Flimmer på den bärbara datorn

Permalänk

Flimmer på den bärbara datorn

Hej!

Den senaste tiden har min bärbara dator fått flimmer på skärmen. Det började med att det va några få streck men de försvann när jag startade om. Men nu har den blivit helt kass.
När jag öppnar datorn så ser det ut så som på bilden och det "blinkar" och rör sig. =/
Har kollat runt lite på internet och sett att de kan bero på grafikkortet, men såg även att det är väldigt svårt/omöjligt att byta på en bärbar.
Någon som känner igen problemet och vet hur jag ska göra?
Det är en Acer travelmate, 5515WLMi står de på ettiketten och 5510 på skärmen.

/Vickie

Permalänk

Grafikortet defekt/sönder?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Hur vet jag ifall det är så då? Gillar inte att pilla runt i datorn utan att veta vad jag sysslar med

Permalänk
Hedersmedlem

En bidragande orsak kan vara att den är igendammad. Så ta och öppna upp luckorna undertill och blås av bara f.n

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Just de, jag glömde säga att den har stått en del i solen. Rädd att det är en bidragande faktor..
Men att blåsa lite på den är väl värt ett försök

Permalänk
Hedersmedlem

Och då inte bara på den, i den också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Haha, det förstod jag faktiskt

Permalänk
Medlem

kompisen har en exakt lika acer som du. samma fel med. visade sig vara grafikkortet som gett upp i den. vart ett moderkortsbyte på maskinen.
tur att han hade garanti kvar på maskinen

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk

Det var ju olyckligt, tror min garanti har gått ut.
Någon aning om vad ett moderkort kan kosta?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är oftast inte lönt då det kostar mer än det smakar, men kolla på Acers sida på supporten så kan du ev hitta länkar till stället/n där det finns att köpa.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)