Permalänk
Medlem

Man lär sig av sina misstag om man säger som så

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag köpte datorn på phone house till ett pris av 3199:-. Mycket nöjd hitintills, underbar batteritid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanho
Jag köpte datorn på phone house till ett pris av 3199:-. Mycket nöjd hitintills, underbar batteritid

Har du hunnit testa batteri tiden? Hur många timmar håller den om den bara ligger å idlar samt om du tittar på film med den ?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några bra tips på spel som man kan köra på en Notebook. Har köpt World of Goo och det fungerade bra men skulle villa ha lite mer förslag på roliga spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Har du hunnit testa batteri tiden? Hur många timmar håller den om den bara ligger å idlar samt om du tittar på film med den ?

Jag använde datorn på en t o r resa mellan Stockholm och Göteborg precis efter att jag köpt den. Hem åkte jag snigeltåg och såg då på film i närmare 5h utan några som helst problem. Och det fanns ganska mycket kräm kvar när vi rullade in på Stockholms Central, ca 2h till skulle jag tro.

Visa signatur

Asus M4A785TD-V EVO | AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 | 2x2GB RAM | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair VX 450W 80+ | Win 7 Pro | Antec Three Hundred
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yodafly
Är det någon som har några bra tips på spel som man kan köra på en Notebook. Har köpt World of Goo och det fungerade bra men skulle villa ha lite mer förslag på roliga spel.

Den här tråden kanske kan vara något?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Asus M4A785TD-V EVO | AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 | 2x2GB RAM | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair VX 450W 80+ | Win 7 Pro | Antec Three Hundred
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Har du hunnit testa batteri tiden? Hur många timmar håller den om den bara ligger å idlar samt om du tittar på film med den ?

Om du inte gör någonting krävande med datorn så räcker batteriet lätt minst sju timmar.

Jag har inte sett film på den till batteriet dött ännu, men skulle tippa på runt en fem timmar beroende på filmens codec och upplösning, hur mkt själva filmtittandet kräver av processorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av angantyr
Den här tråden kanske kan vara något?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanho
Om du inte gör någonting krävande med datorn så räcker batteriet lätt minst sju timmar.

Jag har inte sett film på den till batteriet dött ännu, men skulle tippa på runt en fem timmar beroende på filmens codec och upplösning, hur mkt själva filmtittandet kräver av processorn.

Utifrån mina egna erfarenheter så tror jag faktiskt att det kan vara mer än 5h även om man ser film. Dock drog jag ner ljuset ganska mycket på skärmen.

Visa signatur

Asus M4A785TD-V EVO | AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 | 2x2GB RAM | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair VX 450W 80+ | Win 7 Pro | Antec Three Hundred
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Jag kör på 50% ljusstyrka och då jag brukar surfa på webben mest (typ youtube, forum, msn m.m.) och lyssna på musik i iTunes klarar den runt sex timmar utan problem. Testade även sätta den i viloläge och efter tre dagars liggande så hade batteriet endast droppat med dryga 7-8%

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Går det att koppla datorn till en tv om man vill kolla på film med dess lilla skärm?

Permalänk
Medlem

Jag antar att det skall gå om TVn har PC-ingång. Hur gör man om man vill ansluta 531-an till en yttre skärm? Jag kollade på Windows Hjälp, men kunde inte finna något.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en extern DVD-brännare för 545 kr. Det är lika bra att ha en sådan hemma om man vill utöka med nya program och dyligt som oftast kommer på skiva. För övrigt är jag mycket nöjd med min 531:a som jag köpte på Phonehouse.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att plugga in en VGA kabel och sedan in i en skärm med VGA adapter om skrämen bara har DVI och välja dual/clone etc för att ha en extra skärm? Högerklicka på bara på skrivbordet och välj Grafikegenskaper så får du upp ett fönster där du kan välja Bildskärmsenheter.

Inte testat själv men brukar vara rätt samma på de flesta windows system.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Skärmen har både VGA och DVI-anslutning, men eftersom datorn är en A531 så är det Windows XP. Med Vista är det nog enklare. Hur väljer man dual/clone med Win XP?

Permalänk
Medlem

Som jag skrev precis ovan Högerklicka på skrivbordet och välj Grafikegenskaper. Till vänster i rutan som poppar upp finns Bildskärmsegenskaper och om du inte har kopplat i en extern monitor finns det endast "Enkel bildskärm: Notebook" att välja på. Kan garantera att om du pluggar i en externa skärmen, startar om netbooken så kommer en till skärm att finnas i listan och därifrån kan du säkerligen ändra om du vill klona bilden eller förlänga den som ett eget skrivbord.

Står följande om du inte har en skärm ikopplad: "Flera bildskärmar. Obs! Innan du kan använda den här funktionen måste två skärmar vara anslutna till datorn. Anslut ytterligare en skärm."

Är en Aspire One 531h som jag kör.

Funkar inte det så ta Egenskaper på Skrivbordet och Inställningar, klicka på den andra bildskärmen (2) och välj "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm".

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Det fanns en knapp Fn + F5 på AO 531 som gjorde att jag kunde koppla in en yttre skärm. Tack för hjälpen. Jag är verkligen nöjd med 531-an.

Permalänk
Medlem

På Aspire One 531h finns det plats för en 3G-modul. Är det någon som har kontaktat Acer om att få uppdatera datorn med 3G? Detta gäller flera andra modeller av laptops som har denna möjlighet. Eller blir det för dyrt? Kanske billigare att köpa ny laptop med 3G från början. Det får ju inte bli dyrare än att köpa en USB-dongle.

Permalänk
Medlem

3G i AO531h

Citat:

[i] Från Miles den 7/7 -09.

Sen så bakom batteriet finns det ett hål samt ikon för just ett SIM-kort så jag antar att man kan knöka i och köra 3G men den, dock inget jag provat så kan inte verifiera om detta fungerar.

Som sagt, är det något ni som tänkt att inhandla denna lilla härliga minilaptop så äre bara att fråga så ska jag försöka svara

Ha de! [/B]

Är det någon som frågat Acer vad det kostar att uppgradera till 3G?

Permalänk
Medlem

Har ej kollat med Acer vad det skulle kosta att få en sådan insatt då jag inte planerat på att skaffa något mobilt bredband. Men är du sugen är det väl bara o maila eller ringa supporten och kolla?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Är det 6-cellsbatteri på den från The PhoneHouse? Och är det nån som vet om expansionssloten klarar att läsa SDHC eller bara SD?

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett 6-cells batteri som räcker för 5-6 timmar. Datorn läser både SD och SDHC. Har någon behövt reparera datorn? Lämnar man in den till PhoneHouse?

Permalänk

Någon som vet om det är 6-cells batteri på den som Alina System säljer? Den va ju rejält billigare än OnOff. Och vad man kan se på alla omdömen så e de ju en bra affär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Desert_Fox
Någon som vet om det är 6-cells batteri på den som Alina System säljer? Den va ju rejält billigare än OnOff. Och vad man kan se på alla omdömen så e de ju en bra affär.

Det är den modellen med 6-cells batteri Alina har.

Permalänk
Inaktiv

Var in på Alina idag och köpte mig en.

Drog in Win7 x86 från en USB-sticka. Fungerar hur bra som helst. Har fortfarande inte vant mig vid det lilla tangentbordet, men så är det ju den första netbooken jag har också.

Jag har en fråga dock. När man drar ur laddaren så 'dimmas' ju skärmen ned, personligen tycker jag att den blir lite för svag.

Någon vänlig själ som kan beskriva hur man gör för att ändra detta? Har varit inne på power options och letat, men inte hittat något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirShaManIX
Var in på Alina idag och köpte mig en.

Drog in Win7 x86 från en USB-sticka. Fungerar hur bra som helst. Har fortfarande inte vant mig vid det lilla tangentbordet, men så är det ju den första netbooken jag har också.

Jag har en fråga dock. När man drar ur laddaren så 'dimmas' ju skärmen ned, personligen tycker jag att den blir lite för svag.

Någon vänlig själ som kan beskriva hur man gör för att ändra detta? Har varit inne på power options och letat, men inte hittat något.

Tryck in FN-knappan och tryck på högerpil så ökar du styrkan igen.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min ett par veckor nu och tycker den är riktigt bra. Förutom det att den blir lite väl varm, vilket ibland har gjort att den stängts av automatiskt. Vilket fick mig att undra om det är nåt knas med fläkten. Jag känner inget luftutsläpp och jag hör inget fläktliknande ljud. Jag menar, det kan ju vara hårddisken lika gärna.

CPUID HW Monitor sa att "acpi thrm" maxade på 76 grader och cpun på 72 på plant underlag och under en windows experience index-mätning . Är det normalt för en netbook?

Hur är era fläktar, hör man nåt distinkt fläktljud hos er? Temperaturer?

Visa signatur
Permalänk

Har en Compaq Mini med Intel Atom N270 och tempen ligger på 43grader Fläkten hör man om man lyssnar jäkligt noga

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Verkar som ni är nöjda med 531h. Beställde en igår på Dustin för 2690:- tycker nog att jag gjorde ett klipp.

Någon som tex kör spotify och hur det funkar?

Har tittat runt lite och minnena verkar har gått upp i pris.
Är det svårt att byta dom?

Permalänk
Medlem

Har med samma Flixie att datorn stängs av för att den blir för varm.
Hör inte fläkten heller ska det vara så eller kan det va nått fel?

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.