Skicka brev till anställda inom företag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

Skicka brev till anställda inom företag?

Ska skicka svar på ett anställningsavtal till en anställd på företaget och har inte den blekaste hur man brukar formattera adressen då...

Blir det något i stil med:

Att: Anställds_namn
Avdelning

Företags_namn
Företagets_anläggning
Postnr + Postort

i den ordningen ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2002

Det ser bra ut. Om du är osäker så ringer du personen i fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2003

Jag hade nog skrivit:

Företagets namn
Avdelning
Att: Anställds namn

Anläggning
Postnr + Postort

Det brukar funka bäst vid bud, och har aldrig felat vid vanlig post.

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

Börja med namnet på personen brevet är till. Sedan avdelning och sist företag. Detta gäller naturligtvis bara om brevet är specifikt riktat till den enskilde. Är det däremot riktat till "funktion", tex personalansvarig kan man med fördel vända på ordningen.