Ny låt. Ny stil. Modern Dance kan vi kalla det.

Permalänk
Medlem

Ny låt. Ny stil. Modern Dance kan vi kalla det.

Hej och hopp, usch klockan är mycket så jag fattar mig kort.

Ni såg säkert min tråd angående min hardstyle låt där jag blev totalt mosad av all kritik som vart skriven. Därför borde ni vid det här laget veta att jag inte är någon blödig moppepojke som har gjort en pyramidlåt i Dance Ejay Ultra Megamax Hax 12.

För någon vecka sen satte jag mig ner för att göra en poplåt till en vän.
Detta spårade självklart ur som alltid och blev istället något
balearisk samtidigt väldigt modern dans aktigt blandat med lite mer groovigare trance.

Kalla det vad ni vill
Jag kallar den Savior och den finns över på listan på www.myspace.com/djvolmod

Tyck till och få en cykel på köpet.

PS. Detta är enligt mig det proffsigaste jag gjort.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Har inte lyssnat klart än, men skriver ändå, kan du inte lägga ut filen som en mp3/ogg också? Låter helt ok det lilla jag just nu har lyssnat.

Permalänk

Påminner lite om en av demo-låtarna i Fruity Loops... Kan inte riktigt minnas vad den heter. Jag tycker inte riktigt låten har någon refräng, det är ett evigt väntande helt enkelt. :/ Kan passa sig bra som bakgrundsmusik där man inte förväntar sig att det ska förändras mycket i låten, men som en låt att bara lyssna på, tyvärr, når inte riktigt fram. Din förra låt var betydligt schysstare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Påminner lite om en av demo-låtarna i Fruity Loops... Kan inte riktigt minnas vad den heter. Jag tycker inte riktigt låten har någon refräng, det är ett evigt väntande helt enkelt. :/ Kan passa sig bra som bakgrundsmusik där man inte förväntar sig att det ska förändras mycket i låten, men som en låt att bara lyssna på, tyvärr, når inte riktigt fram. Din förra låt var betydligt schysstare.

Har Samplat gitarren. Resten är av eget huvud

Förövrigt kommer jag inte lägga ut den för nedladdning då Markku skickar den till diverse labels han har kontakt med

Sång kommer också läggas

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Nytt intro bland annat.

myspace.com/djvolmod

Den heter Savior!

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

sorry men denna var inte mycket att ha :-/ surt att behöva säga det för jag vet att det är så personligt och blottläggande att lägga ut egna verk som du gör, men det fanns inget som stack ut och gjorde den intressant. Fick känslan av tre standardackord på gitarr som loopades om och om igen.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag som nästan alltid är avig och neggo gillar denna. Inget speciellt spännande men den är en låt jag förmodligen skulle lägga till i någon playlist och digga lite då och då.
Känns lite "Chicane" % Röyksopp.

Permalänk
Medlem

Rätt skönt, men behöver som sagt något som gör att den sticker ut. Dock skulle den kunna vara rätt skön låt att ha som bakgrund på en fest, men den är lite för jämn för att dansa till tycker jag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni inte gillar den. Jag är nämnligen såld :/

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Varje dag blir låten klar. Nästa dag kommer jag på något som skulle låta bra och provar det, låter det bra är låten klar igen. Sen nästa da......

Jag kommer aldrig bli klar.

Varför ni saknar något beror stor del på att man förväntar sig sång i en sån här låt. Den delen kan inte jag styra då jag inte står för sången.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

tänkte på det oxå, sång hade gjort allt!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf den va jävligt nice
Saknas bara lite sång så blir den perfa

Permalänk
Medlem

ganska nice, men lite kortare intro vore skönare.

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Gillade inte introt men vid 1:47 blev det som en helt ny låt Kan nog bli bra med lite sång till.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Inaktiv

Det ända jag gillade var 0:44 - 0:48 i låten "Hey Baby nånting-coaster", resten av låten, inklusive de andra som gick igång, lät som lounge-8bit-Nintendo-old-school-Amiga musik.

Saknas.....massor.