Ventrilo sponsor sökes!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Maj 2009

Ventrilo sponsor sökes!

Hej! Finile är en seriös klan med 6 spelare. Vi är alla 16 år från Norrbotten och spelar Counter-Strike dagligen. Vi söker nu en ny helt egen ventrilo-server eftersom våran gamla börjat strula.Vi har en proffsig hemsida färdig för att läggas upp. Vi arrangerar cuper så ofta vi kan. Om vi får en sponsor så kan ni få synas på våran hemsida och mIRC channel.

Om du finner intresse kontakta mig snarast för mer information.
(hedking@hotmail.com)
//Agge

http://data.fuskbugg.se/skalman01/finileskryt.jpg
*på tok för stor bild omgjord till länk*
/OSkar000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Har ni tänkt nå långt med ert lirande eller kör ni bara för skojs skull?

PMa för djupare diskussioner ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Maj 2009

Vi är motiverade att komma långt och har spelat cs i många år. En vent skulle användas i stort sett hela dagarna;)

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Kanske inte riktigt vad ni letar efter men, en 10 man ventrilo server baserad i sverige samt webadmin kan köpas för 210kr/6 månader. Oavsett ekonomiska situation så är väl 200 delat på 6 inga prob.. PM:a mig för länk om ni inte hittar en sponsor!

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

ni har en hemsida , står den hemma hos någon av er , eller stitter den på ett webhotell.

en lösning för er är ju att någon av er har vetriloservern på datorn .

kostar 0 kr

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
ni har en hemsida , står den hemma hos någon av er , eller stitter den på ett webhotell.

en lösning för er är ju att någon av er har vetriloservern på datorn .

kostar 0 kr

En lösning, men krånglig lösning. Sålänge man inte har fast IP och en dator som kan vara igång 24/7. Jag trampade med en sådan rätt länge innan jag å polarna fick nog å hyrde en server istället! Billigt och garanterat mindre huvudvärk.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

bara att skaffa no-ip adress som om man skulle ha dynamisk ip som jag .

krånglig vet jag inte , en max 20 min för både vent och no ip tillsammans . sedan rullar det på i år.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Ni kan få ett eget rum på Koroth. Kom in o snacka med mig (har samma nick där som här) så kan vi diskutera mer.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ka
Registrerad
Mar 2009

En vetn 3.0 kostar 30 kr i månaden. Dela det på 6 så är det 5 kr var. Har ni inte råd med det så vet jag inte vad man ska göra

Intel Core i7 7700K | MSI GTX 1070 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Corsair Force 120GB SSD | Achieva Shimian QH-270 27" IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
En vetn 3.0 kostar 30 kr i månaden. Dela det på 6 så är det 5 kr var. Har ni inte råd med det så vet jag inte vad man ska göra

Dom är ju seriöst satsande....

Inget elakt nu grabbar
Vill ni komma någon vart får ni lägga ut pengar
Har själv fått lägga ut pengar på lanresor osv men nu har jag full lanspons och allt betalt för mig
Man måste betala själv i början för att märkas och plockas upp av en organisation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
En lösning, men krånglig lösning. Sålänge man inte har fast IP och en dator som kan vara igång 24/7. Jag trampade med en sådan rätt länge innan jag å polarna fick nog å hyrde en server istället! Billigt och garanterat mindre huvudvärk.

Dom är seriösa gamers som sitter på fina datorer som mest troligt klarar av att vara igång 24/7. Då skulle en vent server inte skada.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Teamspeak är annars en lösning, då man kan ha server clienten på vilken dator som helst och det ända man behöver för att ansluta sig är ip och lösenord. Smidigt och bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Teamspeak är annars en lösning, då man kan ha server clienten på vilken dator som helst och det ända man behöver för att ansluta sig är ip och lösenord. Smidigt och bra.

Precis som ventrilo men med sämre ljud och strul.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk

precis så är det ju med ventrilo också? , lösenord är frivilligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wandee
Vi är motiverade att komma långt och har spelat cs i många år. En vent skulle användas i stort sett hela dagarna;)

Vad har ni för meriter efter alla dessa år?

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Man märker ju att de tar det seriöst eftersom att de bryr sig om att svara på sin egen tråd -.-

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2004

Mumble för life!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Exakt, mumble is the shit!

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Maj 2009

Måste man kolla sina trådar 24/7 för att vara seriös? Allt har löst sig och vi har en vent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2007

Skype kräver ingen server.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Vet inte vad wandee håller på med jag låser tråden.

*Tråd rensad och låst*

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM