Tror att mitt gts g92 har gett upp :'(

Permalänk

Tror att mitt gts g92 har gett upp :'(

Hej!

En dag när jag skulle starta datorn så kom då vistas laddningsruta upp och sen så hördes dedär bling ljudet när man kommer in men då vart skärmen svart och det stod ingen signal på skärmen :S Så jag tryckte på reset och for in i felsäkert läge och det funkade. Sen avinstallerade jag drivrutinen och startade om, och då kom jag in i windows normalt, men då började ju vista installera sina egna drivrutiner till mitt kort... :@ Och då säger den att jag ska starta om för att det ska kunna slutföra installationen. Så jag startar om och då så händer samma sak igen. Och om jag installerar drivrutinen 185.85 så kommer det upp att skärmen inte stöder signalen :S Det blev såhär mittiallt bara... Vad ska jag göra?

Här e vad som är i min dator

Amd 5000+ am2
Asus m2n
2gb
8800gts 512
antec earthpower 500w

Permalänk
Medlem

Testa äldre drivrutiner och eller testa kortet i någon annan dator.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Testa äldre drivrutiner och eller testa kortet i någon annan dator.

Hur kan jag göra så att vista INTE installerar drivrutiner åt mig? Den gör det varje gång :@

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Hur kan jag göra så att vista INTE installerar drivrutiner åt mig? Den gör det varje gång :@

Det vet jag inte. Vista har aldrig installerat något åt mig :S

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Om inget annat funkar: http://hardforum.com/showthread.php?t=1421792

385f är ca 200c

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Om inget annat funkar: http://hardforum.com/showthread.php?t=1421792

385f är ca 200c

Jag ska höra med BFG om jag får ett nytt på garantin efter att jag testat det i en annan dator.

Permalänk

Har testat med mitt gamla 6600gt i min dator och det funkar perfekt, så det måste vara nåt fel på kortet eller? Jag får inte igång det med drivrutiner installerade och har provat 2 olika drivrutiner och dom har båda funkat förut? Men affären som jag köpte det från säljer inte 88GTS g92 mera så hur likt i prestanda är ett gtx260 core 216 eller GTS250?

Permalänk

Ok, har nu formaterat datorn och installerat vista x64 igen, och det tycks funka? Hade väl blivit nåt knas med nåt då om det funkar nu?