Permalänk
Inaktiv

Dunderlagg :(

hejsan alla hjälpsamma sweclockare.
Skulle behöva hjälp med att lista ut vad det är för fel på mitt grafikkort (jag tror att det är grafikkortet).
Jag har ett Leadtek 9800gx2 som funkar fint i vissa spel. Men tex i spelet Team Fortress 2 så får jag fps dropp ända ner till 25-30 fps då jag kör på absolut lägsta grafikinstälningar :(.
Har provat med äldra drivrutiner osvosv men ingenting hjälper. Har även fått nån form av lagg i vlc, hela datorn typ segar ihop så fort jag ska kolla på film.
Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa mig att förstå felet.
Avslutningsvis skulle jag också vilja avråda alla att köpa tvåkärniga grafikkort från Nvidia, det har fan bara varit strul med skiten sen jag köpte det.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du tar hem GPU-Z vad för info har du på PCI-E hastighet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

virus kanske?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Inaktiv

vad menar du med PCI-E hastighet, gpu-clock memory-clock shader ??
Och nej jag har inte virus, har formaterat och det var likadant efter så...

Permalänk
Medlem

Uhm, kan de inte va dålig lina till main servern till just TF2 servers? swappande ping ger ju hoppande fps... Har du packetloss kommer du lagga rätt hårt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Hedersmedlem

Jo jag menar om porten verkligen går i 16x hastigheten.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ska köpa dator snälla behöver snabbt svar därför bryter jag tråden

Hej jag ska köpa en dator men 10 gig proccesor minne 8 gig ram och 1 gig grafik korts minne grejjen är de att jag undrar om det räcker 512 mb grafik korts minne för tex Crysis ? vill ha en dator som klarar allt

Visa signatur

AMD Is the Shit xD

Permalänk
Medlem

Re: Ska köpa dator snälla behöver snabbt svar därför bryter jag tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferger1337
Hej jag ska köpa en dator men 10 gig proccesor minne 8 gig ram och 1 gig grafik korts minne grejjen är de att jag undrar om det räcker 512 mb grafik korts minne för tex Crysis ? vill ha en dator som klarar allt

hahaah det var det roligaste jag läst på länge

Visa signatur

AMD 4200+ Radeon 3650agp 2gig ram

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Ska köpa dator snälla behöver snabbt svar därför bryter jag tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferger1337
Hej jag ska köpa en dator men 10 gig proccesor minne 8 gig ram och 1 gig grafik korts minne grejjen är de att jag undrar om det räcker 512 mb grafik korts minne för tex Crysis ? vill ha en dator som klarar allt

Kan du ge mig en kopp kaffe?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Kan du ge mig en kopp kaffe?

Jajemän, ska de va 2 bitar herrn?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv

Re: Ska köpa dator snälla behöver snabbt svar därför bryter jag tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferger1337
Hej jag ska köpa en dator men 10 gig proccesor minne 8 gig ram och 1 gig grafik korts minne grejjen är de att jag undrar om det räcker 512 mb grafik korts minne för tex Crysis ? vill ha en dator som klarar allt

10 gig processorminne, de va ingen dålig processor

Och jag tror inte att det beror på dålig kontakt med servern, då jag har fått samma fps-dropp på olika linor, och ingen av mina kompisar får det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
10 gig processorminne, de va ingen dålig processor

Och jag tror inte att det beror på dålig kontakt med servern, då jag har fått samma fps-dropp på olika linor, och ingen av mina kompisar får det.

bara för att bumpa denna. jag har lanat hemma hos honom utan att få dessa drops på mitt 4850

Permalänk
Inaktiv

hum, jag tror jag har kommit på felet, när jag tabbar ner så får jag nån form av source-bugg så jag fpsdroppar ner till typ 30, men om jag tabbar ner och upp igen så hoppar den upp till typ 120 fps
DOCK så har jag typ 30 fps när jag kör warhammer online