gtx 260 vs radeon 4890

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Där ser man. Det innebär att jag inte kan vara säker på att GTX 260 har lägst ljudnivå.

Dock så litar jag ett par gånger mer på Silent PC review när det gäller just ljudnivå och står därför fast vid att GTX 260 är ett säkrare köp när det gäller denna aspekt.

Det är upp till var och en att bedöma vilken källa man tror på. Jag vet av egen erfarenhet att kylaren till 4870 är riktigt dålig (när det gäller ljudnivå). Säger dock inget om hur bra GTX 260 är.

Skulle också vilja säga att jag tycker det är mycket bra att folk visar källor på forumet. Jag har märkt att en hel del felaktigheter (folk presenterar vad de själva tycker som fakta) sprids. Det är tråkigt om någon väljer att göra ett köp, som kanske blir misslyckat, med felaktig information som grund.

EDIT: Känns som jag kommit lite ifrån vad TS egentligen ville med tråden. Jag rekommenderar honom i alla fall att köpa GTX 260. Jag anser dock att kortet inte räcker till ordentligt i 1920x1200 så om TS spelar i den upplösningen eller högre bör han välja ett annat kort. Själv har jag beställt ett 4890 Toxic som klarar den upplösningen fint och ska enligt recensioner ha en betydligt lägre ljudnivå än referenskylaren. Det kanske skulle kunna vara något att satsa på?

Båda siterna är extremt pålitliga, SPCR har ju testa en "turboversion" av hd4890 som antagligen har aggresivare fläktinställningar, men är man riktigt kräsen så blir man ju trots allt tvungen att köpa en ny kylare, svårt att få det riktigt tyst med de små fläktar som sitter på de flesta grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
1K för ny kylning var att ta i, Arctic Cooling Accelero s1 rev 2 kostar runt 250kr, Xtreme 8800 kostar 300kr, Extreme GTX285 kostar 600kr, Twin turbo 300kr. Samtliga är väldigt bra tredjepartsalternativ som är avsevärt tystare än originalkylarna.

Sedan verkar du missat trådskaparens poäng, han ville ha ett bra presterande kort som också går tyst. Ett kort med en tyst originalkylare är ofta rätt mycket dyrare än det billigaste kort du kan hitta med standarkylning.

Men bör inte ett prestandamässigt bättre kort behöva jobba mindre då det maxas senare än det med sämre prestanda, vilket borde leda till att det inte går upp så mycket i temperatur som det sämre presterande?

Jag skulle hursomhelst köpa så mycket prestanda jag hade råd med, sedan om jag vill ha det tyst (ifall kortet får jobba hårt i vissa spel), skulle jag nog bara sätta en 80mm från någon gammal dator med ett motstånd direkt under grafikkortet så det blåser direkt på kortet eller "grafikkortsinsuget", och manuellt sänka fläkten på kortet.

Annars, gå på mitt andra förslag och köp ett 4770 som är 40nm och håller sig kallare än de äldre, och fläkten ska vara tyst på den vad jag hört. Sedan är det bara att sälja den med kanske 300 spänn i förlust om ett år när dx 11 kort kommer ut. Win win.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Nej det är inte "bäst". Anandtech.com slutsats:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=23

HD4890 är både tystare i idle och load:

Idle, 51.1 mot 54db
Load, 52.9 mot 59db

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd4890_...

HD4890 designades för att vara energieffektivt och tyst. Sen är det beroende på vad partners har gjort med korten, då fläkthastigheten och dess varvtalskurva till gpubelastningen varierar med olika bios/drivrutiner. Annars är fläkten 100% ställbar efter egen hand.

Mognadsgraden är sorlig numera... ATI är ett varumärke för grafikkort. Jag har ett nVidia kort i min dator. Det jag skriver har sen inget men att vara fanboy att göra, utan ren fakta, men inte lätt att veta när man inte har kunskap om varken datorer eller hur man beter sig:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd4890_...

eller så har du bara kollat runt som fan och hittat ENDAST sidor som visar att ati är bättre

Permalänk
Medlem

Lustigt att han hittat två av de absolut mest välrenommerade siterna då. Eller så beror det på att han helt enkelt har rätt faktiskt.

HD4890 drar ovanligt lite jämfört med sin prestanda. Det avger alltså en bit mindre värme i synnerhet i load än GTX275 och GTX285 vid motsvarande prestandaklockning.

Det borde att gå att köra HD4890 både tystare och kallare än GTX275 utan problem även om det är möjligt att referenskylaren faktiskt är något tystare på GTX275 vid samma varvtal (Är det någon som verkligen har testat det någon gång? Fram tills jag sett ett bra test tror jag inte på att den ena är tystare än den andra. De har ganska annorlunda "väs" dock)

GTX260 avger väl ungefär lika mýcket värme som HD4890 i load om inte lite mer?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Du påstår alltså att ljudnivån är bättre på ett 4890 än ett GTX 260. Jag vill gärna att du backar upp det påståendet med någon källa.

Enligt Silent PC Review som får anses som en av de bästa sidorna när det gäller recensioner av ljudnivå skriver följande:

4890 (dock lite överklockat):

"The stock cooler is plainly audible when idle and its fan ramps up very quickly when the card is stressed. It does deliver pretty good temperatures, but the cost in noise is much too high. We've never been a huge proponent of ATI's stock coolers, but at least they kept the card practically inaudible when idle and at reasonable levels when stressed. The speakers would have to be cranked way up during gameplay to drown out the 4890's fan. The aggressive fan behavior has been noted on various 4890s by other hardware sites, so it does not seem to be specific to our sample or even HIS' version."

http://www.silentpcreview.com/article933-page7.html

GTX 260:

"The stock cooler was suprisingly quiet and effective. At idle, even in a quiet room it would barely be audible, if at all. When stressed the GPU's fan does not ramp up very much, and the amount of extra noise it generates is minimal and easily drowned out by in-game sound effects and music. Rarely are we satisfied with stock VGA heatsinks, but the ENGTX260 cooler was an exception. It is quiet enough to make all but the most picky of silent PC users happy."

http://www.silentpcreview.com/article870-page7.html

Bockhorn.

Det är just sådan uttalanden i tester som avslöjar att de är icke representativa.
(Det ena kortet var varmt och tyst. Det andra kortet var kallt och lät)
Hur fläkten varvas upp gentemot temperatur är bara en inställningsfråga och varje partnertillverkares bios har dessutom olika fläktkurva.

Som exempel (som jag har tjatat om förut) kan man ta sweclockers test av GTX275 och HD4890. Där konstaterar de att GTX275 är tystare än HD4890 i load.
Men då testar de kylningen för GTX275 på ca 90 grader HD4890 testas för 60 grader. (Jag tror det var 24 graders skillnad)
Testa och sätt en platta på spisen på ettan. Kyl sen plattan 24 grader med en hårtork.
Låter det?

Duh.

Det är som att testa det ena kortet i 1280x720 och det andra i 2560x 1600. Klart det ena är snabbare.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Lustigt att han hittat två av de absolut mest välrenommerade siterna då. Eller så beror det på att han helt enkelt har rätt faktiskt.

HD4890 drar ovanligt lite jämfört med sin prestanda. Det avger alltså en bit mindre värme i synnerhet i load än GTX275 och GTX285 vid motsvarande prestandaklockning.

Det borde att gå att köra HD4890 både tystare och kallare än GTX275 utan problem även om det är möjligt att referenskylaren faktiskt är något tystare på GTX275 vid samma varvtal (Är det någon som verkligen har testat det någon gång? Fram tills jag sett ett bra test tror jag inte på att den ena är tystare än den andra. De har ganska annorlunda "väs" dock)

GTX260 avger väl ungefär lika mýcket värme som HD4890 i load om inte lite mer?

HD4890 drar mindre effekt i normalklock än GTX275 och 285 i normalklock, men gtx260 är rätt mycket effektsnålare.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/bfg-gf-gtx275o...

Dessutom så verkar det som om referenskylaren för HD4890 är tystare än samtliga andra nämnda kort, åtminstone i x-bit labs test.

Dock har referenskylaren för både GTX275 0ch GTX285 ett mycket behagligt ljud utan missljud, mest ett luftsus.

Efter vad jag har sett och läst så verkar HD4890 och GTX275 vara väldigt likvärdiga och man bör först och främst se till vilka spel man spelar innan man väljer mellan dem, då det ena kortet presterar bra i vissa spel och det andra i andra.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
HD4890 drar mindre effekt i normalklock än GTX275 och 285 i normalklock, men gtx260 är rätt mycket effektsnålare.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/bfg-gf-gtx275o...

Dessutom så verkar det som om referenskylaren för HD4890 är tystare än samtliga andra nämnda kort, åtminstone i x-bit labs test.

Dock har referenskylaren för både GTX275 0ch GTX285 ett mycket behagligt ljud utan missljud, mest ett luftsus.

Efter vad jag har sett och läst så verkar HD4890 och GTX275 vara väldigt likvärdiga och man bör först och främst se till vilka spel man spelar innan man väljer mellan dem, då det ena kortet presterar bra i vissa spel och det andra i andra.

Tack, trodde GTX260 drog mer men mindes visst fel.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
eller så har du bara kollat runt som fan och hittat ENDAST sidor som visar att ati är bättre

Jag har läst Anandtech's tester sedan dom etablerades 1997, och dom är helt klart bland dom erkänt duktigaste bland testsiter, likaså xbitlabs. Det kallas för erfarenhet, och behövs aldrig letas efter bra tester.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Är det inte ganska dumt att välja grafikkort efter ljudnivå och temperatur med tanke på att det allt som oftast har att göra med vid vilken temperatur de olika korten ökar glöden till fläktarna. Det är sällan som testerna jämför ljudnivåerna vid samma temperaturer, istället jämför man bara vid "idle" och "fulload". Visst detta ger en fingervisning säger långt ifrån allt.
Är inte hundra på det men är det inte ganska lätt att själv ställa in hur snabbt fläktarna ska gå på både GTX260 och HD4890?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Efter vad jag har sett och läst så verkar HD4890 och GTX275 vara väldigt likvärdiga och man bör först och främst se till vilka spel man spelar innan man väljer mellan dem, då det ena kortet presterar bra i vissa spel och det andra i andra.

Vet du vilka spel som korten presterar bra i?
GTX 275 förstår jag presterar bra (eller kanske i alla fall bättre) i spel som har stöd för PhysX, men vilka spel är 4890'n bra i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
Vet du vilka spel som korten presterar bra i?
GTX 275 förstår jag presterar bra (eller kanske i alla fall bättre) i spel som har stöd för PhysX, men vilka spel är 4890'n bra i?

Så enkelt är det inte. Med PhysX gäller det väl i Mirrors Edge (Och cryostasis som är näst intill ospelbart och verkar vara ganska kasst tyvärr)

Kolla in xbitlab-länken i WrongTargets inlägg. Nu är iofs det ett ganska gammalt test och sådant kan ändras ganska mycket mellan drivrutinsversioner.

När man säger att det hänger på vilka spel du skall spela så betyder det i det här fallet att inget av korten kommer att göra dig besviken.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Jag har också fått berättat för mig att nVidia's drivrutiner är bättre än ATI's, stämmer detta?

Det är ju i så fall ett stort argument för att inte välja 4890'n.

Jag funderade också på om kylaren på Gigabytes GTX 275 är lika bra som de andra, fastän kortet kostar mindre. https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-gefo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Ja, alla kylare låter när de går över 50%. MEN alla kylare behöver inte gå så högt för att kyla kortet!

Även om 4890 är svalare betyder det inte att det är tystare då energiförbrukningen inte är enda parametern. Jag har visat källor för min ståndpunkt. Fram med egna om du är säker på din sak.

EDIT: Efter Zcenicx inlägg nedan kan man också ifrågasätta var ifrån du fått att 4890 förbrukar mindre energi.

* Text borttagen enl. §1. Otrevligt språk klarar vi oss utan. Gör om, gör rätt själv. /videfix *

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
Jag har också fått berättat för mig att nVidia's drivrutiner är bättre än ATI's, stämmer detta?

Det är nog mest snack och gammal skåpmat. ATIs drivrutiner har fungerat problemfritt för mig.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Det är nog mest snack och gammal skåpmat. ATIs drivrutiner har fungerat problemfritt för mig.

En familjemedlem hade köpt ett nytt ATI grafikkort för nåt år sedan, men han fick vänta ett halvår innan han kunde se på HD film med det på grund av dåliga drivrutiner...

Det är såna grejer som gör att jag är osäker på om jag vill välja ATI framför nVidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
En familjemedlem hade köpt ett nytt ATI grafikkort för nåt år sedan, men han fick vänta ett halvår innan han kunde se på HD film med det på grund av dåliga drivrutiner...

Det är såna grejer som gör att jag är osäker på om jag vill välja ATI framför nVidia.

Skit bakom spakarna, jag har aldrig haft problem med mitt X1950pro under de två gångna åren Man kan inte generalisera så, det finns de som har kladd med nvidia och det finns de som har kladd med ati. Om det är deras egna fel eller otur är en annan sak. Faktum är att microsoft har fått flest felrapporter från nvidias drivrutiner.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
Vet du vilka spel som korten presterar bra i?
GTX 275 förstår jag presterar bra (eller kanske i alla fall bättre) i spel som har stöd för PhysX, men vilka spel är 4890'n bra i?

Mitt favoritspel S.T.A.L.K.E.R. fungerar tydligen bäst med ATI kort. Ett test med Crossfire och SLI:
http://www.tweaktown.com/articles/2704/ati_radeon_hd_4890_in_...
Ingen aning hur seriös sida detta är då jag är rätt ny i dessa samanhang.

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
En familjemedlem hade köpt ett nytt ATI grafikkort för nåt år sedan, men han fick vänta ett halvår innan han kunde se på HD film med det på grund av dåliga drivrutiner...

Det är såna grejer som gör att jag är osäker på om jag vill välja ATI framför nVidia.

SBT, Skit Bakom Tangentbordet. Det är knappast ett par drivrutiners fel för att man inte kan se på HD film. Drivrutinerna fungerar strålande och är inte sämre än nVidia's drivers som också haft mycket problem.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
En familjemedlem hade köpt ett nytt ATI grafikkort för nåt år sedan, men han fick vänta ett halvår innan han kunde se på HD film med det på grund av dåliga drivrutiner...

Det är såna grejer som gör att jag är osäker på om jag vill välja ATI framför nVidia.

Jag kan ju fortfarande se på HD filmer med ett ATI 9600XT och det kortet lever än. Handlar om att ha rätt codecs. Även Blu-ray skivor funkar som jag har testat.

On T: Mitt kort med öppen burk är 56C idle och med stängd burk 60C idle. Jag har 5st 120mm fläktar i lådan med bra luftflöde. Jag tycker inte att det låter speciellt högt men tyst är det inte i alla fall. Jag går inte med på att en vissa testsiter har fått bättre exemplar än det jag har och därför har dem bättre temps.

EDIT: Bytte kylpasta på mitt kort och det sänkte idle tempen med 3 grader och load med 5 grader:). Skulle nog tippa på att korttillverkarna använder dålig kvalité av kylpasta.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
En familjemedlem hade köpt ett nytt ATI grafikkort för nåt år sedan, men han fick vänta ett halvår innan han kunde se på HD film med det på grund av dåliga drivrutiner...

Det är såna grejer som gör att jag är osäker på om jag vill välja ATI framför nVidia.

Och du har inte kunskapen att hjälpa din familjemedlem att koppla in rätt kabel till TV:n, vad gör du på ett hårdvaruforum?
Antingen trollar du eller så ska du sitta tyst och läsa och lära istället för att skriva onödiga inlägg.

Till TS så skulle jag rekommendera att köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444231 som är ett mycket bra erbjudande veckan ut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Och du har inte kunskapen att hjälpa din familjemedlem att koppla in rätt kabel till TV:n, vad gör du på ett hårdvaruforum?
Antingen trollar du eller så ska du sitta tyst och läsa och lära istället för att skriva onödiga inlägg.

Till TS så skulle jag rekommendera att köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444231 som är ett mycket bra erbjudande veckan ut!

Nu vet ju inte du riktigt hur situationen såg ut, så du behöver ju knappast gå till personangrepp.
Personen i fråga vet en hel del mer än vad jag gör och om du tror att det bara var att koppla in kabel'n till TV'n som var felet, så är det ju snarare du som inte hör hemma i detta forumet. Jag vet bara vad han berättade för mig, mer har jag inte heller sagt.

Onödiga inlägg?
Jag trodde dessa forum var till för att diskutera och bland annat hjälpa de som behöver hjälp, men om jag misförstått detta får ni gärna rätta mig.

Själv tycker jag dock att ditt inlägg var helt otroligt onödigt,S1im...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBeaver
Nu vet ju inte du riktigt hur situationen såg ut, så du behöver ju knappast gå till personangrepp.
Personen i fråga vet en hel del mer än vad jag gör och om du tror att det bara var att koppla in kabel'n till TV'n som var felet, så är det ju snarare du som inte hör hemma i detta forumet. Jag vet bara vad han berättade för mig, mer har jag inte heller sagt.

Kan man inte spela upp HD-film beror det inte på grafikkortet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag har läst Anandtech's tester sedan dom etablerades 1997, och dom är helt klart bland dom erkänt duktigaste bland testsiter, likaså xbitlabs. Det kallas för erfarenhet, och behövs aldrig letas efter bra tester.

anser du att sweclockers tester ljuger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
anser du att sweclockers tester ljuger?

Sweclockers testar under andra förhållanden och Anandtechs kanske är lite bättre och ger lite mer neutrala tester.
Det betyder inte att någon ljuger, det bara betyder att det är lite skillnad mellan testerna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

min kompis har inte haft ett enda fel med sina ati-drivrutiner till sitt 4850... men jag och mina nvidia(även hans för den delen)

drivrutinerna installeras normalt men allt i hela datorn laggar, om inte med en annan funkar då inte internet.. inget funkar, nvidia vägrar att installera drivrutinerarna på min laptop så den är värdelös nu och hatar nvidia nuför tiden...

det mest felfria är mitt 8800gts 320mb, men även haft problem med det

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nä jag skulle rekommendera gtx275 faktiskt. sorry typ tretton posts med olika åsikter men jag skulle satsat på gtx275 eller hittat ett begagnat gtx280 och köpt accelero xtreme 280/260 eller vad det heter och sätta dit.

accelero xtreme är skit bara så du vet (vrm tempsen..., min ghettomodd är bättre )

skulle jag satsa på något så ett hd4890 och ett accelero s1 rev2 som jag tror passar med lite moddning

Permalänk

no offence
Enligt mina kompisar är det bara krångel med 4850 och 4870. Jag har haft mitt 260 och är j*vligt nöjd med det!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LameAimer Oskar
no offence
Enligt mina kompisar är det bara krångel med 4850 och 4870. Jag har haft mitt 260 och är j*vligt nöjd med det!

Jag och brorsan sitter med varsitt HD4870 som inte bråkat över huvud taget, så att HD4870/4850 bara innebär krångel måste vara sagt av någon som inte har en aning om vad han pratar om.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Inet har helt tosiga priser på sina HD4890.. har prissänkningen redan verkat?

Beställde ett XFX HD4890 idag för 2036kr.. Så de blir CrossfireX på måndag

Så de kan jag start rekommendera ett HD4890.. XFX Black Edition kostar runt 2300kr endast.. 1ghz gpuer är nog ganska nice..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LameAimer Oskar
no offence
Enligt mina kompisar är det bara krångel med 4850 och 4870. Jag har haft mitt 260 och är j*vligt nöjd med det!

sapphire? update firmware och saken är bums?