Svenskt språk till Dreamweaver

Permalänk
Medlem

Svenskt språk till Dreamweaver

Hallå ! Nu är det så här att jag börjar bli riktigt sur, jag har laddat ner testversionen av Dreamweaver från ett annat ställe än adobes sida, men när jag kör fattar jag inte ett dugg av orden. Så jag går in på adobes svenska hemsida och ser att det finns på svenska så jag registrerar mig och försöker ladda ner den svenska testverren men då står det att jag måste ha download manager, jag läser Hjälp FAQ osv. Men var i He*vete laddar jag ner det då?

Snälla hjälp mig !

Om det inte funkar kan ni gärna föreslå en bra svensk html editor program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse92
Om det inte funkar kan ni gärna föreslå en bra svensk html editor program.

Du vinner mycket mer på att sitta med en vettig texteditor, typ Notepad++ eller SciTE, och lära dig HTML/CSS på riktigt. En bra början om du vill göra det är att läsa Webboken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Du vinner mycket mer på att sitta med en vettig texteditor, typ Notepad++ eller SciTE, och lära dig HTML/CSS på riktigt. En bra början om du vill göra det är att läsa Webboken.

+1

Det tar bara onödig tid att lära sig hur programmet fungerar istället för att lära sig html/css etc på engång. Dessutom gratis

Permalänk
Medlem

Nu är det så att det går alldeles utmärkt att skriva sin Kod i Dreamweaver, CSS, JavaScript, PHP, HTML, XHTML you name it.

Man får helt enkelt använda "Code" läget som är det första jag ställer in.
Då syns inga "wysiwyg" grejer utan endast kod.

Har fungerat fin i flera år för mig så det är en vanlig föreställning att Dreamweaver skulle vara något Otäckt som inte går att skriva "vettig" kod i. FEL!

Men sedan är ju smaken som baken.

Om jag skulle rekomendera något annat förutom Dreamweaver så blir det nog en röst på Notepad++ och sedan använda Filezilla som FTP klient.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Nu är det så att det går alldeles utmärkt att skriva sin Kod i Dreamweaver, CSS, JavaScript, PHP, HTML, XHTML you name it.

Man får helt enkelt använda "Code" läget som är det första jag ställer in.
Då syns inga "wysiwyg" grejer utan endast kod.

Förvisso sant, men det är ett onödigt tungt program om du ändå bara använder kodläget. Dessutom frestas man lätt (som nybörjare) att använda WYSIWYG-läget istället (eller samtidigt). Det som talar för Dreamweaver skulle vara den inbyggda FTP-klienten.