Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2007

Webbplats Projekt

Hej!

Jag har tänkt börja jobba lite på ett eget projekt över sommaren och jag har tänkt göra en webbplats vars syfte förmodligen kommer att vara fotografi/portfolio. Jag har en del kunskap inom Photoshop, HTML och CSS så det kan jag ganska bra. Men med detta projekt vill jag vidga minna egna kunskaper en del inom området då "webbdesign" är något som jag har fått upp ögonen för.

Jag har kollat lite på att använda mig av Joomla/Php, är det något att rekommendera? Vill ha kunskaper inom något som kan vara värt att fortsätta arbeta och utvecklas i. Eller vad kan annars rekommenderas? (Vad kan rekommenderas att fokusera på ett sådan här projekt?)

Huvudsyftet med detta projekt är inte att jag ska göra en webbplats som ska användas utan för att vidga mina kunskaper främst. Alla tips, länkar och rekommendationer är välkomna!

MVH

Chassi: Fractal Design Arc Moderkort: Asus P8P67 PRO Processor: Intel Core i5 2500K Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 580 OC Nätagg: Corsair HX 750W 80+ RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005

Jag tycker nog att Wordpress är lika bra som något.

Det har en oerhört kraftfull CMS kärna och är oändligt utbyggbart med egna lösningar osv. Themes, Plugins, Hacks, och mycket mycket mer.

Många tror felaktigt att Wordpress endast är en Blogg plattform. Men den kan vara så mycket mer med lite fantasi och skapar glädje.

Det är det bästa valet jag gjort när jag gick över till Wordpress som bas för min huvudsite.

Lycka till.

http://www.wordpress.org

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

Jag vill också lägga en stek för wordpress. Det finns en hel uppsjö smarta plugins och sånt. Om du har egen webserver också så kan du ändra precis allt.

I orginalutförande är det för bloggar, men det går lätt att trolla bort alla bloggfunktioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2007

Tack för svar! ska ta mig en titt på wordpress.

Chassi: Fractal Design Arc Moderkort: Asus P8P67 PRO Processor: Intel Core i5 2500K Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 580 OC Nätagg: Corsair HX 750W 80+ RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE