Permalänk
Medlem

Kom igen nu då, vill ha DLC't nu
Det skulle väl släppas idag? verkar gå segt...

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Vill också spela det Det ska släppas idag Amerikatisk tid. Inget officiellt klockslag men Valve skulle sitta och spela från kl 20 svensk tid.
Mao en aning försenat. Många på Steam-forumet är helt tokiga, gnäller och trollar. Har aldrig sett något liknande

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Steam laddar ner DLC nu.

Permalänk
Medlem

Ja nått e på gång nu, kan inte starta spelet för "servrarna är upptagna"

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, Men visst DLC:n var kul..2 gånger sen tröttnade man. Problemet jag ser med L4D II är att det inte har samma actionbetoning som 1:an, L4D är redigt skoj, mycket roligare än 2 :an. det är något med som gör att man aldrig tröttnar på det. Sen kommer ju en till DLC till 1:an oxå snart, vilket jag ser som ett jubel!:-)
Ingen annan som tycker 1:an e bättre?

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

well har inte spelat 2an på år och dar nu.
Håller med faktiskt att 1an höll mig kvar längre än 2an.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-Eugen:

DLC till 1:an oxå snart, vilket jag ser som ett jubel!:-)
Ingen annan som tycker 1:an e bättre?

Gör det? Suveränt

Nej jag tycker 2:an är bättre, mkt tack vare intensivare strider när man t.ex ska stänga av alarm då man verkligen måste springa en viss runda för att få av de. i Ettan är det bara o sätta sig i ett hörn o skjuta o va glad, ett sånt läge ska ju sätta press på överlevarna. Något annat som bidrar till spänning är plundringslägerna i finalena på Dead Center och The Passing. Vädereffekterna i 2 av banorna är också suveräna. Banorna är för övrigt oehört bra.

Detta kombinerat med fler vapen, närstridsvapen, fler specialinfekterade som ger me variation och möjlighet till bättre komboattacker, gör spelet i mitt tycke bättre än ettan. Sen är ettan fortfarande ruskigt kul just för att, ja, de är Left 4 Dead, det är ett superkul upplägg helt enkelt samtidigt som banorna är riktigt bra.

Jag spelar ettan ibland för att komma åt banorna, variation är bra.

2:an bjuder dessutom på Realismläge i både kampanj och versusläge. Det har plundringsläge, mutation och sist men inte minst bättre AI (typ allt i hela spelet slumpas ju, till o med startbilden:P)

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Njao, det är ju samma upplägg i L4D II tycker jag, finns många ställen och kampa när det nalkas panic events om man nu vill. Jag kanske var en aning hård i mitt uttalande men L4D II är inte dålig på det sättet. I L4D behöver man inte tänka så mycket utan man kör på endå utan att en hord tar dubbelt så lång tid att ha ihjäl som i 2:an. Man blir inte lika sur i L4D om man råkar köra med dåligt folk :-). L4D II kräver skickliga spelare om det ska vara roligt, men visst det är väl kul det oxå, jag kör enbart på expert oxå så det gäller ju på då att dom som är med på vad som ska göras. L4D har bättre dock aktionkänsla tycker jag, tex så kör man ju en expert runda under 30 minuter på L4D. Det har Valve dock ändrat på i L4D II för det är helt omöjligt ). Vädret är helt ok i L4D II det håller jag med om i synnerhet på Hard Rain.
Ang DLC till L4D så kommer den tydligen vara precis innan the Passing så att säga, Tydligen så ska en offras i slutet så det kommer blir redigt intressant hur dom tänker där..Den ska ju förövrigt släppas snart vad jag förstår.

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-Eugen:

Ang DLC till L4D så kommer den tydligen vara precis innan the Passing så att säga, Tydligen så ska en offras i slutet så det kommer blir redigt intressant hur dom tänker där..Den ska ju förövrigt släppas snart vad jag förstår.

Aha, det är där *piiip* dör. Nice av dom o göra ett dlc för ettan som visar de:)

du har möjligtvis ingen källa?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tjo, jo runt 1 månad efter the passing släpps skulle DLC:n till 1:an komma sa Valve.

Here is more from Calver, sourcing Steam's Community Forum:

"The Passing's campaign will allow players to take on the roles of the survivors from Left 4 Dead 2 and will feature a run-in with the characters from Left 4 Dead. While the Left 4 Dead characters won't be playable in The Passing, they will help the survivors continue on their journey. In addition, the storyline of The Passing will feature the death of one of the original survivors from Left 4 Dead. In an interesting twist on traditional DLC features, Valve also recently announced that a new DLC campaign will be forthcoming for Left 4 Dead. This as yet-unnamed DLC campaign will put Left 4 Dead players into the events leading up to and comprising of The Passing. Players should expect a run-in with the characters from Left 4 Dead 2 and interestingly enough, one player will have to sacrifice themselves in the campaign in order to maintain the storyline.

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

Nice hm, funderar lite på hur dom ska få ihop det med den avlidnes röst i DLC:t

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Hehe ja det kan ju bli lite jobbigt!

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

Jag är lite besviken på Valves sk releasetid..det har gått bra över en månad sen DLC:n till 2:an släpptes...jag tycker det är dags att lansera DLC:n till L4D nu som det är sagt.

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

Har inte spelat L4D 2 på ett tag nu, tills inatt, men jag märkte inget nytt förutom den där grejen som ändras varje vecka. Vad var egentligen DLC'n?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Har inte spelat L4D 2 på ett tag nu, tills inatt, men jag märkte inget nytt förutom den där grejen som ändras varje vecka. Vad var egentligen DLC'n?

Förutom Mutations, som du nämner, är det en ny kampanj som heter The Passing. Kronologiskt, samt i kampanjlistan, ligger den mellan Dead Center och Dark Carneval.
Två kapitel plus final. Alltså ingen fullängdskampanj men längre än Crash Course till ettan tycker jag.
Den första mutationen, Realism Versus, har gått och blivit ett permanent Game Mode också.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

The Passing var en liten besvikelse faktiskt, bland annat så är ju alla features låsta till "the Passing" dvs man kan inte få crates med molos eller pills typ i nån annan kampanj, iofs förstår jag det för att ha sådana features i de andra kampanjerna så skulle dom bli fullständigt obalanserade och lätta att klara av..men dom kunde ju ha minskat ned chanserna att sånt spånas iaf. Crash Course var heller ingen direkt hit för mig, men den bjuder inte på en massa låsta features. Förövrigt så klarades Crash Course av på 19 minuter från start till final för ett tag sedan Vi siktar på 15 minuter, men det är nog att ta i.
Doombringer - Nyheter

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo