WC3/SC med fixed aspect ratio

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kontorsstol Magnus
Registrerad
Apr 2008

WC3/SC med fixed aspect ratio

Jag vill kunna spela WC3 och SC med fixed aspect ratio, alltså med svarta bars på sidorna, inte utsträckt. Jag har en T220 (1680x1050). Windows 7 RC. Senaste drivrutinerna (185.85).

Jag kan klicka på själva inställningen i NCP 'Use Nvidia scaling with fixed-aspect ratio' men trycker jag på apply så blir det samma inställning som innan igen (Use my display's built-in scaling).

Just nu kör jag SC med Chaoslauncher, som gör att man kan spela i windowed mode, fast 2x större än om man skriver -window i .exen.
WC3 kör jag med registry fixen, men jag gillar det inte. Har mycket bättre precision och lättare att last-hitta om jag kör i någon 4:3 upplösning.

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Re: WC3/SC med fixed aspect ratio

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viRReh3h3
Jag vill kunna spela WC3 och SC med fixed aspect ratio, alltså med svarta bars på sidorna, inte utsträckt. Jag har en T220 (1680x1050). Windows 7 RC. Senaste drivrutinerna (185.85).

Jag kan klicka på själva inställningen i NCP 'Use Nvidia scaling with fixed-aspect ratio' men trycker jag på apply så blir det samma inställning som innan igen (Use my display's built-in scaling).

Just nu kör jag SC med Chaoslauncher, som gör att man kan spela i windowed mode, fast 2x större än om man skriver -window i .exen.
WC3 kör jag med registry fixen, men jag gillar det inte. Har mycket bättre precision och lättare att last-hitta om jag kör i någon 4:3 upplösning.

Det är förmodligen en inställning i bildskärmen som du ska ändra på. Min skärm breddade alltid ut bilden även om det var en 4:3 bild som jag skikade från datorn. Så det är förmodligen det samma med din skärm.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b