Ingen signal med installerade drivrutiner

Permalänk
Medlem

Ingen signal med installerade drivrutiner

Hej!
För några timmar sedan installerade jag om XP Professional 32 bit och nu ska jag installera grafikkortsdrivrutiner. Jag har ett HD4870 och installerar drivrutinerna som vanligt, men när jag startar om datorn och den kommer till inloggningskärmen får skärmen ingen signal och jag kan inte göra något. Jag har provat med flera olika versioner med samma resultat (9.4 & 9.5). Jag använder felsäkert läge för att avinstallera drivrutinerna och återställer sedan systemet, så nu sitter jag med 640x480 pixlars upplösning med 4 bitar färg.

Vad kan möjligtvis vara problemet? Jag har aldrig haft det här problemet förut. Jag har XP pro sp3 32 bit. Tack på förhand!

EDIT: Pinsamt nog hittade jag felet, det visade sig att standardinställningarna i Catalyst gjorde så att bilden visas endast på min sekundära film-skärm som står en bit bort, så huvudskärmen fick ingen signal. Nu fungerar det utan problem, moderator kan ta bort tråden om så önskas.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX