Ta ut ett värde/textrad ur en fil med hjälp av batch.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närmaste router
Registrerad
Jul 2001

Ta ut ett värde/textrad ur en fil med hjälp av batch.

Håller på med att skripta en unattended xp installation där jag valt att hämta datorns tillverkare med hjälp av WMI (Windows Management Instrumentation) som sedan skrivs till en fil > tempinfo.log

Resultatet blir på olika datorer

Manufacturer Tillverkare1 inc.

Manufacturer Tillverkare2 inc.

osv.

Skulle vilja att man kunde plocka ut endast rad 2 ur filen och sedan kunna få mitt batch-skript att hoppa vidare till bara de drivrutinerna som behövs för respektive maskin. Ungefär som ett "goto" i ett vanligt batch-skript.

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närmaste router
Registrerad
Jul 2001

Ok.

Lyckades lösa det hjälpligt med lite googlande,
Inte den snyggaste lösningen men men.

Skulle någon vilja göra en snyggare så skulle jag bli jätteglad.

findstr /B /I "Dell" wmi.log if %errorlevel%==0 ( echo Tillverkaren är Dell > DELL ) if exist DELL goto :dell findstr /B /I "HP" wmi.log if %errorlevel%==0 ( echo Tillverkaren är HP > HP ) if exist HP goto :HP findstr /B /I "IBM" wmi.log if %errorlevel%==0 ( echo Tillverkaren är IBM > IBM ) if exist IBM goto :IBM If not exist IBM echo KAN EJ AVGÖRA DATORTILLVERKARE! echo Denna maskin är ej supporterad av denna installation. pause. Goto :end

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Större chans för bra svar här.
* Tråd flyttad *

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.