Ni som skickat in era datorer till Kompletts service

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2009

Ni som skickat in era datorer till Kompletts service

Tog det lång tid innan ni fick tillbaka eran dator? Uppskattar svar, vill helst ha tillbaka min dator så snabbt som möjligt innan alla åker på semester.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2008

Ingen erfarenhet av deras datorservice, bara lämnat in ett högtalarsystem och något mer krimskrams för länge sedan.

Dock vet jag av annan erfarenhet att det är svårt att ge någon servicetid utan att veta felet. Vad ska dom ordna? Sätta i en glömd usb-kontakt eller reparera en åskskada?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2009

Jag är inte så teknisk (annars hade jag bytat grejorna själv) men jag har för mig att PSU'n är sönder och behöver bytas om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

3-4 veckor har det tagit de två gångerna jag har lämnat in min Laptop (trasig hårddisk bägge gångerna)...

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
3-4 veckor har det tagit de två gångerna jag har lämnat in min Laptop (trasig hårddisk bägge gångerna)...

Men då har den nog skickats till en servicepartner.
En stationär dator fixar de själva så det går mycket snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Den har varit hos deras egen service-avdelning i Göteborg (är en Komplett notebook). Har dessutom en del annat negativt att säga om deras service- och returhantering, men nöjer mig med att säga att jag aldrig kommer handla hos dom något mer...

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Den har varit hos deras egen service-avdelning i Göteborg (är en Komplett notebook). Har dessutom en del annat negativt att säga om deras service- och returhantering, men nöjer mig med att säga att jag aldrig kommer handla hos dom något mer...

Hihi, jag säger nog samma som dig, har skickat in ett moderkort som var dött, efter mycket om och men fick jag ett nytt och ett annat som jag skicka in på lagning sa dom att det inte var fel på.

Fick tillbaka det och det funkade fortfarande inte som det skulle så jag skickade in det igen, köpte ett nytt medans jag väntade och sen skulle jag koppla in det hos mamma när jag fick tillbaka det av dom då var skiten hel dött så då fick det vara!

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]