Källstudie/Enkät/Intervju

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Nov 2005

Källstudie/Enkät/Intervju

Håller på göra ett SO arbete och kan inte komma på så bra anledningar för varför jag tog just att bara skriva en källstudie.

Har skrivit följande såhär långt:

Varför valde jag att göra en källstudie?

Enkät/Intervju skulle ta tid ifrån arbetet och det skulle inte bli lika exakt resultat som det blev med en källstudie, eftersom man lättare kan få fram konkret fakta med mindre arbete.
Sedan så är det inte det lättaste att få tag på professorer här och där och inte heller att få tag på tillräckligt vettigt folk att göra enkäter med. Det kan bli oseriöst vilket leder till att enkäten visar fel vilket betyder att resultatet inte blir korrekt.
En intervju kan på samma sätt som enkäten bli oseriös och inte korrekt.

Källstudie så kan man kolla på annat sätt över vad som finns och försöka läsa på om ämnet på så många håll som möjligt för att kunna bilda en egen uppfattning. Det jag vill säga med det är att det inte räcker med bara 1 sida för att bilda en uppfattning utan det krävs i plural så man ser så många perspektiv på ämnet som möjligt. Det kan leda till att fakta man får tag på är vinklad, ej sann eller ej hela bilden/tidsrummet det finns även andra skäl men det är 3 exempel i alla fall.

Kan man motivera det mer?

obs det här är ett so arbete inte svenska.