Permalänk

Grafikkortet sönder?

Jo ett av mina gtx 260 låter jättekonstigt, det smattrar i det när det belastas, det tjuter inte som det kan göra ibland, som coilwhine, utan det låter som om ngt ligger emot fläkten, men det är de inget som gör. Har stannat fläkten med fingret men ljudet försvinner inte ändå...

Permalänk

Har kollat vidare nu och det verkar som att det är moderkortet som låter eftersom ja testat med båda grafikorten, och ljudet är kvar. Låter som att det kommer från nordbryggan! Hjälp uppskattas=)

Permalänk
Avstängd

du bör absolut inte stanna fläkten jag gjorde det sluta med ny fläkt och att styringen gick sönder

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Okej men gjorde det i någon sekund så tror inte det är någon fara, men blir så irriterad på det här smattrande ljudet, kan inte komma på vad det är. Och det kommer enbart när jag belaster grafikkortet i något spel eller i 3Dmark.