Bluescreen problem som jag inte får löst

Permalänk
Medlem

Bluescreen problem som jag inte får löst

Sitter fortfarande med Bluescreen problemet jag fick 23e maj

kort sammanfattning...
----------------------
igår och idag morses runt 07:00 båda dagarna så går det inte starta datorn den slänger sig in i en bluescreen direckt när laddnings baren till vista x64
ska komma till den lilla vista iconen och vill inte starta fick igång den igår efter att ja sket i de i ett antal timmar och tänkte kyla ner datorn med att öppna fönstren m.m och sen starta den utan problem

dock gör den samma sak exakt nu och de bara måste vara nått som är snett och jag är inte high på bluescreens och sys filer

det Ända ja kan tänka mig ja gjorde som kan ha orsakat det var en Defragmentering av båda diskarna det är de ända ja gjorde annorlunda från ens dagliga rutin typ vid datorn
------------------------

Har testat byta runt Minnena och köra dem var för sig (1) minne

har gjort System återställningar utan förbättringar

Allt kör på normala temperaturer inget damm eller liknande som kan störa

Har installerat om Windows Vista som fungerade tills jag installerade dem senaste Nvidia drivrutinerna
(185.85_desktop_winvista_64bit_english_whql)
startade om datorn och fick bluescreen direckt

finns det nått program där jag kan testa grafik kortet att det fungerar i Fel säkertläge?

har ingen annan dator jag kan byta och testa med nej

Några lösningar?

funk::.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS4 | XFX GTX275 | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD | 4096MB Corsair XMS2 DHX TwinX | Wester Digital Raptor 150GB | Western Digital Caviar Black 750gb |
Övrigt: Sennheiser HD595 | Logitech Z-5500 | Samsung T240 | Logitech G15 | Windows Vista Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med nya ATI drivrutiner. Gick in i felsäkert läge (F8 innan boot) och körde "starta om med de senaste fungerande inställningarna" och nu funkar det fint

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Medlem

jao får väll testa det med kan ju inte skada o,.O

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS4 | XFX GTX275 | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD | 4096MB Corsair XMS2 DHX TwinX | Wester Digital Raptor 150GB | Western Digital Caviar Black 750gb |
Övrigt: Sennheiser HD595 | Logitech Z-5500 | Samsung T240 | Logitech G15 | Windows Vista Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

Hade redan re-installat Vista så det failade där

detta är vad Device manager säger om graffet
http://img207.imageshack.us/img207/6009/hmm1w.jpg

Dock värkar de som att Nvidias senaste drivers failar totalt när jag googlade dem nu gäller de bara att komma ihåg vad man körde me för drivers förut o,.O?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS4 | XFX GTX275 | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD | 4096MB Corsair XMS2 DHX TwinX | Wester Digital Raptor 150GB | Western Digital Caviar Black 750gb |
Övrigt: Sennheiser HD595 | Logitech Z-5500 | Samsung T240 | Logitech G15 | Windows Vista Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

fick den installad korrekt Allt värkade helt normalt funkade riktigt bra
men testade och köra en reboot på datorn och den gick Direckt in i bluescreenen ändo

den sa att grafikkorten fungerade bra då med...

fattar inte vad som är fel
känns som man felsökt allt och allt värkar fungera bra
har installat om allt för att göra det från ruta 1 men inte ens de funkar

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS4 | XFX GTX275 | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD | 4096MB Corsair XMS2 DHX TwinX | Wester Digital Raptor 150GB | Western Digital Caviar Black 750gb |
Övrigt: Sennheiser HD595 | Logitech Z-5500 | Samsung T240 | Logitech G15 | Windows Vista Ultimate x64 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.4 - Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning). Till reglerna >>