag inte har möjlighet till Crossfire det ska jag därimot ha när jag upgraderar fullt ut nästa gång.
Men 4770na i CF ser väldigt lockande ut
Men för tillfället får det nog bli som RagNy skrev, tack för snabba svar

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

260 i SLI är inte hemskt det heller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2005

En frågan bara om man pressar budgeten med 39 kronor och köper detta: https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...
skulle det vara bättre eller sämre än 260+ eller typ ingen märkbar skillnad?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

260+ är snabbare, eftersom det är fabriksöverklockat. Det är inte 4870'an. I övrigt är korten vid standardklockning exakt lika bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

i vissa tester är det bättre och i vissa sämre, ta ati eller nvidia beroende på om ditt mobo klarar crossfire eller sli

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2005

okej tack för utmärkta svar, tar nog ett nvidia för dom är jag lite mer vana vid