en fråga ang blinkande texturer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

en fråga ang blinkande texturer

Jag har nu köpt ett gtx 260+ kort och jag såg då jag spelar ett spel i fönster läga och har en annan instans av spelet i ett annat fönster då blinkar grafiken i ena fönstret verkar vara texturerna.

Jag tror inte det är ett hårdvaru problem då det funkar 100% utan blinkningar då jag lägger ner andra instansen i applications baren eller vad den nu heter alltså förminskar fönstret med _ knappen.

Vad kan det vara som orsakar detta?

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Har okynnes-googlat lite och hitter mest folk som har samma problem när de kör SLI7CF. WoW stödjer tydligen inte någon av teknikerna vilket gör att bara ett kort används och då blir det överbelastat. De killarna har fått som svar att testa att dra ner shadow quality. Verkar funka för vissa. Någon annan pratade om ett tredjeparts-program som hette "nHance" som visst ska förbättra nVidias drivrutiner, detta låter väldigt suspekt men värt ett test om du orkar.

Annars är ett annat tips att helt enkelt testa med älder drivrutiner. Ibland kan gamla drivrutiner fungera bättre än de nya.

Sist så skulle jag testa att ställa ner grafiken lite, t.ex. kör med lite fulare texturer och se om det helt enkelt är ett "performance issue"

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Verkar löst sig nu när jag startade om spelen så fungerade det, var troligen en grafik bugg i spelet.

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Verkar löst sig nu när jag startade om spelen så fungerade det, var troligen en grafik bugg i spelet.

Ok, det hade man ju tagit för givet att du redan hade testat.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Uppdatering.

Nu såg jag vad som händer, då jag har båda fönstren uppe och ligger över varandra så lyser bakomvarande fönster igenom med sina texturer och orsakar blinket.

Mvh Dax

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Uppdatering.

Nu såg jag vad som händer, då jag har båda fönstren uppe och ligger över varandra så lyser bakomvarande fönster igenom med sina texturer och orsakar blinket.

Mvh Dax

Aha! Så lösning är att inte låta fönstrena överlappa varandra.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Jo men borde finnas en lösning, ska forska mer i detta då jag lyckats komma så långt att jag vet vad som händer:P Såg inte det först, borde vara något med textur hanteringen.

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Troligen. Testat med att ställa ner shadows?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

ska testa det senare.

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3