Battlefield Heroes + windows 7 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Battlefield Heroes + windows 7 ?

Tjenare!

Är riktigt besviken på den nya BFH updaten...
Dom har lagt in Punkbuster...
När ja försöker installera BFH så får jag felmedelande:

An error occurred: Could not install required component :S:\Program files (x86)\EA games\Battlefield Heroes\pb\pbsvc.exe

kör windows 7 RC 64 bitar

Har läst några fix men hittar inget till just BFH....

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007

Testat köra IE som admin (det räcker inte bara att vara admin: du kör inte program som admin för det)?

Annars så kolla up BF Heroes beta forumen, rätt säker på att det finns såna.

Eller skit i spelet och kör vanliga BF serien istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

Råkade ut för samma sak igår när jag installerade W7, har kikat lite på det men inte hunnit testa alltför mycket.

Prova kompatibilitetsläge och run as admin på både punkbuster.exen och bfh.exen, och även ställ in tjänsterna PnkBstrA och PnkBstrB så dom kan "Interact with desktop" och se hur det funkar...

Utöver det kan man väl prova att stänga av UAC helt och hållet.

Annars har jag läst om nån snubbe som manuellt installerade punkbuster och fick det sedan att fungera. Hur man går tillväga för att göra detta vet jag inte än då mina erfarenheter med punkbuster sträcker sig till när jag använde det på 1800-talet.

EDIT: Oj, såg inte att problemet rörde sig om att installera. Det funkade för mig bara jag körde firefox som admin.

I think I'll have myself a beer...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

tack

Det funkade när ja körde som admin

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________