AKUT: Grafikkort utan fläkt? Boota?

Permalänk
Medlem

AKUT: Grafikkort utan fläkt? Boota?

Tjenare, sitter och ska börja montera en Accelero S1 Rev.2 på mitt grafikkkort (HD4850)
Problemet är att jag inte kan ha en fläkt monterad pgr av brist PCI platser. Så jag gör ett försök då min vanliga fläkt är rubbad..

När jag monterat den fläktlösa kylningen på kortet.. kommer inte datorn bråka om att jag inte har fläkt på? Hur löser jag detta?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk

Hur menar du?

Funkar finfint utan fläkt också.

Visa signatur

AMD PhenomII x4 965 @3.4 GHz|Xfx HD 4890 1Gb|4Gb ddr3 value select
| Fractal Design define R3| 750Gb HDD| 650W corsair

Permalänk
Medlem

ahh ok.. hade för mig att dom brukar gnälla när fläkt slutar köras, men då sätter jag igång.
Tack !

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Tja, det är säkert en del kort som inte gillar att köras utan fläkt.

Men jag skulle nog tro att de mer gäller äldre modeller... idag finns det så mycket bra passiva kylningslösningar så de borde dom tänka på. Tror mer på att dom har något system som stoppar kortet innan de blir för varmt (aldrig testat själv).

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa, ha koll på tempen bara, speciellt VDDC. Om det inte funkar passivt kan du ju slänga på en fläkt på "sidan" av kortet, dvs mot väggen på lådan.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag sitter i en liknande situation, fast med ett GTS 250. Funderar på att byta ut kylaren till en Accelero S1, men kommer inte att få plats med en fläkt. Kommer det fungera passivt? Jag har tyvärr ganska dåligt luftflöde i mitt Antec Solo chassi.

Ni som kör Accelero S1 passivt, vilka grafikkort och temperaturer har ni?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]