Framtida D&D CRPG?

Permalänk
Medlem

Framtida D&D CRPG?

Jag har tyvärr spelat mig rätt trött på både NWN och alla de andra tidigare D&D-spelen, och söker nu efter antingen något jag har missat i genren, eller vad som komma skall. Någon som vet? Kravet är alltså att spelen ska bygga på D&D, oavsett om man tycker det är bra eller dåligt. Kalla mig gärna nörd, men jag finner en viss trygghet i att kunna hålla lite koll på vad som händer när man bygger karaktären....;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Det finns väl inte så jättemycket att välja på om du redan har spelat ALLT innan NWN. Det enda som finns är väl NWN2 inklusive dess 2 expansioner och adventure pack. Sen finns ju Temple of Elemental Evil också men inte så mycket mer vad jag vet.

Här är en lista med alla DnD-spel:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dungeons_%26_Dragons_vid...

Permalänk
Medlem

Hmmh, det var ungefär vad jag trodde. Har spelat alla, utom de riktigt gamla.
Några rykten om kommande releaser?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

dragon age, inte riktig d&d.. men finns ju inte så mycket annat. säkert den enda typ crpg på länge

Permalänk
Medlem

Antar att du kört kotor? de är ju nått åt det hållet iaf

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

KotOR använder D&D reglerna iaf.

Sen finns det ju många som inte använder sig av D&D men som är bra ändå.

Morrowind
Oblivion
Fallout 3 (och äldre som du inte spelat dem)
Vampire The Marquerade: Bloodlines (ett av mina favorit CRPG-spel, synd att det aldrig blev nån hit. Se till att ha senaste patcharna för annars är det buggit som attan)

De är dock alla första persons spel så väldigt annorlunda mot NWN å sånt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Dragon Age: Origins är väl det som är mest likt de tidiga D&D-spelen.
Även fast allt utspelar sig i realtid och inte följer någon p&p-regel.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Går också ytterst svaga rykten om Baldur's Gate 3? Det är väl det enda man kan hoppas på i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Fast borde det inte finnas ett intresse hos Wizards of the Coast att lansera något som boostar försäljningen av D&D 4th edition?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

själv är jag svag för BG2 (D&D2.5?) tycker det blev klart sämre med edition 3.

Planescape: Torment var ju sjukt bra också, lite lätt bara

4th edition-regler vore intressanta att kolla upp . Ge mig ett nytt spel bara

Permalänk
Medlem

BG 1 och 2 var ju riktigt bra, men egentligen tycker jag nog att 3.5 är de bästa. 4th Edition är lite väl förenklade, men det brukar ju funka ganska bra i spel. Snabbt och lätt att förstå. Dock så tror jag ju också att det kommer att bli mer 4th, mycket p.g.a. att det händer så mycket i Forgotten Realms i och med att de flesta nyare moduler görs för fyran. Jag hoppas i alla fall att vi snart får se något nytt roligt rollspel.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....