Uselt av LG och Infocare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2002

Uselt av LG och Infocare

Måste skriva av mig lite nu.

Den 27/4 registrerade jag RMA hos Infocare på en vanlig LG 22"-skärm, på inrådan av LGs support. Där blev jag utlovad att ett utbyte skulle skickas till mig senast tre dagar senare, fanns ingen skärm som var likadan skulle det bytas till en bättre, som det så fint står på Infocare's hemsida. Det händer ingenting under de här tre dagarna (surprise, surprise ) så jag kontaktar då Infocare. De svarar att de inte har några skärmar i lager, och att ett utbyte är beställt, vilket ska levereras inom 1-2 veckor. Inget händer, så jag kontaktar Infocare igen efter 2 veckor. Då säger de att det dessvärre inte finns någon utbytesskärm att tillgå, och att de önskar ta in min skärm för reparation, vilket inte är något alternativ för mig då den funkar ibland (får skumma skuggmönster efter ett tag) och jag inte kan vara utan skärm.

Den 20e maj ringer jag till LG, och får prata med en Daniel som tycker ärendet är förfärligt skött, och lovar att en av deras RMA-nissar ska ringa mig inom 2 dagar för att ordna ett kompensationsutbyte. Jag ringer dem idag, och får prata med den spydigaste människan jag någonsin har talat med, Johan heter han. Han säger att nu har de kontaktat Infocare som har beställt en skärm, som ska levereras inom 2 veckor, det vill säga exakt samma uppgift jag fick för en månad sen. Det där med att ärendet är prioriterat och att utbytet ska skickas så snart som möjligt till en bättre ur deras sortiment, som fanns i lager gällde tydligen inte längre.

Jag kommer helt klart aldrig mer att köpa någon LG-produkt, och inte heller rekommendera någon i bekantskapskretsen att göra det. Har jag någon laglig rätt att kräva att de påskyndar ärendet? Det har trots allt gått nästan exakt en månad och jag börjar bli måttligt förbannad på alla uppskjutningar av ärendet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Nej jag skulle inte räkna sex veckor som skälig tid. Ring din konsumentvägledare och fråga hur du ska agera.

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

LG är sämst på support och patchar/uppgraderingar av firmware etc.
Dom använder klagomålen på sina produkter till att göra nästa produkt bättre, så när kunderna klagar över buggar och dylikt så blir det ingen ny firmware, utan kunden uppmanas köpa den nya produkten för att slippa problemet.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB