Left 4 Dead 2 - 17:e November!

Permalänk
Medlem

jag är rädd att en massa servrar och spelare försvinner från det första spelet till detta vilket gör mig smått besviken på de j*vla idioterna. blir inget köp av varken detta eller andra kommande valve titlar på ett bra tag.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jämfört med TF2 där det kommer nytt content hela tiden så känns det här helt klart löjligt ifall det släpps som ett helt nytt spel. Det kommer dessutom att splitta upp spelarbasen i två läger så att det blir svårare att hitta folk att spela med.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Köpte för fanken precis första L4D, och så vipps en uppföljare redan om ett halvår? Blä, utöka de som redan finns istället.
Känn kaxigt o göra reklam o grejer på Steam ett halvår innan lansering, de flessta andra släpper typ minisnuttar från sina spel nån månad innan max, Valve kommer o babblar om de 6 månader innan. Egentligen vill man ju inte veta så mkt om spelen innan man spelar de första gången, inte jag iaf. Dom har visat lite väl mkt redan nu tycker ja.

O ja hoppas verkligen inte man springer runt i dagsljus!
Blä!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

smått besviken trodde dom skulle köra vidare på ettan men nehe

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Håller med som många andra, dom kunde lagt till allt det där i L4D istället.
Nya banor, vapen, modeller, karaktärer etc.. inte släppa i en uppföljare ca 1 år efteråt för säkert lika mycket pengar som det gamla

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Hur mycket vet ni om L4D2 än, och redan klagar folk, otroligt. Köpt inte spelet, problem solved. Jag betalar mer än gärna för ett av de bästa spelen jag kört.

Tror 2:an kommer ha allt 1:an inte hade, herregud 6 månader kvar tills det ens närmar sig release så tror inte folk ska dra för stora slutsatser om spelet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ja för egentligen har dom inte gett mycket til lettan.. dom lovade dlc.. hit å dit new weapons blabla.. tvivlar det lär komma mycket mer innan tvåan kommer då.

Permalänk
Medlem

Som Haziza sade, så är ju detta tidig utveckling (jag tycker också att gameplay-filmerna ser ut precis som 1:an) de hinner skapa mycket nytt/mer innan release.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Alltså varför ska dem göra en 2:a redan istället för att uppgradera 1:an?

Bara för att dem vill ha mer pengar från folk som måste köpa 2:an nu också!
Inte bra där Valve...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Då får du ta och titta lite bättre

http://uk.pc.ign.com/dor/objects/14352245/left-4-dead-2/video...

Lite småkonstigt att dom låter nollor visa upp spelet... Dom är ju fan skitdåliga och spelar som att dom har nosound, dessutom verkar de titta runt me piltangenter istället för musen xD.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Lite småkonstigt att dom låter nollor visa upp spelet... Dom är ju fan skitdåliga och spelar som att dom har nosound, dessutom verkar de titta runt me piltangenter istället för musen xD.

Spelas på konsoll.

Permalänk

Muterat TF2. Kommer vara skit tror jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Spelas på konsoll.

Hmm. Då suger dom ännu hårdare.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

Dem borde patcha upp ettan och köra gasen i botten på Half-Life 3 istället.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hur mycket vet ni om L4D2 än, och redan klagar folk, otroligt. Köpt inte spelet, problem solved. Jag betalar mer än gärna för ett av de bästa spelen jag kört.

Tror 2:an kommer ha allt 1:an inte hade, herregud 6 månader kvar tills det ens närmar sig release så tror inte folk ska dra för stora slutsatser om spelet.

Ja nog ska 2:an ha allt 1:an inte hade eftersom 1:an blev man uttråkad på ganska snabbt. Att du gärna betalar och tyckte 1:an var ett av de bästa du någonsin kört är väl tur för dig och tur för valve

Själv gillar jag bara inte att dom börjar snickra på 2:an knappt ett halv-år efter 1:an varit ute

Som sagt, ett expansion skulle nog sitta fint för en liten mindre slant med åtminstone nya vapen, karaktärer och banor

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på är att de bara har släppt en content patch för L4D. TF2 har fått åtminstone fem content patches med nya vapen, banor, game-modes etc. och fler är på gång. Dessutom är TF2 betydligt billigare än L4D. En stor anledning till att jag köpte L4D var att Valve brukar vara bra på att lägga till mer content i efterhand, men de kanske har börjat bli giriga på sistone?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

ska iallafall köpa detta med
1an är ju skoj faktiskt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa det, 1:an var grymt kul. 2or brukar alldrig vara lika bra, men spelet kan ju inte bli sämre än 1an så specielt mycket... Nya vapen, maper, fiender m.m - Annars är det ju ingen katastrof om man köper det och det är dåligt

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Ja nog ska 2:an ha allt 1:an inte hade eftersom 1:an blev man uttråkad på ganska snabbt. Att du gärna betalar och tyckte 1:an var ett av de bästa du någonsin kört är väl tur för dig och tur för valve

Själv gillar jag bara inte att dom börjar snickra på 2:an knappt ett halv-år efter 1:an varit ute

Som sagt, ett expansion skulle nog sitta fint för en liten mindre slant med åtminstone nya vapen, karaktärer och banor

Sant, det är väldigt lätt att fastna för, dock hade de faktiskt kunna jobbat på att göra spelet mer långlivat. Tror 2:an kommer ha lite mer sånt i tanken, hur det blir får vi väl se. Men tänk på att det fortfarande är ett halv tills att det nu släpps, då har spelet funnits ute i 1år. CoD serien får väl uppföljare i stort sätt hela tiden känns det som, så varför klaga på ett bra spel. Om nu alla tycker 1:an tröttas ut så fort är väl en 2:a rätt välkommen iaf för mig

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Om det är någon som tycker att det här är helt fel anda utav valve och vill göra något för att försöka påverka deras beslut:

http://steamcommunity.com/groups/L4D2boycott

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=885287

Spelet har visserligen redan annonserats till fullpris, men förhoppningsvis kan vi pusha på valve till att ge l4d ägare någon form utav rabatt på uppföljaren.

Permalänk
Avstängd

jag tror nog inte att l4d2 kommer bli bättre än 1:an menar det var inte ens 1 år sedan 1:an. Hur länge jobbade inte dom på 1:an och nu kommer 2:an på under 1 åR? nej jag tror det kommer bli skit.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Till skillnad mot 1:an så kan man använda yxa, spade m.m. i 2:an. Såg en videosnutt där dom hade yxa, men det hade dom ju kunnat lägga till i 1:an med en expansion för som det är nu är det på tok för lite vapen att välja på

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

omgfg! nu finns det stekpanna = köp!
Nee, så tänker man faktiskt inte. Saker som lätt hade kunnat implementeras i ettan, men Valve verkar ju lika pengarkåta som EA money.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att ni är en bunt gnälliga småbarn!

Sätt er själva och gör en massa högkvalitativa campaigns i flera månader och dela ut dom gratis då? Nej just det, det kan ni inte!

Köpte L4D för 300:- och har kört ca. 60 timmar, det är 5:- i timmen!

Att dom nu gör en 2a som kommer kosta 3-400:- som kommer vara mer dynamiskt, fler vapen, andra karaktärer, nya monster, mm. tycker jag är totalt försvarbart!

Det är lite som att säga att HL2 E1, E2, E3, som har mycket kortare speltid än L4D också skulle vara gratis, är ni blåsta eller?

Ge mig en anledning för att det skulle vara gratis!

EDIT

Om ni nu inte tycker det är värt några hundra för ett av tidernas roligaste spel...köp det inte då!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN

Ge mig en anledning för att det skulle vara gratis!

Alla dom grejerna borde ha ingått i Ettan. Ettan har ett alldeles för begränsat utbud. betalar inte 300 spänn för o få en stekpanna..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Alla dom grejerna borde ha ingått i Ettan. Ettan har ett alldeles för begränsat utbud. betalar inte 300 spänn för o få en stekpanna..

Du verkar inte ha läst speciellt mycket om L4D2, det märks!
Om du nu tycker det är för mycket med 300:- för så jävla många timmar roligt spelande, så slipper du! Skönt va

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Jag är inte emot en uppföljare, men grejen är att dom lovade att det skulle komma "nytt" innehåll till ettan. Men nytt innehåll tycker jag inte att det har varit. 1 ny bana, fast kan inte kalla den för bana ens. Ett fyrhus fick vi. Survivalmode var väl kul en ca två veckor tills man hade fått guld på allt. Dock inga nya banor.
Fick iaf två "nya" versus maps. Bara det att man hade kört dom i co-op redan. Ok, lite nya vapen då? Näää, det blev det inget av. Allt det där kändes lite billigt. Kan ju inte ha tagit så jättelång tid att få ihop det där imo. Vet att banor är det som tar längst tid att göra, eller jag tror det iaf. Men dom kunde gjort iaf en ny kampanj med fyra delar. Så att storyn hade fortsatt på något sätt. Men vem vet kanske kommer mer downloadable content.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Du verkar inte ha läst speciellt mycket om L4D2, det märks!
Om du nu tycker det är för mycket med 300:- för så jävla många timmar roligt spelande, så slipper du! Skönt va

Har god koll på L4D2, så gott de går 6 månader innan. Känner lik för baskat att de som kommas skall mkt väl kunde komma som en extra Patch till ettan, just för att ettan inte känns 100 komplett. Som det ser ut kommer det att framförallt komma fler banor, fler infekterade, nya överlevare och nya vapen, faktorer som samtliga borde ha varit än mer utvecklade i ettan. Nu kan inte allt vara perfekt från början, men då skulle de ju kunnat komma i efterhand, som Survivalpaketet. Jag tycker L4D är ett kalaskul spel, men de går inte komma ifrån att de börjar bli rätt enformigt. De e lite som FZ.se skrev i sin recension, dom grubblade lite i hur länge de verkligen skulle hålla..

Antagligen tycker inte hellr Valve att ettan är riktigt nog, så då gör dom helt nytt spel, istället för nån Patch me lite banor och vapen, som i sig inte kan ta sådär överdrivet lång tid o slänga ihop. L4D2 lär i mina ögon kännas som L4D, kort och gott med ett expansionspaket.

Dagens I-landsproblem

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Nu tycker jag att ni är en bunt gnälliga småbarn!

Sätt er själva och gör en massa högkvalitativa campaigns i flera månader och dela ut dom gratis då? Nej just det, det kan ni inte!

Köpte L4D för 300:- och har kört ca. 60 timmar, det är 5:- i timmen!

Att dom nu gör en 2a som kommer kosta 3-400:- som kommer vara mer dynamiskt, fler vapen, andra karaktärer, nya monster, mm. tycker jag är totalt försvarbart!

Det är lite som att säga att HL2 E1, E2, E3, som har mycket kortare speltid än L4D också skulle vara gratis, är ni blåsta eller?

Ge mig en anledning för att det skulle vara gratis!

EDIT

Om ni nu inte tycker det är värt några hundra för ett av tidernas roligaste spel...köp det inte då!

Grejen är ju att det är exakt samma motor, innehållet kan därmed komma som en patch/dlc istället för i ett nytt spel. Sen så kan det säkert bli en för stor förändring om valve nu vill förändra så mycket, och därmed kan det väl rättfärdiga ett nytt spel. Men då tänker jag verkligen inte betala fullpris för det här innehållet, eftersom valve lovade att precis det här skulle komma till det första spelet.

En annan sak jag är förbannad över är att valve började utveckla l4d2 straxt efter releasen utav l4d. Det verkar som att de inte ens funderade över att implementera innehållet i det första spelet. Gratis? Kanske inte. Men jag tycker att konsumenter som redan har köpt det första spelet borde få en rabatt på uppföljaren.

http://www.youtube.com/watch?v=SQWylFmqnwM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Fan va ni klagar, jag betalar lätt för fler campaigns och andra vapen, bara det är lika roligt så är det värt det!

Problemet är att nya inte kommer hålla lika länge, speciellt nu när det inte är mycket mer än nya banor du betalar för.
Visst kommer det bli mycket bättre än sitta och nöta alla äldre banor. Börjar bli lite tråkigt med att ALLA vet var man ska kampa på varje map för att inte bli skadad av the zombie horde. Bästa är ju mapen med båten då dom springer tillbaka till skyddsrummet så tanken timar ut och så att alla zombies kommer en och en samt att det tar 2 minuter för alla som spawnar som infected att springa hela vägen tillbaka för att sedan inte kunna göra något.
Alla såna saker borde vara fixade innan dom släpper ett nytt spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken